וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר פייסבוק בישראל - בקרוב?

25.5.2011 / 13:03

פייסבוק מחפשת שגרירים שייצגו אותה מול שלטונות ברחבי העולם. הדרישות: לפחות 10 שנות ניסיון בתקשורת ודוברות

פייסבוק מגייסת עובדים שייצגו אותה ברחבי העולם, כולל במזרח התיכון. תפקידם של "שגרירי פייסבוק" אלו (או "דיפלומטים", כפי שמכנה אותם החברה) יהיה להיות אנשי קשר בין פייסבוק לממשלות, פוליטיקאים ורגולטורים במדינות השונות. "המועמדים שיתקבלו יהפכו לחלק מצוות שמתעסק באתגרים המעניינים ביותר של ימינו מבחינת קביעת מדיניות, ביניהם פרטיות, חופש הביטוי והשפעת האינטרנט על מודלים כלכליים", נכתב בהסבר על התפקיד החדש.

"זו ההשקעה הנכונה עבורנו, מכיוון שאנו מעוניינים ביחסים טובים יותר עם רגולטורים וקובעי מדיניות ברחבי אירופה ומסביב לעולם. זה חשוב שתהיה לנו נוכחות, כך שלאנשים תהיה גישה ישירה לפייסבוק", מסרה דוברת של פייסבוק בשם דבי פרוסט. "קשה לחזות מה 600 מיליון איש ממדינות ותרבויות שונות מצפים בנוגע לפרטיות", הסביר אד פליימרי, יועץ לפרטיות לפייסבוק, את הצורך באנשים שידעו להתעסק במקומות שונים.

בין דרישות התפקיד המוצגות: לפתח ולהוציא לפועל אסטרטגיה שתשרת את החברה, לבחון חקיקה ורגולציה הנוגעות לפייסבוק ולייעץ לחברה לגבי מדיניותה בנושא, להציג את עמדות פייסבוק בתקשורת, לייצג את פייסבוק בפגישות עם השלטון וליצור שיתוף פעולה עם ארגונים אחרים כדי לקדם את מטרות החברה. דרישות התפקיד אינן נמוכות כלל וכלל: החברה מחפשת אנשים עם ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום התקשורת והדוברות.

פייסבוק אינה הראשונה שנוקטת ביוזמה כזאת – גוגל מעסיקה כבר חמש שנים אנשים שתפקידם לייצג אותה מול שלטונות במדינות שונות. אפשר למעשה להסתכל על התפקיד כעל כזה של לוביסט לכל דבר. פייסבוק הוציאה על פעילות לוביסטית 230,000 דולר ברבעון הראשון של 2011 – פי 5 מאשר בשנה שעברה. אנליסטים שונים מאמינים כי מדובר בצעד מתבקש מבחינת החברה, לאור הדאגות הגוברות והביקורת המובעת תכופות על טיפולה של פייסבוק בפרטיות של משתמשיה. יש הרואים במהלך הזה כעוד צעד בדרכה של פייסבוק לראות בעצמה כמדינה לכל דבר. "עם מטבע משלה, חבורה של דיפלומטים ובסיס משתמשים הגדול מכל המדינות בעולם למעט שתיים – פייסבוק יכולה להיות מדינה משל עצמה", נכתב באתר The Atlantic Wire. "העובדות מצביעות על כל שפייסבוק היא כבר מדינה וירטואלית, הצפופה באזרחים ונאלצת להתמודד עם אתגרים".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully