וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרים מיידיים בלינוקס

אלכסנדרה מן

26.5.2008 / 9:58

גם חובבי קוד פתוח צריכים לדבר זה עם זה. ולכן יש בלינוקס שלל תוכנות מסרים מיידיים. אלכס מן תספר לכם עליהם

אחד הכלים החשובים בעולם האינטרנט והמחשבים בכלל הוא תוכנות המסרים המיידיים. כל מה שהוא מסנג'ר, אייסיקיו, AIM, ג'אבר ודומה לו. גם באובונטו לא נשארו אדישים לצורך החשוב הזה ויצרו כמה וכמה אופציות טובות לבחור מביניהן.

הראשונה, שבאה מותקנת עם האובונטו, אך פועלת גם בשאר מערכות ההפעלה בעולם (ווינדוס, מאק וכו') היא Pidgin, שהיא כנראה דמויית מסנג'ר הכי נקייה שראיתי מימיי. בלי שום קשקושים ושום כלום- פשוט רשימת אנשי קשר עם תמונה שלהם ומצב. בחלון השיחה יש את האופציות הרגילות של עיצוב הטקסט, הוספת אמוטיקון, הוספת קישור, שליחת קובץ וסגירת החלון. ניתן לבחור שכל חלונות השיחה ייפתחו בטאבים באותו החלון- מה שמאוד נוח בייחוד כשניתן לעבור ביניהם בעזרת Ctrl+Tab .

זו בעצם לא רק תוכנת מסנג'ר אלא מעין סופר תוכנה המאגדת בתוכה את כל התוכנות הבאות- aim, Gadu-Gadu, icq, irc, jabber, msn messenger, Yahoo! Messenger, Google Talk, Zephyr, GroupWise Novell ו-silc . וואו, כמה תוכנות. ניתן להתחבר גם לכמה וכמה חשבונות באותה התוכנה באותה העת. מאוד שימושי ונח. אני מאוד אוהבת את התוכנה הזאת כנראה בגלל הפשטות והיעילות שלה.

דבר נוסף שחשוב לי מאוד - היא מתמזערת לפאנל הימני העליון שאני כה אוהבת. כה לחי. למי שיצא להיתקל בתוכנה חמודה ודומה בעבר בשם Gaim לא צריך לחשוש, זו אותה תוכנה בשינוי אדרת. אני חושבת שמה שעשה לי את החוויה עם התוכנה למהנה היה היכולת להתחבר לחשבון הגוגלטוק, אבל אולי זאת רק אני.

למ שרוצה יותר אופציות

תוכנה אחרת שאני מאוד אוהבת היא Kopete. כמו הרבה תוכנות המתחילות באות K (כאות גדולה) היא מותאמת יותר לסביבות עבודה המבוססות KDE ולא GNOME (לה יש סטים של תוכנות המתחילות בG גדולה, בהתאמה) - כפי שאמרתי כבר כמה פעמים בטורים קודמים, ישנם הרבה סוגים של סביבות עבודה בלינוקס ו-KDE ו-GNOME הן שתיים מהן.

לKopete יש ממשק יותר עשיר לחוויה יותר...אישית. ניתן להתאים בה ערכות נושא מגוונות יותר, ערכות סמיילים, סאונדים, ובכלל האופציות בה נרחבות יותר (ניתן למשל להגדיר איזה התראה תקבלו לכל מצב (קבלת הודעה, איש קשר מתחבר, קובץ שסיים להישלח ועוד) ובאיזה צורה- הודעה, צליל, כלום. מצלמת רשת עובדת בה טוב, מניסיון, כמו גם העברת קבצים.

אופציה מעניינת שיש, בנוסף לתמיכה בכל התוכנות שצוינו לעיל לגבי הפידג'ין, היא היכולת להתחבר גם לחשבון של Skype. דיי מגניב. מה שאולי יאכזב כמה משתמשי לא-לינוקס הוא העובדה שהתוכנה לא רצה במערכות הפעלה אחרות. באסה לכם.

לדבר בוידאו

אם ב-Skype עסקינן, כמובן שיש פתרון גם לשיחות. ישנה תוכנה מאוד נוחה ושימושית הנקראת Ekiga Softphone ומלבד שימוש "טלפוני" הנובע משמה, היא גם מתעסקת בשיחות וידאו. בעזרתה תוכלו לנהל גם שיחות ועידה טלפוניות/ וידאואיות. היא תומכת בקבלה/שליחה בפורמט Microsoft Netmeeting ושאר דברים הכוללים שיחות וידאו ו/או סאונד בלבד.

התקנתי, נרשמתי וניסיתי קצת. בהחלט קלילה, עבדה טוב עם הוובקאם הפושטית והלא מזוהה שלי. לרוב תואמות skype הלינוקסיות חסרים הרבה מאוד פיצ'רים ואני אישית מעדיפה את אקיגה, למטרות כאלה.

לגיטימי שלמערכות כמו אובונטו או לינוקס בכלל יהיו אינספור אפשרויות של דרכים להעביר מסרים מיידיים, הרי מדובר בחנוני- על, והם צריכים לתקשר בינם לבין עצמם, הלא כך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully