וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה פייסבוק מעבירה למשטרה?

8.4.2012 / 13:10

איזה מידע על משתמשיה מעבירה פייסבוק למשטרה במקרה של דרישה לכך? לא מעט, כך מסתבר, ולא רק החשודים בפשע

מה מפרטי הפייסבוק שלכם מעבירה החברה הלאה כאשר היא נדרשת לעשות זאת? התשובה לשאלה זאת התקבלה לאחרונה בזכות פרשיית רצח שהתרחשה בבוסטון ב-2010 פיליפ מרקוף הואשם ברציחתה של מעסה שהכיר דרך האתר קרייג'ס ליסט. כחלק מהחקירה ביקשה המשטרה מפייסבוק שתספק לה פרטים מחשבונו של הרוצח.

לפי דיווח שהתפרסם השבוע בעיתון The Boston Phoenix, העבירה פייסבוק למשטרה הדפסות של פוסטים שכתב הנאשם על ה'קיר' שלו, תמונות שהעלה, תמונות בהן הוא מתויג, מסרים פרטיים, פרטי התחברות (תאריכים, שעות וכתובות IP) ואת רשימת החברים שלו ברשת. סך הכל כלל המסמך שהגישה פייסבוק למשטרה 62 עמודי תוכן מתוך החשבון.

המסמך שפורסם (ראו בתחתית הידיעה) העלה שוב חששות בנוגע לפרטיות ודיסקרטיות המידע שנשמר בפייסבוק – לא רק כאשר מדובר ברוצחים, כמובן. העובדה שפרטים של חברי הפייסבוק של מרקוף הועברו למשטרה ולאחר מכן נחשפו לתקשורת – העלתה שאלות על גבולות החשיפה בהם מצפים מפייסבוק לעמוד. החברה העלתה לאתר שלה מסמך המצהיר על הדרישות החוקיות ממנה במקרים כאלו. בין השאר נכתב שם כי "אנו מעבירים מידע בהתאם לכללי השימוש והקבוע בחוק, לפי צו בר-תוקף שהוצא בהמשך לחקירה פלילית". לפי פייסבוק, המידע שהיא מעבירה יכול לכלול בין השאר שם, פרטי כרטיס אשראי, כתובת אי-מייל ורשימת התחברויות לאתר. "ננקוט בצעדים לשמור על פרטי חשבון הקשורים לחקירה פלילית למשך 90 יום לאחר קבלת הצו", מצהירה פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully