וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

co.il.דומיין-בעברית.www

30.8.2010 / 11:39

איגוד האינטרנט הישראלי החל בתהליך רישום מוקדם לשריון שמות מתחם בעברית. בקרוב תתווסף גם סיומת בעברית

היום בו ניתן יהיה להקליט כתובת דומיין בעברית הולך ומתקרב. איגוד האינטרנט הישראלי החל היום (ב') בתהליך רישום מוקדם לשריון שמות מתחם בעברית. תהליך זה יימשך כשלושה חודשים וגופים מאוגדים ורשומים יוכלו לשריין לעצמם שמות דומיין מבלי לחשוש מגורמים שינסו "לחטוף" להם שמות אלו ולתפוס אותם. הגשת בקשה בשלב הרישום המוקדם לשריון שם מתחם אינה כרוכה בעלות כספית ותיעשה באמצעות איגוד האינטרנט הישראלי. רישום שמות המתחם בעברית ייעשה בתשלום, כפי שהדבר נעשה עם שמות המתחם בלטינית. רישום שמות מתחם בעברית תחת הסיומות .co.il ו- .org.il יוכל להיעשות באמצעות הרשמים המוסמכים של איגוד האינטרנט הישראלי.

בשלב זה, רישום שמות המתחם נעשה תחת הסיומת il, ואליה תתווסף בהמשך גם סיומת של ישראל בעברית. מעת קבלת האישורים, עתידים כל שמות המתחם הרשומים כיום ב- .il, העבריים והלטיניים כאחד, לפעול באופן אוטומטי גם תחת הסיומת העברית וגם תחת .il. עם תום תהליך הרישום המוקדם יפתח איגוד האינטרנט הישראלי את רישום המתחם בעברית לציבור בכללותו, וניתן יהיה לרשום כל שם מתחם שלא נכלל במסגרת הליך הרישום המוקדם, ועומד בכללי הרישום. בהליך הרישום הכללי, יתבצע הרישום בשיטת "כל הקודם זוכה". הדומיינים העבריים צפויים להיכנס לפעולה בסוף דצמבר.

"מהלך זה יקל על הגישה לאינטרנט לציבור שהאותיות הלטיניות פחות נגישות לו, ואולי אפילו מנעו ממנו עד היום את הגישה לרשת. ציבור זה יוכל כעת להשתמש בשפתו שלו ולגשת לאתרים ששמם נכתב בעברית, הן בארץ והן מכל מקום אחר בעולם", מסר דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "אנו מעריכים שמהלך זה יביא להתעניינות רחבה של ציבור חברות, ארגונים גדולים ובינוניים וגם של הציבור הרחב ואנו ערוכים לתת לכך מענה". בין המדינות שכבר קיבלו אישור לסיומות בשפתן המקומית: ערב הסעודית (שהיתה הראשונה לקבל את האישור להפעלת סיומת בערבית), סין, הונג-קונג, טאיואן, איחוד האמירויות, מצרים ורוסיה. מדינות נוספות שנמצאות בשלבים שונים של תהליך קבלת האישור: ירדן, הרשות הפלשתינית, קאטאר, סרי-לנקה, תאילנד ותוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully