וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת עגינה Soundbox של Loewe: שווה 4,700 ש"ח?

מתי רוזן

4.6.2012 / 17:50

כמו שאר מוצרי Loewe, גם תחנת העגינה Soundbox היא מוצר פרימיום. אך לא בטוח שהסאונד שלה מצדיק את מחירה הגבוה

"וואו, אתה רוצה להגיד לי שהמוזיקה מגיעה מזה?", שאלו האורחים שלי כשראו ושמעו את ה-SoundBox של חברת Loewe, מערכת מיני/תחנת עגינה (Docking Station) מטווח ה-High End – מוצרים איכותיים מאוד ויקרים מאוד. "איזה יופי, ממש מרשים" הם המשיכו. האם המחמאות הראשוניות עומדות במבחן אמיתי? האם ההייפ יצדיק את עצמו? בדקתי.

המלווה המושלם לכל חדר בבית?

ה-Soundbox נועדה להיות המלווה המושלם לכל חדר בבית: מטבח, חדר עבודה, חדר שינה או מרפסת. המכשיר נייד ועצמאי ואינו דורש חיבור למערכת הביתית. מסורתית, מוצרי החברה באים יד ביד עם עיצוב נאה (עד מאוד) ותג מחיר גבוה, וגם כאן לא חרגה החברה משני מנהגיה אלו. בעזרת קווים ישרים ומעטפת אחידה המוצר מקבל נופך עיצובי מודרני וקלאסי כאחד. הוא מגיע במגוון צבעים (הדוגמן שלנו היה אפור), מה שמאפשר לכל אחד לבחור מכשיר בצבע שמתאים למיקום בו יעמוד. מבחינת המחיר, ובכן – הוא יעלה לכם לא פחות מהאייפון שיחובר אליו. ה-Soundbox מתהדר בתג מחיר של לא פחות מ-4,700 ¤.

מה מציעה ה-Soundbox תמורת הסכום הנכבד הזה? תחנת העגינה תומכת במספר מקורות: עמדת עגינה לאייפון/אייפוד שיתפקד כמקור המרכזי למדיה, נגן קומפקט-דיסק מובנה, כניסת AUX לחיבור מכשיר חיצוני, רדיו וחיבור USB. למכשיר שני רמקולים בגודל 4 אינץ' (Full Range) עם מגבר דיגיטלי נפרד לכל אחד מהם. להבדיל ממכשירים דומים, ה-Soundbox עובד בתצורה קצת פחות מקובלת: 2.0 ולא ב 2.1, כאשר הרמקולים עצמם אמורים לספק את התדרים הנמוכים. מבחינת פורמטים, יש תמיכה ב CD-DA, WMA, MP3. קצת חבל שאין תמיכה ב Flac, אבל זה יחסית מקובל במכשירים מסוג זה.

בשביל מה צריך כאן CD?

שלט המכשיר ממשיך בגישה המוכרת של Loewe ומהווה מרכז שליטה על כל מוצרי החברה, כולל טלוויזיה ונגני די.וי.די ובלו-ריי. כמובן שזה משנה רק למי שמחזיק בעוד מוצרים של החברה מלבד ל-Soundbox. השלט איכותי מאוד, מעוצב ונוח עם איכות בניה של טנק. ממש כך.

הפעלת המכשיר מהירה מאוד: חיברנו אייפון עם אפליקציית וואלה! Music, והופ, אנחנו מנגנים. הדבר הראשון ששמים אליו לב כאשר מתחילים לנגן הוא הבס, שמרגיש מאוד מדוייק ופאנצ'י. איכות השמע של המכשיר חדה מאוד ומצוינת ממש - בווליום בינוני ומעלה. בווליום נמוך זה משתנה: הבס מרגיש קצת יותר "בומי", ומאבד מעט מהחדות והדיוק שלו.

איכות השמע של נגן ה-CD אינה טובה במיוחד ולא הורגש שום הבדל באיכות לעומת ניגון קבצי MP3. הפרדת הסטריאו של ה-CD לא הצטיינה במיוחד, ונראה שניסו לשמר כאן יכולת שהיא מעט מיותרת לטעמי במכשיר שכזה. חבל שלא ויתרו עליה והתקינו במקומה תמיכה ב-Streaming, שהיא אולי הדבר החסר כאן ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סיכום: רק למי שלא מסתכל על תג המחיר

איך המכשיר עומד אל מול המתחרים הישירים שלו? הוא עדיף בהרבה מרוב המכשירים בשוק ברמות המחיר הנמוכות ואיכויותיו עולות עליהן בקלות. אך כאשר מעמידים אותו אל מול המתחרים הישירים באמת שלו – תחנות עגינה שפונות למשתמש חובב האיכות – שם הוא נכשל. גם ה-Arcam rCube וגם ה-B&W Zeppelin נמכרים במחיר נמוך יותר מה-Soundbox, למרות שהם, למעשה, מובילי הקטגוריה, ומציעים איכות שמע גבוהה יותר. ממוצר יקר כל-כך היינו מצפים לתפקוד מעולה בכל מצב ומצב. וכמובן שגם מי שיחשוב לרכוש אותו על תקן מערכת מיני יוכל למצוא בקלות בשוק מוצרים זולים בהרבה שיהיו טובים מספיק.

ה-Soundbox הוא מכשיר מרשים, אך כזה שאינו יכול להחליף מערכת שלמה. הוא אמנם לא מתיימר לכך, אבל המחיר שלו כן. לכן, הוא רלוונטי רק למי שרוצה יותר ממערכת מיני והתקציב אינו מהווה בעיה עבורו.


עוד בנושא:

- תחנת עגינה לאייפד JBL On Beat: מערכת סטריאו זה לא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully