וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית פייסבוק ל-PC ולסמארטפון: באיזה מהם באמת צריך אותה?

2.1.2012 / 18:10

אפליקציית המסנג'ר החדשה של פייסבוק למחשב האישי מביאה מעט מאוד ערך מוסף. על הסמארטפון היא דווקא יעילה

בסוף השבוע האחרון הפתיעה פייסבוק כאשר השיקה רשמית אפליקציית מסנג'ר למחשבי PC. אמנם אפליקציה סלולרית שמתמקדת אך ורק בפיצ'ר הצ'ט של פייסבוק קיימת כבר מאוגוסט 2011, אך מי חשב שפייסבוק תשיק אחת כזאת גם למחשבים "רגילים". לכאורה, מדובר מאקט מיותר – הרי אם המשתמש נמצא מול המחשב, הוא יכול להשתמש בצ'ט הפייסבוק דרך האתר. בשביל מה הוא צריך תוכנה ייעודית עבור כך? בנוסף, כבר שנים המגמה של שירותי אינטרנט היא לאפשר למשתמש המחשב הנייח לבצע כמה שיותר פעולות דרך הדפדפן, מבלי להידרש להורדת והתקנת תוכנות. אמנם במקרה הזה פייסבוק מציעה את תוכנת המחשב לא במקום שירות הווב אלא בנוסף אליו – אבל הפעולה הזאת נראית תמוהה גם כשלוקחים את זה בחשבון.

אז, האם יש משהו באפליקציית הפייסבוק ל-PC שהופך את השימוש בה לכדאי? בעמוד האפליקציה הרשמי של פייסבוק נכתב כי "מסנג'ר לחלונות הוא תוכנה חדשה וניסיונית שמאפשרת להשתמש בפייסבוק בלי האתר. אפשר לצ'וטט ולשלוח הודעות לחברים, לראות עדכונים בטיקר ולקבל הודעות על מה קורה". ישבנו לבדוק את כל זה, כאשר על הדרך סקרנו גם את הגרסה האחרונה של המסנג'ר של פייסבוק לאייפון.

אפליקציית "מיני פייסבוק"

ההתקנה של פייסבוק מסנג'ר ל-PC פשוטה וקלה. פעם-פעמיים של לחיצה על "אישור" – והיא על המחשב שלכם. היא מתמקמת בנוחות ב-Task Bar וניתנת להצפה למסך בלחיצת כפתור עכבר. כאשר עושים זאת – מקבלים את רשימת החברים שנמצאים און-ליין. מעל הרשימה נמצא הטיקר של פייסבוק – אותו פיצ'ר שמעדכן כל הזמן מי הגיב למי וכדומה. כך שאפשר לומר שלא מדובר רק באפליקציית מסנג'ר, אלא גם במיני אפליקציית פייסבוק. באמת "מיני", שכן לא תוכלו לכתוב דרכה שורות סטטוס או להגיב לחבריכם – אבל כן תוכלו בלחיצה על עדכון מסוים להגיע אליו דרך הדפדפן ושם לייצר אינטראקציה. לכך מתווספת העובדה ש-Notifications מפייסבוק יופיעו בראש האפליקציה, כפי שקורה באתר עצמו.

היתרון הראשון שבולט בשימוש באפליקציה הוא גודל. הממשק אמנם דומה עד זהה למה שאנחנו מקבלים באתר פייסבוק כאשר אנחנו משתמשים בצ'ט שלו, אבל את החלון של האפליקציה ניתן להגדיל, להרחיב ואפילו למלא איתו את כל המסך – דבר שאי אפשר לעשות עם החלון באתר, שהוא קטן מדי לטעמם של רבים. עם זאת יש לציין שלא משנה כמה תמתחו חלון זה או אחר – הפונט עדיין יישאר באותו הגודל, הדי זעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשק שימוש זהה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשקשת ברשת

כאשר בוחרים חבר לשיחה, הצ'ט איתו נפתח בחלונית נפרדת. גם אותה ניתן להגדיל, להקטין ולהזיז – וגם בה הפונט יישאר כשהיה. כאשר מחליטים לפתוח שיחה נוספת במקביל - היא לא תפתח חלון משל עצמה, אלא תופיע בטאב נוסף בחלון הצ'ט הקיים. כך ניתן לקיים בנוחות מספר צ'טים במקביל ולעבור ביניהם בזריזות וביעילות – בצורה נוחה יותר ומנג'סת פחות מזו של האתר.

אך פה, פחות או יותר, נגמר הערך המוסף של המסנג'ר ל-PC. שאר השימוש בו זהה לזה שמציע האתר, כאשר אפשר לומר שהשימוש באפליקציה אפילו עושה קצת בלאגן כאשר אתם נמצאים במצב בו הדפדפן פתוח במקביל על פייסבוק. תגובות החבר לצ'ט מגיעות גם לאפליקציה וגם לדפדפן, והמשתמש צריך לנווט בין הנוטיפיקיישנז שצצים כל הזמן בשני המקומות במקביל. מי שגם משתמש בתוסף פייסבוק לדפדפן כרום (שמציג לצד שורת הכתובת עדכונים שוטפים מחשבון המשתמש בפייסבוק) – בכלל צריך להפוך למכבה אש, שכן התוסף מקפיץ לו את החלונית עם תגובת חברו בצ'ט, ויוצר הצפה גדולה עוד יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספר טאבים למספר צ'אטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסנג'ר לאייפון: כביש עוקף SMS

פייסבוק יכלו לתת ערך מוסף לאפליקציה השולחנית אם היו, למשל, מאפשרים לשלוח דרכה קבצים לחבר לצ'ט. אך חלון השיחה איתו מאפשר לנהל רק את השיחה, ולא להוסיף אליה שום דבר אחר. חבל, כי באפליקציית הפייסבוק-מסנג'ר לאייפון דווקא ניתן לשלוח תמונה בגוף שורת הצ'ט – כזאת שנשלפת מאלבום התמונות באייפון או מצולמת באותו רגע על ידי המכשיר. הפיצ'ר היעיל הזה עובד מהר וטוב.

ואם הזכרנו את האפליקציה הסלולרית – זה המקום לציין שבניגוד לאחותה ל-PC, לה יש הרבה יותר הצדקת קיום – כולל למי שהתקין את אפליקציית פייסבוק הרשמית לאייפון/אנדרואיד שלו. עצם השימוש בפייסבוק-מסנג'ר מאפשר למשתמש להיות בעצם זמין לצ'ט כל הזמן ברשת החברתית – גם כאשר הוא לא יושב מולה. יש גם פונקציונליות באפשרות של מסנג'ר "ערום" שלא משתלב עם שאר הפיד (עד כדי כך שאפילו לחיצה על שם המצ'וטט איתך לא מובילה לעמוד הפייסבוק שלו): זה לא רק נוח לשימוש עבור צ'ט – זה גם יכול לשמש כתחליף SMS בין החברים. העובדה שלכל פניה שתגיע אליכם דרך האפליקציה מחבר פייסבוק יתלווה צליל התרעה – אכן הופכת את המסנג'ר לשירות SMS לכל דבר – ואף ליותר מכך. אגב, מי שלא מעוניין בצפצוף על כל ניסיון צ'ט איתו יכול גם לכבות את ההתרעות הללו ולקבל קצת שקט.

בניגוד לאפליקציית ה-PC, כאן כל צ'ט נמצא בחלון משלו ואין חלון מרכזי עם טאבים של צ'טים שונים. כדי להתעדכן בשורה חדשה שכתב שותפכם לאחד הצ'טים בזמן שאתם בחלון עם שותף אחר – האפליקציה רוטטת קצרה, וכך מסמנת שצריך לבדוק גם את החלון השני. זה פתרון סביר, אך קצת מגושם מדי. אפשר לנחש שיימצא פתרון טוב יותר בגרסאות הבאות. שם אולי גם יתוקן באג קטן ומוזר שמצאנו: עמוד ההודעות, שמרכז את הצ'טים האחרונים ומציג את השורה האחרונה שנאמרה בהם כסוג של Preview – מציג אותה קטועה בחלק מהמקרים. לא הצלחנו למצוא חוקיות ברורה למצב הזה, אולי למעט שזה קרה בדרך כלל לשורות שהיו למעשה רק מילה אחת ("ביי", למשל) – אבל לא רק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל צ'ט בחלון משלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום: איפה כדאי ואיפה לא

פייסבוק ל-PC היא אפליקציה מיותרת אלא אם מתקיים לפחות אחת משלושה תנאים:

1. אתם לא נכנסים לפייסבוק שלכם אבל עדיין מעוניינים לתקשר עם חבריכם שם.
2. אתם נוהגים לנהל מספר צ'טים במקביל ומחפשים דרך לעשות זאת בצורה מסודרת יותר.
3. אתם ממש סובלים מהחלון הקטן של הצ'ט באתר פייסבוק.
בהנחה שאף אחת מהאפשרויות הללו לא רלוונטית לגביכם – לפחות כרגע אין סיבה אמיתית להוריד את אפליקציית הפייסבוק-מסנג'ר ל-PC.

המסנג'ר לאייפון/אנדרואיד, לעומת זאת, יכול להועיל בשיפור זמינותכם וביכולת לנהל בנוחות יחסית צ'טים בפייסבוק גם כאשר אתם מול מסך הסמארטפון ולא מול מסך המחשב.


ציון: מסנג'ר ל-פי.סי: 2.5 כוכבים. מסנג'ר לאייפון: 4 כוכבים
מחיר: חינם
לינק להורדה: PC, אייפון, אנדרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully