וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשופים

TECH

19.11.2013 / 13:07

ג'ק וייל עשה ניסוי: הוא ניגש לאנשים זרים ברחוב וחשף פרטים אישיים שלהם. הם נבהלו, אבל אלה אותם פרטים אישיים שהם עצמם העלו לאינטרנט. אז מה ההבדל בעצם?

ג'ק וייל, מתחן ונסיין אינטרנטי, ניגש לאנשים ברחוב, ובמבט אחד מרוכז מנחש את כל הפרטים שלהם: שם, מקום עבודה, תחביבים וחיות מחמד. זה לא קטע על-חושי קסום או משהו, הוא פשוט עבר על חשבונות טוויטר ואינסטגרם שאותרו בסביבתו, והשתמש בפרטים שלהם מתוך הפוסטים והתמונות שפרסמו. למרות זאת, אותם אנשים היו המומים שאדם זר יודע עליהם כל כך הרבה, חלקם גם נלחצו - למרות שהם עצמם פרסמו את הפרטים האישיים האלה באינטרנט, חשופים לעיניים זרות ברחבי העולם.

הניסוי של ג'ק נועד להוכיח שאנחנו עדיין לא מסוגלים להפריד בין חשיפה ברשת לחשיפה ב"עולם האמיתי": נראה לנו הגיוני לגמרי שכל דביל מרחבי הגלובוס יראו את התמונה שלנו בפיג'מה באינסטגרם, אבל כשהזר הזה הוא גבר בשר ודם שניגש אלייך ברחוב ואומר "אחלה פיג'מה לבשת הלילה, רונית" זה כבר מקריפ אותנו לגמרי. אבל ככל ששני העולמות, הווירטואלי והאמיתי, הולכים ומתקרבים - הגבולות מיטשטשים, ואשליית הפרטיות קורסת. יכול להיות שאנחנו עדיין לא באמת מוכנים לכך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully