וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Glassdoor: אפליקציית העבודה שמציפה את פייסבוק

15.7.2012 / 19:45

משתמשי פייסבוק לא יכולים לאחרונה לברוח מהשם Glassdoor. מה עושה האפליקציה, ולמה היא מציפה לנו את הפיד?

אם אתם גולשים בפייסבוק (ומי לא) אפשר להמר על כך שבימים האחרונים קפץ שם אחד שוב ושוב אל מול עיניכם: Glassdoor. האפליקציה הזאת נדמית כמציפה את הרשת החברתית. היא פשוט לא מפסיקה להופיע כהצעת התקנה או כסתם כדיווח על כך שחבריכם חיים צירף אליה את חברו משה.

מה היא בעצם גלאסדור, מה היא עושה ולמה היא מרגישה כמו ספאם? בתור התחלה, לא מדובר (רק) באפליקציה, אלא באתר (הנמצא בכתובת www.glassdoor.com). בשירות, למעשה – אחד שמנסה להיות מעין LinkedIn חדש – רשת חברתית המבוססת על עבודה. אפליקציית הפייסבוק היא שלוחה של השירות, שקיים כבר ארבע שנים וצומח לאחרונה במהרה (מעל 3 מיליון משתמשים).

לדרג את המעסיק - באנונימיות

מטרת גלאסדור היא להביא את אותה "חוכמת המונים" גם לשוק העבודה. מי יותר מתאים להמליץ (או לא להמליץ) על עבודה בחברה מסוימת מאשר מישהו שכבר עובד בה? על מי תסמכו יותר מאשר חבר שלכם (אפילו אם מדובר ב"חבר" במובן הפייסבוקי של המילה ולא יותר) במתן תשובה לשאלה "אז איך זה לעבוד ב-HP"?

זה לא הדבר היחיד שניתן לבדוק בגלאסדור. האתר מספק גם מידע על משכורות ואפילו שאלות לדוגמה מראיונות עבודה הנערכים בחברה. מהנדס תוכנה בכיר במיקרוסופט, למשל, מרוויח בין 36 ל-40 אלף ¤ בחודש, ובראיון עבודה שם אתם עשויים להתבקש ליצור מבוך תלת-ממדי.

משתמשי השירות יכולים לדרג באנונימיות את מעסיקיהם ולפרסם מידע מועיל על החברה בה הם עובדים (או עבדו). כצפוי, מקומות עבודה לא ממש אהבו את הרעיון שעובדיהם יתנו להם ציונים מאחורי הגב, אך הצלחת השירות גרמה להם לנקוט בגישת If you can't beat them – join them, לקבל את הקונספט ואפילו לפרסם בשירות הצעות עבודה. סקר שנעשה גילה ש-67% מהחברות (סך הכל רשומות בו כיום כמעט 200,000 כאלו ברחבי העולם) דווקא מרוצות ממה שנכתב עליהן בגלאסדור. אולי מכיוון שהחברה מוודאת שמשתמשיה לא יהיו רק ממורמרים שכל רצונם ללכלך על מקום העבודה: כל מבקר שלילי חייב לציין לפחות יתרון אחד במקום העבודה עליו הוא כותב את דעתו (וגם ההיפך, אגב). לאחר שליחת הביקורת קוראים אותה אנשי החברה ומוודאים שהיא תואמת לכללי השימוש של השירות ושאינה משוחדת לצד כלשהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברות מרוצות, ואפילו משתפות פעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהה את המבקר

אפליקציית הפייסבוק של גלאסדור הושקה בפברואר השנה, והיא מאפשרת למשתמשי הרשת החברתית להתחבר לשירות בעזרת חשבונם בה, ולראות מי מחבריהם (ומי מהחברים של חבריהם) עובד באיזו חברה. כך ניתן לא רק לקרוא חוות דעת על מקום עבודה פוטנציאלי, אלא למצוא בו איש קשר שאולי ידחוף את קובץ קורות החיים שלכם עם איזו מילה טובה אישית שתביא אותו רחוק יותר מסתם אי-מייל שנשלח דרך אתר חיפוש עבודה. גלאסדור קוראת לפיצ'ר הזה Inside Connection.

אך האם האינטגרציה עם פייסבוק משאירה את המידע בגלאסדור אנונימי לחלוטין? בחברות קטנות, למשל, עליהן יש רק מעט דיווחים – יכול משתמש לחבר את הקווים הבלתי נראים ולהבין שאם באתר יש ביקורת אחת על תפקיד של מהנדס תוכנה, וברשימת החברים שלו יש בדיוק מהנדס תוכנה אחד מהחברה הזאת – סביר להניח שמדובר באותו האדם. "תמיד יש סכנה של יציאה מנקודת הנחה. אנשים חושבים שהם יודעים מי השאיר את המידע האנונימי, אך יכולים לטעות", מסרה בתגובה לטענות דוברת החברה סמנתה זופן, והבטיחה שמינואר (כאשר הושקה אפליקציית הפייסבוק) ועד עכשיו לא נוצרה כל סיטואציה בעייתית שהחברה יודעת עליה. כמו כן, ככל שיירשמו לאפליקציה יותר משתמשים – כך יהיה קל יותר לטשטש זהויות וקשה יותר לחבר בין ביקורת או פירוט שכר לבין מי שכתב אותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מאפליקציה פופולרית - לספאמרית

אולי לכן דוחפת החברה כל-כך באינטנסיביות את האפליקציה שלה לפיד הפייסבוק שלכם. לא ברור אם גלאסדור תכננה בכוונה את האפליקציה שלה כך שתהיה ויראלית על סף הספאמרית, או שפשוט מדובר בכשל תכנון (ותכנות), אך גם אם לא לחצתם על "התקן" בשום שלב – קשה מאוד לברוח ממנה בפייסבוק לאחרונה. גלאסדור נדיבה בהתרעות ומעדכנת אתכם על הזמנות מצד חבריכם אליה ועל אישור הזמנה בין חברים.

"לאחרונה אנשים רבים מדווחים שהם מקבלים המון התרעות מגלאסדור בפייסבוק. בנקודה מסוימת החלטנו שאנחנו צריכים לעשות משהו כדי לעזור להם", נכתב בבלוג My Permissions, שנועד לעזור למשתמשים להגן על המידע האישי שלהם ברשת. בדף מיוחד שכותרתו "לא יכול לסבול לקבל עוד הודעה אחת מגלאסדור – חסום אותה בחמש שניות" מוצע הפתרון:

- רחף עם סמן העכבר מעל הנוטיפיקציה.
- לחץ על כפתור ה-X החבוי
- בחר Turn Off
- חלוק את המידע עם חבריך, כדי שגם הם יוכלו לעשות זאת.

בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully