וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים טכנאי: כך תתמודדו עם תקלות מחשב בסיסיות

שוהם רותם

16.3.2013 / 7:50

לא בכל פעם שהמחשב קצת מקרטע צריך להזעיק טכנאי. כמה מהתקלות השכיחות ביותר הן גם הנפתרות בקלות ביותר. מדריך

טיפול בתקלות במחשב האישי נראה לרבים כתורה מסיני, ולכן גם התקלות הקטנות ביותר מביאות אותנו להרים את הטלפון ולהתקשר בבהלה לטכנאי המחשבים – או לפחות לחבר שיודע מה הוא עושה מול הדבר הזה. אך תקלות רבות ונפוצות במחשב הן כאלו שלא מצריכות איש מקצוע, ושניתן לטפל בהן לגמרי לבד. הנה כמה בעיות ופתרונן, לפני שאתם מרימים את הטלפון.

גלישה איטית באינטרנט

לגלישה איטית באינטרנט יכולים להיות מספר גורמים. המרכזי בהם הוא המודם/ראוטר. לכן, אם חשים שהגלישה איטית במיוחד – יש קודם כל לאתחל את המודם/ראוטר על ידי ניתוקו מהחשמל וחיבורו לאחר מספר דקות בכדי לאפס את המערכת.

סיבה נוספת לאיטיות הגלישה יכולה להיות עומס הנתונים על פס האינטרנט שלנו (לא להיבהל אם לא יודעים מה זה פס אינטרנט). במקרה כזה, הפתרון יהיה כיבוי של תוכנות אינטרנט נלוות, דוגמת תוכנות לשיתוף קבצים (אימיול, טורנט) העלולות להאט את המחשב משמעותית.

הגורם השלישי לאיטיות יכול להיות הימצאותם של וירוסים או תוכנות ריגול במחשב. כדי להיפטר מהם יש לבצע סריקה באמצעות תוכנת אנטי וירוס – שאם לא התקנתם, זה הזמן (קיימות מספר אפשרויות טובות להורדה, חלקןחינמיות לחלוטין: AVG, Avast ועוד). לוחצים על אייקון תוכנת האנטי וירוס, ובוחרים ב"סרוק" (SCAN). במידה והפעולות הללו לא עוזרות, רצוי לבדוק את ציוד האינטרנט שלכם (מודם/ראוטר) בצורה עצמאית ופשוטה על ידי ניתוק מהחשמל וחיבור מחדש.

במקרה החמור יותר, בו אף אחת מהפעולות לא הביאה לפתרון הבעיה, לפני שפונים לטכנאי - יש לפנות לספקית האינטרנט שלכם לצורך קבלת מענה מקיף.

אין קליטת אינטרנט אלחוטי

בעיה נוספת בגלישה באינטרנט נובעת גם מהמצב הביטחוני הייחודי של מדינת ישראל, שהביא לכך שכמעט בכל בית יש חדר ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) - חדר אטום ומבודד בעל קירות עבים מחוזקים בברזלים, שנועד למנוע פגיעות טילים אך גם משבש את פעילות הראוטר.

במקרה כזה, אפשר להחליף לחיבור ישיר עם כבל שיבטל את הצורך באינטרנט אלחוטי. אם מתעקשים להישאר עם הוויי-פיי אפשר לקנות ראוטר שאיכות השידור שלו חזקה יותר, או מגבר וויי-פיי שמחזק את האות של הראוטר.

רעשי מחשב

במקרה של רעשים חזקים שמגיעים מהמחשב ניתן לנקוט במספר פעולות פשוטות:

1.נקו את האבק שהצטבר במאווררים. בדרך כלל הוא פוגע בפעולת המאוורר וגורם לו להתחמם. פתרון יעיל נוסף הוא לבדוק שאין כבלים רופפים שנוגעים במדחסי המאווררים ומפריעים לפעולתם הסדירה.

2. שחררו מעט את הברגים שמחזיקים את המעטפת החיצונית של המחשב, או לסירוגין חזקו מעט את הברגים כדי להקל על הלחץ (חשוב מאוד לבצע את הפעולה בעדינות רבה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בעיות בדואר אלקטרוני

רבים מתלוננים על כך שהדואר האלקטרוני שהם שולחים לא מגיע, או שהם חווים קשיים בכניסה לתיבה שלהם ובתפעולה. שתי בעיות נפוצות עשויות לגרום לכך: בעיה בהגדרות או חיבור אינטרנט כושל. במקרה של בעיה בהגדרות (זאת כאשר מדובר בחשבון דואר שיושב אצל ספק הקישוריות, ולא חשבון דואר חינמי דוגמת אלו של וואלה!, ג'ימייל, הוטמייל וכדומה), יש להיכנס לאפשרות 'כלים', שם לבחור ב'חשבונות דואר' ואז לבדוק את שם המשתמש, הסיסמה ושמות השרתים. שם המשתמש שלכם הוא ככל הנראה השם שמופיע בכתובת המייל לפני ה-@. כדי לגלות סיסמה שנשכחה – תצטרכו להיכנס לאתר התמיכה של הספקית שלכם, או להתקשר למוקד התמיכה שלה.

דבר נוסף שכדאי לבדוק במקרה של בעיה במייל הוא האם תוכנת ה"פיירוול" המגינה לכם על המחשב לא חוסמת בטעות את פרוטוקול התקשורת עם שרתי הדואר. בהנחה שאינכם בקיאים בקונפיגורציית המחשב, גם דבר זה ניתן לעשות בהנחיית איש תמיכה של ספקית האינטרנט שלכם, שסביר להניח שמציעה שירות תמיכה טלפוני בחינם.

בעיות בדפדפן

בעיה נוספת ושכיחה למדי היא דפי אינטרנט שלא עולים בדפדפן. הסיבה לכך היא שכל אתר מתוכנת מאחורי הקלעים בצורה שונה, ולכל דפדפן יש יכולת להתאים עצמו לאתרים שונים. אם אחד הדפים אינו עולה, ישנן מספר פעולות אפשריות, הנעות בין איפוס ההגדרות האישיות (באמצעות לחיצה על: כלים > אפשרויות אינטרנט > מתקדם > איפוס מלא), דרך ביטול האנטי וירוס ועד לבחירת דפדפן חלופי.

הסיבה לבחירת הדפדפן החלופי נובעת מהעובדה שישנם דפדפנים שלא תומכים באתרים מסוימים, למשל אתרי הממשלה שלא נתמכים בדפדפן google chrome.

בנוסף, ייתכן שחסרים בדפדפן התקנים כגון פלאש או ג'אווה. במקרים אלה, הדפדפנים מתוכנתים לשאול אותנו האם נרצה להתקינם כאשר הדפדפן מזהה שההתקן חסר.

יש לשים לב לשאלות אלה כאשר הן מופיעות בצורה של פס צהוב בכותרת העליונה של הדפדפן, בשורת המצב התחתונה או כחלונית בקשה נפרדת – ולאשר בהתאם.


הכותב הוא מנהל התמיכה והשירות בחברת HELP PC – המרכז לתמיכה במחשוב ביתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully