וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום ופלאפון מתחדשות

דידי חנוך

1.2.2009 / 15:40

סלקום משיקה היום אתר חדש לגמרי, בעוד פלאפון מרעננת את אתרה עם השקת הרשת החדשה

שתיים מתוך שלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל מרעננות את הנוכחות האינטרנטית שלהן. סלקום משיקה אתר חדש לגמרי, ופלאפון החליפה את עמוד הבית, הקטלוג ואת כל סעיפי השירות כך שישקפו את המציאות החדשה עם השקת רשת ה-GSM שלה. בחנו את שני האתרים.

הסגול

האתר החדש של סלקום הוא שלב ראשון מתוך שלושה באסטרטגיית שדרוג הנוכחות המקוונת של חברת הסלולר. האתר החדש כולל מספר אזורים, מחנות מכשירים ואביזרים ועד הורדות של תוכן מגוון למכשיר הסלולר ולמחשב.

נכון לעכשיו, חנות המכשירים באתר של סלקום הוא המוצלחת ביותר מסוגה בישראל. בניגוד לאתר של אורנג', החנות כוללת את כל מלאי המכשירים - באורנג' ניתן לרכוש רק חלק מהמכשירים, בעוד פלאפון לא מוכרת מכשירים ברשת כרגע - ותואמת את מגוון הדפדפנים בשוק. אנחנו בדקנו את האתר באקספלורר, פיירפוקס וכרום ולא מצאנו בעיות מיוחדות. בחנות ניתן גם למצוא מידע בנוגע לשירותים מתקדמים, שמוצג באופן נוח ונהיר. חסר לנו מידע מלא בנוגע לתמחור כבר בעמוד המוצר או בעמוד הקטלוג. יש מחיר מלא וסכום החזר מקסימלי, אבל אין פירוט.

סלקום גם השיקו את חנות המוזיקה שלהם, שכוללת הורדות לסלולר ולמחשב. מאכזב לגלות שגם ההורדות למחשב זמינות כרגע למנויי החברה בלבד, אם כי נמסר לוואלה! TECH שזה צפוי להשתנות בשבועות הקרובים.

חנות המוזיקה היא רק חלק משירותי התוכן שבאתר, שכוללים גם משחקים, סרטונים, רקעים ועוד. כל אלה ניתנים להורדה ישירות למכשיר. נראה שסלקום אכן הפיקו לקח מכשלון אתר Heep, והאתר החדש מכוון באופן ברור למסך הסלולרי.

ברמה העיצובית, האתר של סלקום צבעוני מאד ואטרקטיבי. אם מדובר היה באתר בו אמורים משתמשים לשהות זמן רב, הצבעוניות המופרזת היתה עשויה להיות בעייתית, אך כאתר שהשימוש בו הוא נקודתי, זה בסדר.

בשורה התחתונה, האתר החדש של סלקום הוא - נכון לרגע זה - הטוב ביותר מבין אתרי חברות הסלולר בישראל. הוא לא מתחרה עם העושר התוכני של האתר של אורנג', אבל הוא ממוקד בהרבה בצרכי משתמשים סלולריים, והדבר משחק לטובתו.

הכחול

האתר של פלאפון נמצא בתהליכי שדרוג, כך שלא נשפוט אותו עדיין במלואו. שלושה שינויים שראויים לציון הם עמוד הבית החדש - שמשקף את התפיסה העיצובית שצפויה להנחות את כל האתר עם תום השדרוג - קטלוג המכשירים שכולל את מכשירי הרשת החדשה, והחדרת תכנים בנוגע לרשת החדשה בכל סעיפי המידע והשירות.

עמוד הבית עמוס מאד, אך הצבעים הבהירים הופכים את העומס לסביר. כמו באתר של סלקום, גם כאן ניתן לראות את המכשירים החדשים כבר מהעמוד הראשי, אך הקלקה עליהם מביאה למיני סייט של הקולקציה החדשה, שהוא די מיותר מכיוון שזאת ממילא דומיננטית בעמוד הקטלוג. עדיף היה לו הקלקה על מכשיר היתה מביאה את הגולש לעמוד שלו בקטלוג.

הקטלוג החדש נוח מאד לניווט, כאשר כמו בסלקום ניתן לסנן לפי סוג מכשיר (מצלמה, מוזיקה, ניווט וכיו"ב). הניווט כאן מהיר יותר ונוח יותר מאשר בסלקום, אם כי פחות "מעוצב". חוסר גדול של הקטלוג הוא אפשרות רכישה. מהחברה נמסר לנו שחנות נמצאת בתכנון, ותושק בעתיד.

שמחנו מאד לראות שהריענון לא נמצא רק במדד החיצוני. בכל הסעיפים הרלוונטיים שבדקנו, בין אם מדובר במכשירים או בגלישה או בנסיעה לחו"ל, האתר מעודכן עם הפרטים העדכניים לרשת החדשה של החברה.

מוקדם מכדי לשפוט את אתר פלאפון במלואו, מכיוון שהוא מתעדכן בשלבים, וחלקים ניכרים מהאתר עדיין מוצגים בעיצוב הישן. נחזור אליו עוד מספר שבועות, כאשר יושלם תהליך העיצוב. בשלב זה, הוא מספק סיבה לאופטימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully