וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחברים את המחשב לטלוויזיה - חלק ג': סטרימר

אם אתם רוצים לחבר את המחשב לטלוויזיה רק כדי לראות תכני מולטימדיה, יכול להיות שחיבור ישיר הוא לא הפתרון

בשבועים האחרונים הסברנו לכם איך לחבר את המחשב, בין אם הוא נייד או נייח, למסך הטלוויזיה בסלון שלכם. ועכשיו אולי לא הזמן המתאים ביותר לשאול את זה, אבל חייבים בכל זאת: למה לכם? למה שבכלל תרצו לחבר את המחשב לטלוויזיה?

לא, אנחנו לא שונאי תוכן וידאו שאומרים לכם להתנתק מהמסך וללכת לקרוא ספר. מה שאנחנו כן רוצים להגיד, זה שאם המטרה שלכם היא לקבל גישה לתוכן מולטימדיה ששמור אצלכם כקבצים - סרטים, תמונות, מוזיקה, על המסך בסלון, חיבור ישיר של המחשב הוא אולי לא הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

מזרימים את התכנים

בשנתיים-שלוש האחרונות, ככל הנראה יצא לרבים מכם לשמוע את המלה "סטרימר", או את מקבילתה העברית "מזרימדיה". עם זאת, מתגובות שאנחנו שומעים, יש הרבה מאוד אנשים שלא בדיוק מבינים מה זה ואיך זה עובד. תחשבו על סטרימר כאל משאבה של תוכן. הוא שואב אותו מכל מקום אליו הוא יכול לגשת - המחשבים ברשת הביתית שלכם, כונני רשת (עליהם בהמשך), והאינטרנט. את אלה הוא מסדר עבורכם בממשק שמתאים לשימוש בשלט, ומזרים אותם למסך הטלוויזיה.

אם בעבר התמקדו הסטרימרים בעיקר בשאיבת תוכן אותו כבר הורדתם לאחד המחשבים בבית, כיום רבים מהם כוללים אפליקציות מובנות לשירותי וידאו אינטרנטיים (שברובם, לצערנו, לא זמינים בישראל) ויכולים לשאוב תכנים גם מחשבונות שלכם באתרי שיתוף תמונות כמו פליקר ופיקאסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטרימר Boxee Box של בוקסי הישראלית ו-D-Link/מערכת וואלה!, צילום מסך

הייתרון הברור של חיבור סטרימר על פני חיבור מחשב הוא במחיר - מחיריהם מתחילים מ-500-600 שקלים - ובממשק. נכון, אפשר להתאים את ממשק המחשב כך שיהיה נוח לשליטה בלי מקלדת, ואפשר גם לקנות שלט שמתחבר אליו, אבל מטרת הסטרימר - אותה חלק ניכר מהם מבצע בהצלחה - היא להפוך את כל התהליך לפשוט יותר.

ייתרון נוסף טמון ביכולת של הסטרימר לעבוד עם מספר מוצרים. אין צורך להעתיק סרטון א' ממחשב אחד, וסרטון ב' ממחשב אחר - כל עוד המחשבים מחוברים לרשת, ניתן יהיה לגשת אל שניהם בלי לקום מהכורסה. בחלק מהסטרימרים אף יש יכולת חיפוש תכנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאידך - המסכים החדשים היום כוללים סטרימר מובנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החסרון הוא, ובכן, בכך שסטרימר הוא מוצר ללא עתיד, שבקרוב יהפוך למיותר - זו לא השקעה לשנים רבות. ככל שצריכת תוכן לא טלוויזיוני בסלון הופכת לנפוצה יותר, מבינות חברות המסכים - כמו גם חברות הטלוויזיה - את חשיבות היכולות של סטרימר. אם אתם קונים היום מסך ביתי לא-זול שיוצר בשנה האחרונה, יש סיכוי טוב שיש לו יכולת שאיבת מדיה מובנית. בשנים הקרובות, היכולת הזו תהגר גם לסדרות זולות יותר של מסכים, כמו גם אל מכשירים נוספים. חברת שידורי הלווין המקומית, yes (גילוי נאות: yes ווואלה! הן חלק מקבוצת בזק) הודיעה לפני מספר חודשים כי היא תשיק עדכון לממירי yes MaxHD שיאפשר להשתמש בהם כבסטרימרים. בחינם.

חסרון נוסף הוא שעם יכולות רבות, מגיעות גם פשלות. מניסיוננו, דווקא הסטרימרים המובנים במסכים מתבררים כפשוטים ביותר לתפעול, כשהקופסאות הייעודיות אמנם מספקות יותר אפשרויות, אך לעיתים כוללות ממשקי משתמש מזעזעים והמון תחכום-יתר שרק מקשה על המשתמש הביתי. זהו שריד היסטורי לתקופה בה סטרימרים יועדו לחובבי קולנוע ביתי מתקדמים בלבד.

בקצרה: מהו NAS?

מושג נוסף אותו אתם כנראה קוראים או שומעים לא מעט בזמן האחרון הוא NAS. פירוש ראשי התיבות האלה הוא Network Attached Storage - אחסון המחובר לרשת. מדובר, בעצם, במארז חיצוני לכוננים קשיחים, שאף מתחבר לרשת הביתית שלכם, כמו גם לרשת האינטרנט.

NAS אינו נחשב לאלמנט חובה במערך המולטימדיה הביתי, אך הוא יכול לתרום לא מעט. נתחיל מכך שזה כונן קשיח שמשותף לכל המכשירים בבית - הם כולם יכולים לראות אותו, ולהשתמש בו. ה-NAS יכול להוות את ספריית המדיה הביתית שלכם, ממנה כולם, בין אם זה סטרימר או מחשב יכולים לקחת תוכן לצפיה.

חלק ממכשירי ה-NAS אף מצויידים ביכולות מתקדמות של גישה לאינטרנט. מה יש להם לעשות באינטרנט, אתם שואלים? להוריד דברים מביטורנט באמצעות תוכנה מובנית, או לאפשר לכם גישה אל התכנים שלכם מרחוק.

רוצים סטרימר? בדקו את הדברים הבאים

תמיכה בעברית. יותר ויותר דגמי סטרימרים כוללים ממשק עברי. רבים עוד יותר כוללים תמיכה בכתוביות בעברית. אבל אין זה אומר שאתם לא צריכים לבדוק את הנושא לפני הקניה.

יכולת עדכון. אמנם כתבנו שלסטרימרים אין הרבה עתיד, אך שווה לדאוג שהעתיד שיש להם ינוצל נכון. תוודאו שהסטרימר יוכל להתעדכן בסוגי קידוד חדשים של קבצים, ובגרסאות תוכנה חדשות שתשפרנה את הממשק. כדאי להיכנס לאתר היצרן ולראות כמה תכופים הם העדכונים, ועד כמה הם משמעותיים.

חיבור אלחוטי. לסטרימרים רבים שנמצאים בשוק כיום אין חיבור אלחוטי מובנה לרשת. אם בחיר ליבכם הנו כזה, התכוננו לכך מראש עם כבל שיגיע מנתב האינטרנט אל הקופסה. לחלופין, בדקו אם יש מתאם אלחוטי, וכמה הוא עולה. שווה לזכור כי קצבי העברת מידע ברשת אלחוטית יותר נמוכים, וקבצים באיכות באמת-גבוהה עדיין עדיין דורשים חיבור חוטי.

עוד בנושא:
מחברים את המחשב לטלוויזיה - חלק א': מחשבים ניידים
מחברים את המחשב לטלוויזיה - חלק ב': מחשבים נייחים

  • עוד באותו נושא:
  • סטרימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully