וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחברים את המחשב לטלוויזיה - חלק ב': מחשבים נייחים

עידן דקל

30.7.2011 / 11:29

רוצים לחבר את המחשב הנייח לטלוויזיה, אפילו שהוא בחדר השני? חלק ב' של מדריך חיבור המחשב לטלוויזיה יעזור לכם

בשבוע שעבר הראינו לכם כיצד לחבר מחשב נייד לטלוויזיה – עסק די פשוט בתיאוריה, שעשוי להיתקל בחומה של חוקי מרפי. השבוע, העניינים טיפה מסתבכים (אבל אל תדאגו, רק טיפה), כשאנחנו עוברים לעסוק במחשבים נייחים, שלפעמים בכלל לא נמצאים באותו חדר כמו מסך הטלוויזיה.

נבהיר מראש. מחשב בחדר נפרד מהמסך יכול להיות כאב ראש לא קטן – צריך ללכת לחדר בו נמצא המחשב בשביל להדליק ולכבות אותו, ולחזור בכל פעם שרוצים לחבר אליו זכרון נייד (או, לזקנים מבינינו, להחליף דיסק או די.וי.די) – כך שזו לא ממש הדרך המומלצת לצפות בתוכן שלו על-גבי מסך גדול, אבל הכתבה הזאת מיועדת למי שהחליטו ללכת בדרך הזאת, אז נעשה ככל שביכולתנו לעזור במשימה הזאת.

עבור כל האחרים, בשבוע הבא נתחיל להתעסק בפתרונות של המאה ה-21 לבעיית החיבור בין המחשב לטלוויזיה – מחשבי קולנוע ביתי ייעודיים, שמטרתם לעמוד לצד הטלוויזיה; וסטרימרים, שמתפקדים כקופסת תיאום בין מסך הטלוויזיה לבין התוכן שנמצא על כל המחשבים בבית.

ברוכים הבאים לארץ הכבלים

תסתכלו רגע על הפאנל האחורי של המחשב שלכם. יכול להיות שתראו שם חיבור VGA פשוט, עליו כבר דיברנו בשבוע שעבר, או HDMI מתקדם – שגם עליו כבר דיברנו, אבל אם המחשב יוצר בשנים האחרונות, תמצאו שם ככל הנראה חיבור נוסף, לבן ומלבני. זהו חיבור דיגיטלי בשם DVI. מה שנחמד בו, מעבר להיותו איכותי יותר מחיבור אנלוגי, זה שהוא ו-HDMI מדברים באותה שפה. ככה שאם לטלוויזיה שלכם יש כניסת HDMI, כל שאתם צריכים בשביל לחבר אותה למחשב זה כבל מתאם, או כבל HDMI רגיל עם מתאם חיצוני.

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לארגן כבל מספיק ארוך. אך שימו לב, אם אתם מעוניינים בפתרון קבוע, או שהמראה של כבל שמשתרך על הרצפה בין הסלון לחדר המחשב לא מקובל עליכם, הכבל צריך להיות מספיק ארוך בשביל לעבור את כל הדרך כשהוא צמוד לקירות, ועדיין להגיע למכשיר הטלוויזיה שלכם. כבל HDMI או VGA באורך של 15 מטרים יעלה לכם כ-250 ש"ח. מעבר לכך, גם כבלים שמעבירים אות דיגיטלי לא חסינים מפני הפרעות שנובעות מאורך הכבל, אז אל תצפו לכך שתוכלו לרכוש כבל באורך 50 מטרים ולקבל אות וידאו סביר.

אם אתם רוכשים כבל HDMI, שימו לב שעל האריזה שלו מצויין שהוא תואם לפחות לתקן 1.3, ואם אפשר, עדיף שיהיה תואם ל-1.4a – התקן הזה מאפשר העברת תמונה תלת-מימדית (למכשירים שתומכים בה, כמובן), ובעתיד גם יתמוך בהעברת תמונה עם רזולוציה גבוהה בהרבה. כמו-כן, אם החלטתם ללכת על האופציה האנלוגית או על כבל DVI ללא חיבור אודיו שימו לב שיש צורך בכבל נוסף, באורך זהה, בשביל להעביר את אות האודיו מהמחשב לטלוויזיה.

בחלק א' של המדריך תמצאו גם הוראות לטיפול בבעיות של אי-זיהוי הטלוויזיה על ידי המחשב

בחלק ג' של המדריך תמצאו הסבר על סטרימרים - מוצרים שמטרתם להזרים תוכן מדיה ממחשביכם ישירות למסך דרך הרשת

חיבור אלחוטי? גם אפשר

לפני כשלוש וחצי שנים, מספר חברות ענק – ביניהן דל, אינטל, LG, פנסונק, פיליפס, סמסונג, סוני וטושיבה – סיכמו את סט החוקים של תקן חדש, בשם WirelessHD, שמטרתו העברת תכני HD באופן אלחוטי. רוב יישומי התקן כיום יכולים להעביר תכנים למרחקים של כ-10 מטר ללא איבוד איכות, ו-20 מטרים עם פשרות מסויימות. תקן מתחרה, בשם WHDI, מקודם על ידי שארפ, וגם בו שותפות סוני, סמסונג, ו-LG.

אך עם זאת, יש כיום מעט מאוד מסכים שמגיעים עם תמיכה מובנית בתקנים האלה, והפתרון הנפוץ ביותר מורכב ממשדר ומקלט. המשדר מתחבר למחשב שלכם – בדרך כלל ליציאת וידאו, אך יש כאלה שמתחברים פשוט ל-USB, והמקלט מתחבר לטלוויזיה. עקב היעדר תקן אחד ספציפי עמו כולם יוכלו לעבוד, רוב המכשירים האלה לא מדברים בינם, ומשתמשים בטכנולוגיות ייחודיות.

עד לפני שנתיים, לערך, הפתרונות האלה היו יקרים-יחסית, ורובם שווקו לאנשי מקצוע. כיום, לעומת זאת, יש מספר רב של מוצרי וידאו אלחוטי שמשווקים לצרכן, ועולים כמה מאות שקלים. חברת Wisair הישראלית, למשל, פיתחה טכנולוגיה שמתורגמת כעת למוצרים צרכניים מסדרת Ezair, שעולה בארה"ב 99-189$

ומה עם השליטה?

אך לא משנה באיזה פתרון, עדיין תצטרכו איכשהו לשלוט על המחשב. בד"כ אתם עושים את זה עם העכבר והמקלדת, אבל בסלון אין להם ממש לאן להתחבר. אם יש ברשותכם סט עכבר ומקלדת אלחוטיים, זה כבר חצי פתרון. אם הבטריות שלהם מספיק חזקות, הם יוכלו לפעול גם ממרחק של כמה מטרים, עם קיר או שניים שמפרידים ביניהם לבין המחשב.

אבל, אם אתם מעוניינים בפתרון קבע, ולא בצפייה חד פעמית, אנחנו ממליצים על רכישת מקלדת שמותאמת לקולנוע ביתי. מקלדת שכזו נוחה לאחיזה ביד, ומגיעה עם משטח מגע או trackball מובנה, כך שאתם יכולים לשלוט על המחשב כשאתם יושבים בנוח על הספה. שני דגמים מומלצים הם ה-Koribo Vivar וה-Perixx periboard 708.

לבעלי הסמארטפונים קיים פתרון נוסף, בדמות אפליקציות לשליטה על המחשב באמצעות הטלפון. הן מתחברות למחשב דרך חיבור bluetooth, או דרך הרשת האלחוטית שלכם, ומאפשרות לדמות עכבר, מקלדת או שלט רחוק לתוכנות ספציפיות (כמו Windows Media Player או PowerPoint). לבעלי טלפון מבוסס אנדרואיד, אנחנו ממליצים על ה-Unified Remote, שהיא אינטואיטיבית וקלה לשליטה, ויש לה גם גירסה חינמית. למשתמשי האייפון יש את Touch Mouse החינמית של לוג'יטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully