וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מרעננים את האייפון והמקבוק

אפל השיקה גרסה חדשה לאייפון ועדכנה את מכשירי המקבוק. האם הוא יגיע לארץ בקרוב? באיידיגיטל חושבים שכן

חברת אפל קיימה היום את האירוע השנתי שלה בועידת המפתחים העולמית (WWDC) של החברה, אשר מתקיימת בימים אלה בסן פרנסיסקו. הנאום, שבשנים עברו היה מוקדש בעיקר לתוכנות של אפל, הפך בשנתיים האחרונות לבמה מעליה מכריזים על גרסאות חדשות של מכשירי האייפון הסלולריים של החברה.

כצפוי, גם השנה הכריזה אפל על אייפון חדש (אם כי בלי הופעת אורח של מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס). המכשיר, iPhone 3GS שמו, נראה כמו אייפון דור 3 הותיק אך כולל סוללה חדשה (9 שעות שימוש בקישוריות אלחוטית, 10 שעות וידאו, 30 שעות אודיו, 5 שעות שיחה בדור 3 ו-12 שעות שיחה בדור 2) מריץ יישומים במהירות גבוהה יותר ב-100-200 אחוזים. המכשיר החדש תומך בהעברת מידע בקצב של 7.2 מגהביט לשניה (אם הרשת תומכת), מצלמה של 3 מגהפיקסל עם קביעה אוטומטית של חשיפה ופיצוי תאורה כמו גם תמיכה טובה יותר בתנאי תאורה לא טובים, אפשרות לצילום וידאו ב-30 פריימים לשניה, חיוג קולי ושליטה קולית באייטיונס, מצפן דיגיטלי שעובד עם אפליקציית המפות וזמין לשימוש גם עבור מפתחי תוכנות אחרות (משחקים, למשל), הקראת טקסטים, תמיכה מובנית בחיישן של נעלי Nike+ וקידוד מידע ברמת חומרה.

מחיר המכשיר החדש, שיושק בהדרגה החל מ-19 ביוני, תוך הוספת מספר מדינות חדשות בכל שבוע, הוא 199$ לגרסה של 16 גיגהבייטים ו-299$ לגרסה של 32 גיגהבייטים כשיש גם גרסה שחורה וגם גרסה לבנה. האייפון 3G הותיק, עם זכרון 8 גיגהבייטים, נשאר גם הוא על המדפים, כשמחירו יעמוד מעכשיו על 99$. נכון לעכשיו, לא ברור עדיין אם האייפון החדש יגיע לישראל.

מאחורי כל אייפון עומדת מערכת הפעלה

כפי שאפל כבר הכריזה בינאור השנה, בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה בה משתמש האייפון – iPhone OS 3.0, ייכללו יותר מ-100 אפשרויות חדשות. ביניהן ניתן למצוא תמיכה בהעתקה, גזירה והדבקה; הודעות מולטימדיה, שתיתמכנה על ידי 29 מ-76 המדינות בהן הושק אייפון בזמן ההשקה; חיפוש אוניברסאלי למכשיר שמאפשר לחפש לא רק בספריית המדיה אלא גם בספריית התוכנות; שימוש במכשיר כבמודם סלולרי הן למק והן ל-PC דרך בלוטות' – פונקציה נוספת שדורשת תמיכה של רשתות סלולר; אפשרות שמירת סיסמאות; תמיכה בוידאו מוזרם; ושירות מקוון חדש למנויי MobileME שיאפשר להראות על מפה איפה נמצא הטלפון שלכם, לגרום לו לצפצף בקול רם אפילו אם הוא על שקט ולמחוק את המידע אם הוא נגנב.כמו כן, בגרסה החדשה ניתן יהיה לקנות תוכן וידאו וספרים דיגיטליים ישירות דרך המכשיר, וכפי שכתבנו בעבר, היא תתמוך בעברית וערבית.

החדשות עבור המפתחים הן אפשרות לפיתוח תוכנות שידברו עם אביזרי חומרה של האייפון; אפשרות לשלב את המפות של גוגל ביישומי צד שלישי; ו"דחיפת" הודעות למכשירי המשתמשים באמצעות הרשת.

למסיבת העיתונאים הוזמנו נציגים ממספר חברות כדי להדגים את היכולות של המערכת החדשה. כך, ענקית המשחקים הניידים Gameloft הציגה את משחק המרוצים התלת-מימדי Asphalt 5 ; חברה בשם Airstrip Technology הדגימה תוכנה שמאפשרת לרופאים לעקוב אחר מצבם הרפואי של מטופליהם מרחוק ו-ScrollMotion (חברה שיוצרת גרסאות דיגיטליות של ספרים) הראתה את החנות שלה (שמשתמשת באפשרות החדשה לקנות תוכן ישירות מתוכנות) והכריזה כי היא תביא 50 מגזינים חדשים, 170 עיתונים יומיים ויותר ממיליון ספרים (ביניהם ספרי לימוד) לחנות הזו.; חברת השכרת הרכב Zipcar הדגימה איך באמצעות תוכנה לאייפון תוכלו לשכור רכב, לגרום לו לצפצף כדי להקל על איתורו בחניה ולפתוח את הדלתות שלו.

לאחר שבמשך זמן רב לא אפשרה אפל פיתוח יישומי ניווט לאייפון , עלה לבמה נציג של חברת TomTom – אחת מחברות הניווט הגדולות בעולם. החברה מביאה הקיץ לאייפון תוכנת ניווט, כמו גם אביזר שמגביר את אות ה-GPS, כולל דיבורית מובנית ומאפשר השמעת מוזיקה דרך המערכת ברכב.

הקושחה החדשה תושק ב-17 ביוני, כשהיא חינם לבעלי האייפון ועולה כ-10 דולרים לבעלי אייפוד טאץ'.

חומרה שאיננה אייפון - מחשבים

באופן מפתיע למדי, הכריזה החברה באירוע על גרסה חדשה של מקבוק פרו עם מסך 15 אינץ' – מחשב נייד מסדרה המתקדמת של ניידי אפל. המחשב החדש, בו ניתן יהיה להכניס מעבד במהירות של עד 3.06 גיגההרץ, 8 גיגהבייטים של זכרון וכונן קשיח בנפח של עד 500 גיגהבייטים, יכלול סוללה שתספיק ל-7 שעות ותוכל לעמוד ב-1000 הטענות, מסך חדש שמציג 60% מטווח הצבעים הקיימים, חריץ הרחבה לכרטיסי SD הסטנדרטיים. מחירו יתחיל מ-1699$, בהתאם לקונפיגורציה. כמו כן, גם מקבוק פרו עם מסך 17 אינץ' מקבל שדרוג – גרסה שלו עם מעבד 2.8 גיגההרץ וכונן קשיח של 500 גיגהבייט תעלה כעת 2,499$ (300 דולרים פחות מבעבר).

סדרת מחשבי המקבוק, המכוונת לצרכנים, תזכה גם היא לחריץ SD, סוללה החדשה, ואפשרויות מפרט חדשות, ביניהן תמיכה ב-8 גיגהבייטים של זכרון, כוננים קשיחים של 500 גיגהבייטים וכוננן SSD של 256 גיגהבייטים. מעבר לכך, ייכללו בגרסה החדשה שכלולים כמו מקלדת מוארת, והמחיר ההתחלתי יהיה 1199$.

מחשבי מקבוק אייר האולטרה-דקים מקבלים מחיר חדש. אייר עם מעבד 1.8 גיגה יעלה כעת 1499$ (במקום 1799$) ואילו גרסה עם כונן SSD בנפח 256 גיגהבייט תעלה 1799$ (במקום 2499$).

תוכנה

מערכת ההפעלה העתידית של אפל – Snow Leopard תכלול שיפורים ל-90% מהיישומים של הגרסה הנוכחית (Leopard), רובם יעבדו עכשיו במצב של 64 ביט, כשהמערכת עצמה תכלול ממשק פיתוח חדש שמאפשר גישה טובה יותר לזכרון ומעבד. כמו כן, זמן ההתקנה שלה קוצר ב-45%, והממשק הכללי שופר כדי לאפשר מהירות גישה מהירה יותר ליישומים. למערכת גם אפשרויות ממשק חדשות, כגון צפייה בוידאו דרך האייקון של הסרטון ושילוב של אפשרות ה-Expose בתוך ה-Dock. המערכת גם מפנה מקום על הכונן הקשיח, יותר מ-6 גיגהבייטים ממנו. עבור קוראים הסיניים שלנו נציין גם כי כעת ניתן לכתוב סימני כתב סיני באמצעות משטח המגע של המחשבים הניידים. עבור אנשי עסקים ביניכם נציין שיש גם תמיכה ב-Exchange.

במערכת ההפעלה החדשה תשולב גרסה 4 של דפדפן ספארי (שמושקת היום למערכות ההפעלה 'חלונות' ושתי הגרסאות האחרונות של OS X). הדפדפן, לדברי ברטרנד סרלט מאפל, מהיר יותר מפיירפוקס, IE ו-Chrome. הגרסה שתגיע עם מערכת ההפעלה Snow Leopard תכלול מנגנון מיוחד שמכבה תוספים שלא עובדים, זאת כדי למנוע את קריסת הדפדפן והמערכת כולה.

Snow Leopard תהיה זמינה עבור כל מחשבי מק עם מעבדי אינטל בספטמבר, במחיר הנמוך-מאוד של 29$ למחשב אחד ו-49$ לחבילה משפחתית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טפיחה על השכם

כרגיל באירועים האלה, הציגה חברת אפל גם מספר נתונים על מוצריך. כך, למשל, הראו אנשי החברה כי ב-5 השנים הראשונות מאז שהושקה (עד 2007) מערכת ההפעלה OS X החלו להשתמש בה 25 מיליון אנשים. ועם זאת, בשנתיים האחרונות גדל המספר הזה ל-75 מיליוני משתמשים.

ומה עם האייפון ואייפוד טאץ'? ערכת הפיתוח לאייפון הורדה יותר ממיליון פעמים, מה שהניב יותר מ-50,000 תוכנות, שהורדו יותר ממיליארד פעמים ליותר מ-40 מיליון מכשירי אייפון ואייפוד טאץ' שנמכרו עד כה.

Leopard – הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה OS X היא, לטענת אנשי אפל, מוצר התוכנה הנמכר ביותר של החברה עד היום. ההצהרה הזו לוותה במספר התקפות כנגד מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט, ויסטה, ותחזית לא מאוד אופטימית לגבי חלונות 7 – "רק עוד גרסה של ויסטה" לדברי ברטרנד סרלט – סמנכ"ל בכיר באפל.

הזווית הישראלית

מחברת איידיגטל, יבואנית אפל בישראל, נמסר כי מערכת ההפעלה בעברית שאפל השיקה הערב מוכיחה כי אפל העולמית מביעה אמון בשוק הישראלי ומכשירה את הקרקע לקראת כניסתו של האייפון לארץ בחודשים הקרובים.

פרסום ראשון: 22:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully