וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט סביר

דידי חנוך

16.11.2009 / 15:16

נוקיה 5630 נראה כמו מכשיר מוזיקה פשוט, אבל אי שם בתוכו מסתתר סמארטפון לא רע בכלל

נוקיה ממשיכה להרחיב את השימוש במערכת ההפעלה סימביאן גם לטלפונים "פשוטים" יחסית, שפעם היו זוכים לקבל את הממשק הבסיסי יותר שלה. 5630 XpressMusic הוא הדוגמה האחרונה לכך. מדובר במכשיר מוזיקה יעודי ודק, עם עיצוב נאה - למי שאוהב את העיצובים של נוקיה - שמצליח לעשות לא מעט. בדקנו אותו.

בידורי

5630 הוא חלק מסדרת המוזיקה של נוקיה, ומגיע עם חיבור אזניות סטנדרטי, לחצני מוזיקה בצד המכשיר ותמיכה בבלוטות' סטריאופוני. נגני המוזיקה והרדיו הם הנגנים הסטנדרטים של סימביאן, המוכרים היטב למשתמשי נוקיה בשנים האחרונות. הרדיו נוח מאד, כולל אפשרות הורדת תחנות וזיהוי אוטומטי באמצעות RDS. הנגן קצת מיושן, אך הממשק שלו עדיין סביר.

החולשה של המכשיר בכל הנוגע למולטימדיה היא המסך. מדובר במסך TFT, שהתצוגה שלו לא מרשימה. המסך גם קטן מאד למכשיר מולטימדיה. עם 2.2 אינץ', לא סביר שתנסו לצפות בו בוידאו, ואם תנסו, לא סביר שתהנו במיוחד מהחווייה.

נוקיה יודעים שמכשירי סימביאן שלהם נוטים להיות איטיים יותר מאחיהם הפשוטים מסדרת S40, ולכן פתרו את הבעיה בכך שהמכשיר מגיע עם מעבד 600MHZ. במילים אחרות, יש למכשיר הזה מעבד חזק יותר מכל מכשירי סדרת N המשווקים כיום בארץ. התוצאה היא טלפון שעובד מהר מאד, מה שחשוב במיוחד לקהל היעד שלו: צעירים שבעיקר רוצים שיחות ומוזיקה.

למכשיר מצלמת 3.2 מגפיקסל, אותה ניתן להגדיר בנדיבות כבינונית. אולי קצת טובה יותר מזו של E71, אבל מדובר ברף נמוך מאד. זהו מכשיר לצריכת מולטימדיה, לא ליצירתה.

לא רק בידורי

לצד החסרונות הפוטנציאליים של השימוש בסימביאן, יש גם יתרונות. 5630 יכול להריץ מספר רב של יישומים, מסוגל לגלוש ברשת ולנגן מוזיקה בו זמנית, ואפשר אף להפוך אותו למכשיר משרדי לא רע למי שלא צריך לכתוב מיילים באמצעות טלפון. הוא יכול לקבל מיילים ממגוון שירותים שונים, ובאמצעות התקנת תוכנה כגון Emoze או Nokia Mail For Exchage יוכל גם לקבל מיילים משרדיים.

5630 מצויד גם בכל הדרוש בנוגע לקישוריות. הזכרנו כבר את הבלוטות', אבל יש כאן גם WiFi וקישוריות סלולרית דור 3.5. האלמנט היחיד החסר כאן הוא GPS. אבל קשה להתאכזב מהיעדר יכולות ניווט במכשיר המשווק במחיר הזה, במיוחד כשיש וייפיי.

בית חם

בנוקיה 5800 המצליח היתה למשתמשים ברירה: או לקבל את סרגל אנשי הקשר המאפשר גישה מהירה במסך הבית למספר אנשי קשר נבחרים, או לקבל הודעות כגון תזכורות לוח שנה וקיצורים ליישומים. ב-5630, ניתן לשלב את הדברים למסך אחד. זה אמנם מעט צפוף על המסך הקטן של המכשיר, אבל זה הרבה יותר נוח לטעמנו מהחלופה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שורה תחתונה

5630 משווק בסלקום במחיר 1,782 ש"ח. למדברים במעל 150 ש"ח לחודש, מדובר במכשיר בהחזר מלא. במחיר הזה, אין לו ממש מתחרים בסלקום, ומתחרים מעטים בשוק בכלל. מדובר בעסקה משתלמת למי שרוצה להנות מהיתרונות של סמארטפון בלי לשלם מחיר של סמארטפון.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully