וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הפינגווין

אלכסנדרה מן

12.5.2008 / 10:12

חשבתם שלינוקס פחות מתאים מחלונות לניגון מדיה? אז חשבתם. אלכס מבהירה עד כמה אתם טועים

נגן הוידאו המותקן כברירת מחדל באובונטו נקרא בשמות רבים אך מאחורי כולם עומד נגן אחד: totem, נגן שהשתפר פלאים מאז הפעם האחרונה בה נגעתי בו. הוא מנגן בצורה חלקה פורמטי וידאו רבים. לצורך השוואה- ניסיתי לנגן בו קבצים מהסוגים הבאים : avi, ?flv, mov, mpeg וכל אחד ואחד מהפורמטים נוגן בהצלחה. הדבר היחיד שהצליח לבאס אותי בתוכנה הזאת הוא שלא ניתן למזער אותה לפאנל הימני העליון יחד עם שאר התוכנות שרצות ברקע וניתנות למזעור לשם (במידה ויתחשק לכם לשמוע דרכו שירים ולא רק לראות וידאו). עם זאת, הסאונד בתוכנה נשמע טוב מאוד, בניגוד לנגן אחר שכן תומך בכל פורמט שנתקלתי בו אך הסאונד בו קצת לא מושלם - VLC הפופולרי שעובד גם בחלונות ובמק. סרטי דיוידי מתנגנים ללא בעיה, ממה שניסיתי. לסיכום- כמו VLC רק טוב יותר, בייחוד מכיוון שהוא מגיב בצורה מושלמת למקלדות מולטימדיה.

כמו וינאמפ, אבל טוב. וללינוקס

הנגן הבא שאשמח להתעכב עליו הוא אמארוק. למרות שהוא מיועד להפצות מבוססות kde, קרי- קובונטו, במקרה שלנו, הוא עובד גם על האובונטו הרגיל, מבוסס gnome. זוהי תוכנה נוחה מאוד המציגה את כל ספריית המוזיקה שלכם כספריה ולא כעוד נגן שנראה כמו האייטיונז. בעזרת שורת חיפוש למעלה ניתן להגיע לכל שיר בין אם זה דרך רשימות השמעה, אלבומים, מספר פעמים שנוגן בתוכנה ועוד פריטים. אחד הדברים הנחמדים שניתן לעשות באמארוק הוא הכוונון הרב של התוכנה. לי זה די עושה את זה לשנות צבעים ופונטים בתוכנה, לפי ראות עיני והאובססיות שלי עם פונטים קטנים. ניתן לקבוע גם היכן יופיע חלון ה-osd הקטן שמציג את שם השיר ופרטים עליו כל פעם ששיר חדש מתחיל להתנגן. האופציה לבניית רשימות השמעה לא חדשה, אך אני מניחה שמה שמייחד את התוכנה הזאת על פני אחרות כדוגמת ווינאמפ הוא שהתוכנה פשוט נוחה יותר- אני לא יודעת בדיוק על איזה היבט להצביע, כנראה בצורה בה הכל מתחבר יחדיו. אמארוק כן ניתנת למזעור לפאנל הנוח בצד ימין אך אי אפשר לשלוט בה בצורה מלאה ממקלדות מולטימדיה- ווליום ניתן להחליש ולהגביר אך לא להעביר שירים ולעצור, באסה. אני נוטה לסלוח לתוכנה בגלל שלל מעלותיה.

כמו אייטיונז, אבל ללינוקס

תוכנה שדווקא כן מזכירה את אייטיונז היא rhythmbox. התוכנה המדוברת מציגה את הספריה שלכם ב3 חלקים- העליון-ימני הוא רשימת האלבומים ואילו העליון-שמאלי הוא האמנים. ברגע שבחרתם אמן/כמה אמנים או לחילופין אלבום ספציפי/כמה אלבומים- אתם רואים את תכולתם בחלון השלישי שהוא התחתון ובו כל השירים. אם לא בוחרים דבר, אז מוצגים כל השירים למטה. תוכנה נחמדה אך לא מלהיבה, אני מניחה שאוהבי האייטיונז יתחברו אליה יותר ממני. בנוסף, היא ניתנת לשליטה מלאה ממקלדות מולטימדיה- כלומר, גם לנגן, גם לעצור, להעביר שיר, להגביר ולהחליש, הכל במרחק נגיעה אחת. ניתן גם לשלוט בתוכנה בקליק בודד על האייקון בפאנל הימני העליון (שהגיע הזמן שאמציא לו שם כלבבי). לאחרונה יצא לי יותר לשמוע דרכה מבעבר, בעיקר בגלל אן דן דינו שאני עושה כל פעם שאני מפעילה את האובונטו. לא אגיד שהיא מאכזבת, אך יש באמארוק מעין ערך מוסף.

שימוש נעים ונאות במדיה שיהיה לכולנו - בשבוע הבא יגיעו תוכנות יותר אינטלקטואליות למחוזותינו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully