וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים והמלצות

אלכסנרה מן

9.6.2008 / 4:21

הפעם משחררת אלכס סדרה של טיפים שיהפכו את החג לנעים יותר... אם אתם משתמשים באובונטו

הפעם נעסוק בשפצור המערכת עם פלאגינים/תוספות/תוכנות עזר נחמדות שיהפכו את חווית השימוש שלכם בהפצה הנהדרת הזאת (שכל יום אני אוהבת יותר) לעוד יותר מהנה.

דבר ראשון שארצה להתחיל בו יהיה אפקטים ויזואליים. כאשר נכנסים לתפריט הsystem-preferences → appearance מגיעים להרבה אפשרויות מעניינות. האופציות הרגילות קיימות גם שם- איך יראו כל התיקיות שלכם, פונטים, רקע לדסקטופ וכו. מה שיותר מגניב זה האפקטים הויזואליים. ניתן לבחור בין 3 אופציות- בלי אפקטים, אפקטים נורמליים ואקסטרה. מה שנכלל באותם האפקטים זה הנפשה של חלונות שנפתחים/נסגרים, הנפשה של חלונות שאתם גוררים ממקום למקום (זה די מגניב ומלהיב בהתחלה, ואל תתפלאו אם תבלו דקות בהזזת חלונות סתם לכיף) וגם זה נותן אפשרות לתוכנות נחמדות אחרות להיות מופעלות. אחת התוכנות הללו נקראת avant והיא בעצם מדמה סרגל של מק, מעין תפריט עם אייקונים של תוכנות הרצות ברגע זה שניתן להגיע אליהם דרך שם ולא דרך הפאנל עם התוכנות הרגיל. זה מאוד מגניב ומאוד נראה כמו מק.

קיצורים

אחרי שסידרתם לכם צורת עבודה שעושה נעים בעין תשמחו לטפל בכמה קיצורי מקלדת. כמו החלק הקודם- גם לזה מגיעים מתפריט הpreferences. באפשרות שנקראת "קיצורי מקלדת" תוכלו להגיע אל...קיצורי מקלדת! תוכלו להחליט מה כל מקש ו/או צירופי מקשים יעשו. יפתחו מחשבון, נגן מוזיקה, תקיה מסוימת, טרמינל, דפדפן ומה לא. מאוד נוח ועושה את השימוש ליעיל וכיפי.

טיפים מוזיקליים

נמשיך בדברים שכבר יש לכם על המחשב- תוכנות ניגון מדיה. לכל תוכנה שאתם יכולים להתקין על האובונטו שלכם, יש אופציות לפלאגינים. פלאגין פופולרי הוא של last.fm שלבד מעביר את השירים ששמעתם לחשבון שלכם באתר. אפשרויות נוספות שיש הן הצגת השיר שמתחיל להתנגן בבועית קטנה בצד הימני העליון של המסך. להגדיר שעון מעורר שיעיר אתכם עם שיר לבחירתכם, קבלת קאברים של אלבומים מהם יש לכם שירים, קבלת מילות שירים שאתם מאזינים להם (הרבה יותר נוח מכל תוכנות העזר שיש לווינדוס, הבדל דרסטי) ועוד. פשוט כנסו לתפריט הפאלגינס בתוכנה בה החלטתם לשמוע מוזיקה ותווכחו לעולם שלם של תוספות.

יש לך מייל!

אחרי שסיימנו לחרוש על תפריטי התוכנות הקיימות, אפשר להתקין כמה דברים חיצוניים. דבר מאוד שימושי, בייחוד למכורי מייל כמוני, הוא הג'ימייל נוטיפייר. באובונטו, ממה שהספקתי לחקור, יש בערך שש אופציות שונות לתוכנות שמספקות לכם מידע אם וכשמגיע מייל חדש. חיפוש קצר בהסר/הוסף תוכנה יביא אתכם לשלל תוצאות- גם לkde, גם כאלה שנקראת gmail notify, גם check mail, cgmail ומה שאתם לא רוצים. כולן עושות אותו הדבר ובצורה לא רעה בכלל. אני אישית הכי אוהבת את הcgmail, הכי יפה לי בעין. הכל עניין של טעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יש RSS גם באובונטו

למכורים מסוג אחר, אמליץ על תוכנות המאגדות בתוכן את כל הפידים של האתרים האהובים עליכם ב-RSS. Lifearea היא אחת מהן ומשימושי בה אני יכולה להגיד שהיא מוצלחת מאוד. היא עובדת על אותו עקרון של תוכנות מייל בהן אתם יכולים לשים כמה חשבונות - מכניסים כתובת RSS של כל אתר בו אתם מעוניינים ואתם יודעים את ההמשך- בטח יש לכם תוכנה כזאת כבר עכשיו. הממשק של המדוברת מאוד נוח, היא מאוד מהירה ומעודכנת. כשהייתי עוקבת אחרי אתרים מסוימים מאוד נהנתי ממנה. תוכנות נוספות שיש הן grr, ‏yarssr ו-knews ticker המתמקד באתרי חדשות ומותאם יותר לקובונטו אך עובד גם באובונטו.

יין טוב

דבר אחרון שאזכיר לפני שנסיים לעת עתה, יהיה wine. כל אותם הבכיינים שלא יכולים להסתדר בלי הפוטושופ שלהם (אני), בלי רולרקוסטר טייקון 2 (אני) ואקספלורר בשביל להתעדכן בשני אתרים חיוניים בתקופה זו (אני, אני, אני), מוצאים את תוכנת wine לשימושית מאוד- היא מדמה סביבת עבודה ווינדוסית ובעצם מריצה את התוכנות ה"אקסקלוסיביות" לווינדוס גם במחשב הלא ווינדוסי שלכם. לעת עתה אגיד שדבר כזה קיים, ועובד מעולה, אך לא ארחיב מפאת קוצר במקום וזמן. באחת הפעמים הבאות ארחיב על הנושא השימושי להחריד הזה. ולסיכום, למרות היותי אלרגית ללקטוז, אאחל חג שבועות שמח ורגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully