וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למורידים: חלק א'

7.10.2008 / 16:22

הוידאומט ריק? בלוקבאסטר מוצף? כל הספרים נלקחו מהספריה העירונית? וואלה!Tech באה לעזרתכם

המדריך הזה לא נועד להיות פרובוקטיבי. עשו את זה קודם, לפנינו. וזה לא מעניין או פרובוקטיבי באמת להוציא את העיניים ביום כיפור. אבל לרבים מאיתנו מצפה יממה מאד משעממת, נטולת אמצעי הבידור המסורתיים שלנו. ואם אפשר לעזור, למה לא?

אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לומר לכם מה לעשות עם ההורדות שלכם ועם המידע שמופיע כאן. ובכל זאת, אנחנו חשים צורך להזכיר: אם אתם מורידים סרט ונהנים ממנו מאד, תמיד אפשר לרכוש את ה-DVD אחר כך. כנ"ל מוזיקה או סדרת טלויזיה. אנחנו לא מתים על שיטות הפעולה של חברות המדיה הגדולות, אבל ההצדקה המוסרית האמיתית להורדת קבצים באופן פירטי היא רכישת מדיה באופן חוקי.

כמו כן נציין שהטקסט הזה זהה כמעט למדריך שפרסמנו לפני שנתיים ביום כיפור. יש משהו עצוב בכך שהמציאות כמעט לא השתנתה. מהירויות ההורדה של רוב הגולשים בישראל לא עלו משמעותית, ולא קמו חלופות שעובדות בארץ. כן נזכיר שאפשר לנסות את Hulu עם תוכנת השבוע שלנו מהשבוע שעבר, GPass. ראו קישור.

המדריך יחולק לסעיפים על פי רוחב פס. מהקל אל הכבד.

750 ק"ב

אין לכם הרבה רוחב פס, אז כדאי שתפיקו ממה שיש לכם את המיטב. עד שתצליחו להוריד סרט, ייגמר לכם החג (אם כי גם ישיבה מול אימיול וציפייה שמשהו יקרה יכולה להעביר את הזמן). אז מה עושים? יוטיוב. יוטיוב בנוי בדיוק בשבילכם. לא תוכלו לראות סרטים שלמים, אבל גם סרטונים יכולים לבדר. ויש שם גם פרקים שלמים של סדרות טלויזיה. מנוע החיפוש של יוטיוב עובד היטב, כך שסביר שתמצאו משהו שיבדר אתכם.

אפשרות חלופית: IRC. רשת הצ'טים הותיקה עובדת כבר מזמן כמרכז הורדות. תתקינו mIRC ותחפשו קבצים באתר שבקישור. ערוצי IRC מתאפיינים בכך שצריך לחכות הרבה זמן עד שמגיע תורכם, אבל אם אתם מורידים ממשתמש מהיר (המהירות מצוינת בתוצאות החיפוש), לפחות תנצלו את המקסימום של החיבור שלכם כשיגיע תורכם.

1.5 מגה

אימיול הוא אימיול. כולנו מכירים אותו. יש שם הכל, אבל שום דבר לא יורד מהר. אבל אם תמצאו קבצים עם הרבה מקורות, תוכלו לנצל את ה-187.5 ק"ב לשנייה שלכם היטב. מילת אזהרה: רבים מהשרתים הגדולים לכאורה באימיול הם שרתים פיקטיביים שנוצרו על ידי חברות המדיה. אם תתחברו אליהם, גם לא תורידו הרבה וגם תזכו לכך שה-IP שלכם יירשם בפנקסים הקטנים שלהם. מומלץ להתחבר לקבוצת השרתים DonkeyServer No.1/2/3/4/5/6. ששת השרתים האלה ותיקים ועובדים. במספרים 1 ו-2 יש גם הרבה מחוברים, כך שהסיכוי שתמצאו משהו גובר. השימוש באימיול פשוט: מתקינים את התוכנה שבקישור, ומתחברים לשרת. ואז מחפשים ומורידים.

2 מגה

תגידו שלום לסיוט של חברות הקולנוע: ביטורנט. ביטורנט היא הפשוטה ביותר מבין אפשרויות ההורדה שלכם. קל מה שצריך לעשות הוא להתקין תוכנה קטנה למחשב, ואז לחפש במנוע חיפוש. שם תקליקו על הורדת הטורנט שמעניין אתכם, וזה ייקלט על ידי תוכנת ההורדות. תוצאות החיפוש כוללות גם את הנתון החשוב ביותר: כמה אנשים משתפים את הקובץ כרגע, וכמה מורידים אותו. ככל ששני המספרים האלה גבוהים יותר, כך ההורדה תהיה מהירה יותר. בביטורנט, בניגוד לאימיול, אין מבחר אינסופי. אבל יש מבחר גדול מאד, ותוכלו להוריד את המדיה במהירות

עד כאן האופציות לבעלי רוחב פס ממוצע ומעלה. למקצועני הורדות מומלץ לדלג למאמר הסמוך, שבו תוכלו לקרוא על האופציה לבעלי פס רחב באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully