וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי זה השחור החדש

בלאק פריידי מגיע ביום שישי הקרוב, ואיתו תחילת חגיגית הקניות והמבצעים ברשתות. הכינו את הארנק

כמדי שנה, מתקיים ברחבי העולם אירוע הקניות המסורתי בלאק פריידיי, או "יום שישי השחור", במהלכו מנסות רשתות וחנויות לפתות את הרוכשים לפתוח את הארנק באמצעות מבצעים אטרקטיביים, לפעמים באופן לא שגרתי. פסטיבל הקניות החגיגי נערך בעיקר בתחומי ארה"ב, וחל ביום שישי שאחרי ציון חג ההודיה. אולם המסורת הצרכנית התפרשה למקומות נוספים בעולם, ובהם גם לישראל.

קניות באינטרנט. artur gabrysiak, ShutterStock
פסטיבל קניות חגיגי ברחבי העולם/ShutterStock, artur gabrysiak

איפה אפשר למצוא הנחות שוות?

אחת הרשתות שלמדו את הפוטנציאל הטמון באירוע השיווקי ומנצלות אותו כדי למכור מוצרים מוזלים בישראל היא רשת באג, שבשנים האחרונות יוצאת במבצעים ובקמפיינים ייעודיים לרגל האירוע. לכך מתלווה גם השימוש בשם הדומיין: blackfriday.co.il. המבצעים מתקיימים בבאג החל מסוף השבוע האחרון, ה-22 בנובמבר, ויימשכו עד מוצ"ש הקרוב ה-30 בנובמבר. המבצע כולל הנחות על מוצרים היקפיים כמו מקלדות ועכברים וכן כיסויים לסמארטפונים ולטאבלטים ומשחקי PC וקונסולות.

בנוסף מציעה הרשת מבצע למשלמים באמצעות שירות פייפאל, במסגרתו נמכר למשל מכשיר הגלקסי S3 המעט מיושן תמורת 1,799 שקל (מחיר בזאפ: בין 1,698 ל-2,990 שקל), לעומת 200 שקלים יותר שלא באמצעות פייפאל, וכן טאבלט הנקסוס 7 בנפח 32 ג'יגה ובגרסתו החדשה ב-1,339 שקל (מחיר בזאפ: בין 1,295 ל-1,990 שקל).

במסגרת המבצעים, מציעה באג את טלפון הנקסוס 4 של גוגל ו-LG, שיורשו המתקדם יותר הושק באחרונה, במחיר של 1,749 שקל (בזאפ מתחיל מחירו ב-1,565 ומגיע עד כ-3,000 שקל), את גלקסי S4 ב-3,000 שקל (בין 2,460 ל-3,550 בזאפ), את מכשיר ה-Note 3 ב-3,500 שקל (בין 3,100 ל-3,770 בזאפ) ואת הסמארטפון Xtreamer Ban-G ב-1,200 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רשת אחרת שמציעה שורת מבצעים היא K.S.P, אולם זו "גיירה" את פסטיבל הקניות ואצלה האירוע ממותג כמבצעי חנוכה. מבצע הדגל שלה דומה לזה של באג: 60% הנחה עבור המוצר השני ברכישת שני מוצרים, המתמקד אף הוא במוצרים היקפיים. לשם השוואה, את מכשיר הגלקסי S3 ניתן לרכוש דרך הרשת (שלא במסגרת ההנחה על המוצר השני) תמורת 1,780 שקל עם אחריות לשנה או 1,920 עם אחריות לשנתיים, וכך גם את הגלקסי S4 ב-2,490 שקל ואת ה-Note 3 ב-3,450 שקל.

באתר וואלה! שופס מוצעים מבצעים במחירי הנחה של עד 30% עד מוצ"ש ה-30 בנובמבר. בין השאר, במסגרת המבצע ניתן למצוא מחירי הנחה על שורת טאבלטים ומחשבים ניידים.

חנויות קטנות יותר שמציעות מבצעים לרגל בלאק פריידיי הן TMS, המוכרת במסגרתם מערכות מחשוב וציוד כמו כרטיסי מסך, לוחות אם ומארזים למחשב נייח; וכן Notebook Club, המתמחה במוצרי דל, ובדף המבצע שלה נמכרים בעיקר מחשבים ניידים מתוצרת החברה.

מה עם המסים?

ניתן לנצל גם את המבצעים החלים מעבר לים, שנוטים להיות משמעותיים בהרבה, אלא שיש לקחת בחשבון תוספת מיסוי ועלויות משלוח. על מוצרים עשוי לחול תשלום מסים, כמו מס קנייה, מכס ומע"מ, אולם רוכשים פרטיים יכולים לייבא לישראל מוצרים שערכם אינו גבוה מ-75 דולר (סכום הכולל גם עלויות משלוח ולא את מחיר המוצר בלבד) וחלקם יהיו פטורים ממס לחלוטין, קטגוריה שאינה רלוונטית עבור רוב מוצרי האלקטרוניקה ה"כבדים". בנוסף, לרוע המזל, על טלפונים סלולריים חל מיסוי בכל מקרה, החל מהדולר הראשון.

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
קחו בחשבון תוספת מסים ועלויות דמי משלוח/ShutterStock

כך למשל, עבור רכישת טלפון סלולרי בשווי של 75 דולר ועד 1,000 דולר, יחול מס בשיעור של 35.7%. עבור מחשב, צורב דיסקים ואוזניות בשווי זהה יחול מס בשיעור 18%. מס בשיעור זה יחול גם על משחקי וידאו בשווי של עד 325 דולר, ויגדל ל-32.2% בשווי גבוה יותר, עד 1,000 דולר.

יש לשים לב גם כי משרד התקשורת מגביל הכנסה של חלק מהמוצרים האלחוטיים לתחומי ישראל. כך, למשל, הוא אוסר לחלוטין ייבוא של טלפונים אלחוטיים הפועלים בתחומי 900 מגה-הרץ ו-2,400 מגה-הרץ. מומלץ להיעזר במסמך הזה שהפיץ משרד התקשורת, אשר מפרט אילו מכשירים אלחוטיים מותרים לייבוא אישי ואילו תדרים מותרים לשימוש בישראל.

אם תחליטו שהמגבלות במיסוי לא יעצרו אתכם, תוכלו למצוא שורה של מבצעים אטרקטיביים באתרים בינלאומיים שונים. האתר blackfriday.com מרכז למשל כמה מהמבצעים החמים ביותר בתחומי ארה"ב, ומפנה אל מוצרים ספציפיים שמחירם ירד על-ידי מותגים ורשתות סיטונאיות כמו אמזון ארה"ב, וולמארט, דל ובסט-ביי.

כך, לדוגמה, מציעה אמזון ארה"ב את מכשיר הגלקסי טאב 3 בעל מסך ה-10 אינץ' במחיר של 300 דולר ובהנחה של 100 דולר בהשוואה למחיר הקטלוג. בשלוחה הבריטית של אמזון, שדרכה מוצע משלוח זול יותר לארץ, ניתן למצוא מבצעים על כלל קטגוריות המכירה את ענקית הקמעונאות, וכמובן על סמארטפונים, מחשבים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה נוספים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מכירות ענק, גם ביום שני הקרוב/ShutterStock

ויש גם את יום שני

עבור אלה מכם שלא מצאו מבצעים אטרקטיביים מספיק כדי לרוקן עבורם את חשבון הבנק, נזכיר שלכל בלאק פריידיי יש מוצאי חג, והוא הסייבר מנדיי ("יום שני המקוון") – פסטיבל קניות משלים המיועד לרכישה באינטרנט שיחול השנה ב-2 בדצמבר.

לפי קומסקור, שיעור הרכישות המקוונות עולה משנה לשנה, כאשר ב-2010 נחצה לראשונה רף מיליארד הדולר ליום רכישות, וב-2012 נרשמו רכישות בסך 1.465 מיליארד דולר. ניתן לעקוב אחרי מבצעים שונים באתרים ייעודיים כמו cybermonday.com ו-cybermonday2013.com, וכן להתעדכן בעמודי האינטרנט שפתחו רשתות גדולות כמו אמזון, וולמארט ובסט-ביי לכבוד האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully