וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד אתר ההורדות The Pirate Bay נעצר בקמבודיה

2.9.2012 / 14:18

שמונה חודשים לאחר שלא התייצב לתחילת מאסור בשבדיה, נעצר מייסד The Pirate Bay בקמבודיה. האם יוסגר?

גוטפריד סווארטהולם, מייסדו בן ה-28 של אתר הורדות הטורנט The Pirate Bay נעצרת בבירת קמבודיה פנום פן, בה הוא מתגורר בשנים האחרונות. עדיין אין פרטים על הסיבה הרשמית של מעצר, אך סווארטהולם מבוקש במדינות שונות בעולם ומתחמק ממאסר שנגזר עליו בשבדיה על מעורבתו באתר ההורדות הפיראטי. "למיטב הבנתי, המעצר הוא מכיוון שהוא מבוקש ברחבי העולם", מסר אולה סלומונסון, עורך דינו של סווארטהולם. הוא העריך שלמרות שלא קיים הסכם הסגרה בין קמבודיה לשבדיה - ייתכן ומרשו יוסגר.

סווארטהולם נמנע מלהגיע לדיונים במשפטו שנערך ב-2010 עקב בעיות בריאות שריתקו אותו למקום מגוריו הנוכחי בקמבודיה. לבסוף גזר עליו בית המשפט מאסר של שנה וקנס של 1.1 מיליון דולר שלא בנוכחותו. למאסרו בשבדיה, אותו היה אמור להתחיל ב-2 בינואר - לא הגיע.

משפט בו נקבעו החלטות תקדימיות

משפט Pirate Bay הוא אחד התיקים המשפטיים המפורסמים ביותר בהם נתבעו משתפי קבצים על ידי חברות התקליטים. במקרה הספציפי, התביעה הייתה לא על שיתוף קבצים עצמו אלא על סיוע ביודעין להפרת זכויות יוצרים. ההחלטות שהתקבלו בבית המשפט השוודי נחשבות לתקדימיות, זאת כיוון שקבעו נורמות חדשות לאחריות של מפעילי אתרי שיתוף קבצים תחת חוק אירופאי.

התביעה לא דרשה לסגור את Pirate Bay, כי אם רק להעניש את מפעיליו. בפברואר שינה האתר את צורת העבודה שלו, והוא מספק Magnet Link בלבד - קישור הורדה שפועל ישירות על תוכנת ההורדה מבלי להזדקק לקובץ הכוונה. צעד זה מאפשר לו לטעון שהוא לא מאחסן בשרתיו קבצים המסייעים להפרת זכויות יוצרים, שאי אפשר להאשימו בעבירה על החוק. כל המידע הנדרש יועבר בין משתמשי פרוטוקול ביטורנט, שהאתר רק מכווין אותם אחד לשני.


עוד בנושא:

- הערעור נדחה: מפעילי Pirate Bay אשמים
- עידן חדש ב-The Pirate Bay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully