וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומודור 64 עושה קאמבק

21.3.2010 / 15:20

המחשב הפופולרי משנות ה-80 עומד לצאת בגרסה חדשה עם מפרט חומרה עדכני. תאהבו אותו שוב?

מי שגדל בשנות ה-80 לא יכול שלא לזכור את המחשב הביתי שהיה אז פופולרי להפליא – קומודור 64. הוא יצא ב-1982, היה לו מעבד 8 ביט ובמהלך השנים נמכרו ממנו 17 מיליון יחידות. מאז הפך הקומודור לאייקון אהוד של וינטאג', מה שלא מנע מהחברה המייצרת אותו לפשוט את הרגל עם הזמן ולמכור את שם המותג. כעת, כמעט 30 שנה לאחר שיצא לראשונה – צפוי הקומודור 64 לחזור לשוק. החל מיוני תשווק חברת Commodore USA, לה הזכויות על המותג, דגם עדכני שלו.

הקומודור החדש יהיה דומה חיצונית לדגם הקלאסי, אך כמובן שיכיל חומרה מתקדמת בהרבה. המעבד עליו יעבוד יהיה מעבד 64 ביט עם ארבע ליבות של אינטל, הדיסק הקשיח יהיה בנפח חצי ג'יגה וכמות הזכרון תהיה 4 ג'יגה-בייט. כמובן שגם כניסות USB, כרטיס רשת וצורב DVD יהיו כלולים. המחשב תוכנן לא לצרוך הרבה חשמל ולא לתפוס מקום רב – גודלו הוא פחות מחצי מטר.

בפרסומיה לקראת צאת המוצר החדש מנסה חברת קומודור לנגן על מיתר הנוסטלגיה. "אהבתם אותו אז, תאהבו אותנו שוב" – נכתב בפרסומת, המציגה מחשב קומודור 64 ישן לצד זה החדש. מחיר המחשב לא נחשף, ואפשר לתהות אם גם כאן ישוחזרו סממני הדגם הקלאסי – שהתחיל להימכר ב-595 דולר וירד עד ל-199 דולר. האם הנוסטלגיה אכן תהפוך את קומודור החדש למוצר מצליח, או שהוא נכנס לשוק שלא ממש מחכה לו? התשובה תינתן, ככל הנראה, ב-1 ביוני, אז תתחיל לשווק Commodore USA את המחשב החדש דרך אתר האינטרנט שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully