וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר בין המצרים

דידי חנוך

6.7.2009 / 11:55

מוטורולה A3100 הוא מכשיר סלולרי חביב במידה מפתיעה, אבל המגבלות שלו והמחיר שלו חוברים יחדיו כדי להפוך אותו לעסקה רעה

קשה לזכור מתי בפעם האחרונה הגיע לידינו מכשיר סלולרי חדש של מוטורולה שלא גרם לנו לרצות להטיח אותו כנגד הקיר בזעם. הממשקים הנוראיים, חיי הסוללה המביכים, וכל שאר הגורמים שהרגיזו אותנו, הביאו לכך שהחברה צנחה ממקום שני חזק למקום חמישי חלש בדירוג היצרניות העולמי.

כידוע, מוטורולה מחקה השנה את רוב המכשירים שהתכוונה להוציא לחנויות, בעודה נערכת להשקת ליין מכשירי האנדרואיד המבטיח שלה. אבל בדרך צריך מדי פעם להשיק מכשיר, ואחד המעטים ששרדו את נקיון האורוות מגיע כעת לישראל. A3100 הוא מכשיר של מוטורולה עם מערכת ההפעלה חלונות מובייל. בפעם האחרונה שבדקתי מכשיר שאלה היו נתוני הבסיס שלו, רציתי להטיח אותו בקיר. האם היה שיפור?

הטוב

A3100 הוא מכשיר חמוד חזותית. הוא נראה כמו גרסה פלסטיקית של האייפון עם יותר כפתורים, אבל מבלי להיראות כמו חיקוי סיני זול. הקווים המעוגלים שלו הופכים אותו לנעים לאחיזה, גם בעת שיחה וגם בעת שימוש בתכונות המתקדמות השונות שלו.

כן, למרות כל האיבה שלי לממשק של חלונות מובייל, זאת מערכת הפעלה שמאפשרת הרצה של יישומים מתקדמים עם תוצאות מרשימות. תוכנת הטוויטר PocketTwit, לדוגמה, היא יישום לא רע בכלל לחובבי הרשת החברתית. ומוטורולה השכילו להוסיף למכשיר את הדפדפן Opera Mobile בנוסף לדפדפן המובנה הנוראי, מה שאומר שהמכשיר מספק חוויית גלישה יותר מסבירה.

מוטורולה היתה החברה האחרונה להבין שחייבים לשים ממשק מעל חלונות מובייל כדי להפוך את מערכת ההפעלה לשמישה, והממשק שהם שמו במכשיר הזה חביב מאד. אל היכולות הבאות ניתן להגיע באמצעות הממשק שלהם: חיוג, סמס, הפעלת 9 יישומים נבחרים, בדיקת תחזית, דפדפוף בתמונות וקריאת עדכוני RSS. וכל אלה הם אחלה. הממשק זריז מאד, נוח וחביב. והוא אפילו לא מאד מכוער.

בעיה נוספת מהעבר שנפתרת כאן היא חיי הסוללה, שמספיקים ליום שלם של שימוש מסיבי, כולל אינטרנט, מדיה, שיחות וסמס. כשאנחנו חושבים על מכשיר חלונות מובייל הראשון של החברה שבדקנו - מוטורולה Q הנוראי - השיפור הזה, כמו השיפורים בממשק הם עצומים. מה עוד, שיש כאן גם את התכונות המובנות מאליהן כיום: מצלמת 3 מגפיקסל, GPS וקישוריות WiFi.

הרע

מתחת לממשק החביב, עדיין אורבת לה חלונות מובייל. וברגע שתאלצו לעשות משהו שלא נגיש דרך ממשק-העל, יש סיכוי סביר שתרצו להשליך את עצמכם מהחלון הקרוב. חלונות מובייל 6.1, כמו קודמותיה, היא זוועה בלתי שמישה, לא אינטואיטיבית, לא נוחה ומרגיזה. אנחנו לא רוצים להתנסח בקיצוניות, אבל קשה לנו לעשות את זה כמעט כמו שקשה לכוון שעון מעורר בדבר הזה.

בנוסף, המבנה הפלסטיקי של המכשיר מותיר ספקות בנוגע לעמידותו, וההחלטה לשים את חריץ כרטיס הזיכרון במקום בו יש להוציא את הסוללה על מנת להגיע אליו היא בלתי נתפסת. זה המכשיר השני השנה בו אנו נתקלים בבעיה הזאת, והיא מדהימה אותנו בכל פעם מחדש.

בעיה נוספת היא שזריזותו המרשימה של הממשק תקפה רק כל עוד לא תפתחו יותר מדי יישומים. אם תפתחו את הדפדפן ונגן המדיה, לדוגמה - ולא תזכרו ללכת למנהל היישומים כדי לסגור אותם - הרי שתגלו ממשק שרץ לאט יותר מצב שמלווים מהשוק האפור שברו לו את הרגל עקב אי תשלום חובות. זאת בעיה ידועה של חלונות מובייל, כמובן. אבל הפער בין מהירות העבודה כשהמכשיר "נקי", לבין האיטיות כשהוא נאלץ לעבוד קצת הוא עצום.

והשורה התחתונה

למרות כל ההשגות, הסקירה הזאת היתה יכולה להיות חיובית בנימתה. אלמלא היה מחירו של A3100 בפלאפון 89.9 ש"ח לחודש, או 39.9 למדברים מעל 149 ש"ח לחודש. במחיר הזה תוכלו לרכוש את LG Renoir בעל המצלמה המעולה. או את N85 המוצלח של נוקיה. תמורת 9 ש"ח יותר לחודש תוכלו לרכוש את הבלאקברי בולד. תמורת 5 ש"ח פחות תוכלו לרכוש את נוקיה E71. תמורת 10 ש"ח פחות, ממתין לכם סוני אריקסון C905. כל המכשירים האלה טובים יותר מה-A3100. למי שרוצה מסך מגע, הרנואר הוא מכשיר מולטימדיה טוב בהרבה. למי שרוצה סמארטפון, הבולד וה-E71 טובים בהרבה. ולמי שרוצה סמארטפון עם מסך מגע ומערכת הפעלה שמאפשרת יכולות מתקדמות... נו, חכו לאייפון, לנוקיה N97 ולפאלם Pre. הם יגיעו בקרוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully