וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה לא עובדת על מכשיר אנדרואיד

רויטרס ודידי חנוך

6.7.2009 / 12:48

חברת הסלולר הגדולה בעולם מכחישה בתוקף שתשיק מכשיר עם מערכת ההפעלה הפתוחה של גוגל

נוקיה מכחישה היום את הידיעה כי היא מפתחת מכשיר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. ההכחשה מגיעה בעקבות הידיעה בגרדיאן כי החברה עובדת על סמארטפון שמבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל אותו תציג בכנס נוקיה וורלד שייערך בגרמניה בספמטמבר.

לדברי החברה, "אין שום אמת בידיעה". מדוברות החברה נמסר עוד כי "כולם יודעים שסימביאן היא מערכת ההפעלה המועדפת עלינו למכשירים מתקדמים".

לדברי העיתון, הצעד הוא תוצאה של אובדן נתח השוק של חברת הסלולר הגדולה בעולם בתחום הסמארטפונים. עד כה, השקיעה נוקיה את מאמציה בפיתוח סימביאן, מערכת ההפעלה שבה היא משתמשת כבר שנים ואשר רכשה בשנה שעברה והפכה למוסד בקוד פתוח שעומד להוציא גרסה בסוף השנה. בנוסף, לנוקיה מערכת הפעלה לינוקסית משלה, Maemo, שנמצאת בלוחיות האינטרנט שלה כגון N810, והחברה הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם אינטל במסגרתו יפעלו החברות לתאימות בין מאימו ומובלין, מערכת ההפעלה הלינוקסית של חברת השבבים.

נוקיה לא היתה שותפה לנטייה של חברות סלולר להוציא מכשירים במגוון רחב של מערכות הפעלה. בניגוד לסמסונג ומוטורולה, שהוציאו בשנים האחרונות דגמים בכל מערכת הפעלה שיש בשוק, החברה התמקדה בסימביאן. בעבר, כאשר נשאלה האם היא מפתחת מכשיר למערכת ההפעלה של גוגל, הכחישה אך לא באופן תקיף וחד משמעי כפי שעשתה היום.

פרסום ראשון: 10:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully