וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבילון: לא מתקינים בלי סרגל כלים

עידו קינן

23.1.2013 / 17:33

הגרסה החדשה של התרגומון האינטרנטי "בבילון" חייבה התקנת סרגל כלים, חיפוש מותאם של גוגל ושינוי דף הבית

האם משתמשי התרגומון האינטרנטי הנודע "בבילון" חייבים להתקין סרגל כלים וחיפוש מותאם של גוגל, ולשנות את דף הבית לדף החיפוש והמילון של בבילון כדי להשתמש בגירסה החדשה והחינמית של התוכנה? תלוי מאיפה הם מורידים אותה.

בשבוע שעבר השיקה בבילון את גירסה 10 של תוכנת התרגום שלה, הראשונה שמוצעת בחינם לגמרי. בבילון מוכרת את התוכנה שלה בגירסת פרימיום למשתמשים פרטיים ולגופים מסחריים, בעוד הגירסה החינמית אמורה להכניס כסף משיתוף פעולה עם גוגל. התוכנה מתקינה על הדפדפן חיפוש מותאם אישית של גוגל, ומציבה אותו בדף הבית ובלשוניות חדשות; כשהגולש עושה חיפוש ומקליק על מודעות, גוגל חולקת את ההכנסות מהן עם בבילון.

"חובה לאפשר למשתמשים פונקציונליות של 'דלג על הכל'"

בדצמבר אשתקד נפלה מניית בבילון ב-11% בעקבות דיווח על שינויים בתקנון גוגל לגבי פרסום בתוכנות, שעלולים היו לפגוע בהכנסותיה של בבילון. שינוי התנאים נועד להתמודד עם טענות של משתמשים על תוכנות שהשתמשו בדרכים מפוקפקות להתקין תוספים כמו מנוע חיפוש בדפדפן ודף בית – כמו סימון אישור התקנת תוספים כברירת מחדל, הסתרת העובדה שמתבצעת התקנה, והערמת קשיים בדרך להסרה, כמו הסתרת אופציית ההסרה והצגת הודעות אזהרה שקריות מפני נזקי ההסרה.

בין השאר נקבע בכללים החדשים כי "יש לתת למשתמשים הזדמנות משמעותית לבדוק את כל אפשרויות ההתקנה המוצעות ושינויי המערכת המוצעים בעת הורדת התוכנה" וכי "חובה לאפשר למשתמשים פונקציונליות של 'דלג על הכל' בדף ההצעה הראשון לגבי כל המודעות או ההצעות הכלולות בתוכנה הארוזה בחבילה". ההנחה היתה ששינוי התנאים יפחית את כמות המשתמשים שיאשרו את ההתקנות והשינויים, וכתוצאה מכך תפחת כמות ההקלקות על פרסומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה אתכם עוברים הלאה בלי לסמן V/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבילון עוברת על תקנון גוגל?

גולש בשם אורי גיל הוריד את בבילון 10 מאתר החברה וניסה להתקין אותה. במסך אישור תנאי השימוש הופיעו האפשרויות להתקין את החיפוש של בבילון כברירת מחדל, להפוך את דף הבית וכל לשונית חדשה לדף החיפוש והמילון של בבילון ולהתקין סרגל כלים של בבילון. בבבילון נהגו בהגינות והאפשרויות לא היו מסומנות, אולם כשגיל ניסה לעבור למסך הבא, הוא קיבל הודעת שגיאה: "עזור לנו לשמור על בבילון חינמית! אנו מבקשים שתתקין את סרגל הכלים של בבילון ותהפוך את חיפוש בבילון לברירת מחדל של מנוע החיפוש, דף הבית והלשוניות החדשות בכל הדפדפנים". רק בחירה של שלוש האפשרויות איפשרה לו להמשיך בהתקנה.

בתקנון גוגל מציגים דוגמאות לאיסורים, ובהם האיסור על "מודעות או אתרים [...] שאינם נותנים למשתמשים הזדמנות משמעותית לקבל החלטות מושכלות בנוגע להתקנה, בעת הורדת תוכנה למחשב". טכנית, בבילון נתנו לגיל הזדמנות משמעותית לקבל החלטה מושכלת – התקן את התוכנה עם התוספים או ותר עליה. אבל נדמה שגם אם הדבר לא מנוגד ללשון התקנון של גוגל, הוא מנוגד לרוחו.

אלא שזו לא מדיניות גורפת של בבילון. מתברר שבבבילון, כמו בגוגל ובחברות נוספות, בוחנים חידושים ושינויים על ידי הצגתם למספר מוגבל של משתמשים ובדיקת תגובתם והתנהגותם. גיל נקלע לניסוי שבו בבילון בחנה מה יעשו משתמשים שיחויבו להתקין את התוספים. לזכותה של בבילון ייאמר כי גם אם מאשרים התקנת תוספים, אפשר להסירם בקלות (והחברה אף רכשה מודעות בגוגל למי שמחפש איך להסירם, אשר מובילות לעמוד הסבר לגבי כל סוגי הדפדפנים).

מי שלא רוצה להתעסק עם התקנה והסרה של תוספים יכול להוריד את בבילון 10 מאתר download.com, שם הגירסה מאפשרת התקנה בלי תוספים.

בחברת בבילון סירבו להגיב רשמית בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • בבילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully