וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל של חלונות 8 עוזב את מיקרוסופט

13.11.2012 / 12:13

סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת Windows ו-Windows Live, עוזב את החברה. על פי דיווחים הסיבה היא סכסוך בתוך החברה

סטיבן סינופסקי, מהעובדים הבכירים ביותר מיקרוסופט והאיש שמכהן כנשיא חטיבת Windows ו-Windows Live מ-2009, עוזב את החברה. תחליף אותו בתפקידיו אלו ג'ולי לרסון גרין, שמנהלת פרויקטים שונים במיקרוסופט מ-1993. לתפקידיה החדשים תתווסף גם האחריות על הנדסת מוצרי החומרה העתידיים שתוציא מיקרוסופט (דוגמת מחשב הלוח Surface שהושק לאחרונה). "היא האדם המתאים ביותר לעבודה הזאת", הכריז מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר.

למרות המילים החמות שהרעיף סינופסקי על מיקרוסופט במכתב העזיבה שלו ("אי אפשר לספור את הברכות שקיבלתי בשנותיי בחברה") על פי דיווחים ושמועות, הוא נפרד ממיקרוסופט עם תחושה של חוסר שביעות רצון. לפי דיווח של ה-Business Insider, סינפוסקי הרגיש כי ראוי שיקבל הבטחה לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט אחרי סטיב באלמר, ואף איים לפרוש אם לא יוכרז ככזה לאחר אירועי השקת 'חלונות 8'. באלמר, מצידו, רמז שהוא מתכנן להמשיך ולכהן בתפקידו עד לפרישתו לגמלאות ב-2017 או 2018, ולא נענה לרצונו של סינופסקי.

סינופסקי עוזב את מיקרוסופט באופן מיידי. "אני מודה לסטיבן על שנים רבות של תרומה לחברה", מסר באלמר בהודעת מיקרוסופט הרשמית על השינויים בחברה, והפליג בשבחי מוצריה החדשים של מיקרוסופט.



עוד בנושא:

- מנכ”ל מיקרוסופט סטיב באלמר: ”מכירות ה-Surface צנועות”
- מיקרוסופט השיקה את חלונות 8

סינופסקי - ניהל ביד רמה את ה"אופיס" ו"Windows"

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקאים, העזיבה של סינופסקי היא אירוע מפתיע מאוד גם מבחינת בכירים רבים במיקרוסופט עצמה. הסיבה לכך היא שמדובר באיש לו רבים ייעדו את תפקיד מנכ"ל מיקרוסופט לאחר הפרישה העתידית של סטיב באלמר. סינופסקי היה, ב-19 השנים האחרונות, חלק חשוב בצוותים הן של אופיס והן של חלונות, שני מוצרי הדגל של מיקרוסופט.

סינופסקי נחשב לאחראי על העברת מיקרוסופט אופיס לממשק ה-Ribbon, אשר הושק בגרסת 2007 של החברה. ביולי 2009, כשהפך לנשיא חטיבת ה-Windows, היה בין האחראיים לעדכון דפדפן ה-Internet Explorer והבאתו למצב תחרותי עם פיירפוקס וכרום, כמו גם לניסיון למצוא דרך חדשה עבור "חלונות" לאחר הביקורת הקשה על חלונות ויסטה.

בשנתיים האחרונות, נחשב סינופסקי לאדריכל של Windows 8, והשינויים הבולטים בה - בראשם הכנסת ממשק חדש, והתאמת מערכת ההפעלה לממשקי מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully