וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל

זיו קיטרו

3.8.2008 / 11:53

זיו קיטרו יודע שיש לכם שאלות בקשר למק. למזלכם, יש לו גם תשובות. טור התשובות לשאלות מכה שנית

אני מתכוון להתגרות בגורל. הטור התשובות לשאלות מהשבוע שעבר הביא איתו עשרות שאלות נוספות שצנחו לתוך תיבת המייל שלי ובעקבותיהן החלטתי לספק עוד טור של שאלות תשובות. אם התיאוריה נכונה, בשבוע הבא לא יהיה טור כי כמות המיילים בתיבה תגלוש מהמחשב ותקבור אותי חי. מצד שני, החוזה שלי לא מאפשר לי להפסיק לכתוב במידה ואני מת. אז יהיה טור בכל מקרה.

מקזיו היקר, יש משחקים למק? אני רוצה לעבור אבל אני תוהה אם אמצא את המשחקים האהובים עלי גם במק

למק יש הרבה מאוד משחקים, אבל צריך לזכור שרק בשנתיים האחרונות שמו באפל דגש אמיתי על משחקים. הדבר הוביל לכך שחברת EA תוציא את המשחקים שלה גם למק. אם תכנסו לאתר של EA תוכלו למצוא את Tiger woods, Need for Speed, Harry Potter and the order of the Pheonix ועוד. חברת בליזארד מאז ומעולם הוציאה את המשחקים שלה למק ולפיסי במקביל. חוץ מהמשחקים הפופולאריים ניתן למצוא גם משחקי חשיבה רבים כמו Enigmougs אחרים שפותחו רק עבור המק. בשורה התחתונה, יש יותר משחקים למחשבי P.C אז לפני שאתם מחליטים לעשות את הצעד ולעבור למק בדקו אם רוב המשחקים שלכם בכלל מתאימים. יהיה זה חבל לרכוש מק וכל היום להפעיל עליו חלונות.

היי מקזיו, חיטטתי קצת בתוכנת המייל של אפל ומצאתי שם משהו בשם mail rules למה זה בדיוק משמש?

כללי המייל יכולים לשרת את המשתמש בצורות שונות. כמו בחלונות, ניתן להגדיר לתוכנה להתייחס בצורה שונה לכל מיילים על פי קריטריונים קבועים. על מנת להגיע לכללים נכנסים לתפריט Mail ושם בוחרים ב-Preferences. בוחרים בלשונית של הכללים וכעת ניתן להוסיף או לעדכן כללים קיימים. לחיצה על Add rule תפתח את חלון הדו שיח של התוכנה עם המשתמש וכאן ניתן לבחור איזה סוג של מייל אתם מחפשים ומה אתם רוצים לעשות איתו.

אפשר לבקש מהתוכנה לשלוח את כל המיילים המגיעים מכתובת מסוימת לתיבה אחת ומיילים מכתובת אחרת לתיבה שנייה. אפשר לבקש מ-Mail לצבוע מיילים שהגיעו עם קבצים. אפשר לבקש מהתוכנה לצבוע באדום מיילים שנמצאים בתוך תיבת ה-inbox שלכם יותר משבוע, לצפצף לכם ולהעביר את האימיילים האלו לתיבה בשם prepare to delete.

הכללים שם כדי לעזור לכם לנהל טוב יותר את שטף האימיילים. ככל שאתם מסתמכים על מיילים ביומיום, כך כדאי יותר להכיר את הכללים ואת מה שאתם מאפשרים לכם לעשות.

מקזיו הקיר, קראתי את הכתבה שלך על תיבות חכמות במק והבנתי שאפשר להגדיר להן להציג קבצים מסוימים. השאלה שלי היא מה עוד אפשר לעשות איתן?

ברחבי OSX - גם טייגר וגם לאופרד - ניתן למצוא ”תיקיות חכמות“, למי שלא מכיר מדובר בתיקיות שבניגוד לתיקיות שאתם יוצרים באופן רגיל ושבתוכן ניתן למצוא קבצים שאתם בחרתם לשים שם, בתיקיות החכמות ניתן להציג קבצים על פי חתך מסוים. אפשר ליצור תיקייה שתראה את כל קבצי הקול שיש לכם או תיקייה בה יהיו כל המצגות שעל המחשב שלכם. בזכות Spotlight, מנוע החיפוש המשוכלל של OSX, המערכת מאנדקסת את כל הקבצים ויודעת להציג אותם ולעדכן את התיקייה כשצריך.

הדבר הראשון שעולה מתוך היכולת הזו הוא שאפשר לזרוק את כל הקבצים שיש לכם לתוך מקום אחד (נגיד תיקיית Documents) ואז לבנות תיקיות חכמות כדי לאתר בקלות את הקבצים שאתם צריכים. בנוסף, חשוב לשים לב שיש תוכנות להן יש תיקיות חכמות ייעודיות, כלומר האפשרויות בהגדרת התיקיות הללו שונה מאשר בשאר המערכת.

כמה דוגמאות לתיקיות חכמות: בתוך itunes אתם יכולים ליצור תיקייה שתראה את כל השירים שדרגתם עם 3 כוכביות ומעלה, שניגנתם לפחות 4 פעמים בחודשיים האחרונים ושאינם שירים מתוך פסקולים. כעת יש לכם ספרייה שמציגה את השירים האהובים עליכם באמת ולא אלו שניסיתם לנחש כשיצרתם רשימת playlist.

דוגמה נוספת דורשת קצת יותר עבודה אבל משתלמת - כל קובץ שאתם יוצרים המשויך לפרויקט מסוים (מכירת דירה לדוגמה) יכול להיות מסומן בעזרת תגיות. בחרו את הקובץ, לחצו על cmd+i ויפתח לכם חלון ההגדרות של הקובץ. בחלקו העליון תראו שדה להערות Spotlight כתבו את שם הפרויקט (מעבר דירה) וסגרו את הקובץ. כעת ב-Finder פתחו תיקייה חכמה (smart folder), בוחרים שיחפש על פי הערות Spotlight ומכניסים את ההערה של הפרויקט. כעת שומרים את התיקייה והיא תתעדכן בכל פעם שתוסיפו עוד קובץ שקשור לפרויקט.

אפשר לייצר תיקיות חכמות שיציגו רק מצגות מתאריך מסוים ולדעת שאלו המצגות המעודכנות ביותר שלכם או לחפש אחרי פריט מידע מסוים במטא דאטא: צלמים יכולים לחפש אחרי תמונות שיש להן טווח חשיפת צמצם גבוהה או מוסיקאים יכולים לחפש אחרי קטעים שאינם עולים על 2 דקות, שיש בהם ארבע ערוצי צליל ונוצרו בשנה שעברה ויובאו למחשב ואינם שייכים לבעל המחשב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מקזיו, אני גוררת תיקיות אל ה-dock ומקבלת את כל המסמכים אבל כל פעם מופיע לי צלמית אחרת וזה מאוד מרגיז. יש דרך לגרום לצלמית להישאר קבועה?

בלאופרד הוכנס רעיון חדש אל ה-Dock: ערימות. הרעיון הוא שהקבצים שלכם נמצאים בערימה אחת זמינה. יש אפשרות לסדר את הערימה הזו בכל מיני דרכים. החל מ-10.5.2 אפל אפשרו לשנות את ההגדרות כך שהצלמית לא תראה את הקבצים אלא את התיקייה וכך ניתן לשמור על אסתטיקה קבועה. עומדים על הערימה המבוקשת עם העכבר. לוחצים לחצן ימני ובוחרים באפשרות Display as Folder.

מקזיו, יש דרך לראות תמונות במצגת בלי להכנס ל-iphoto?

אם יש לכם לאופרד אפשר. הכנסו ל-Finder. בחרו במספר תמונות. בסרגל הכלים תראו צלמית עם העין של Quick look. לחצו על כפתור ה-alt והעין תהפוך לצלמית של play. לחיצה על זה תציג מצגת מהתמונות שבחרתם.

עד כאן לפעם הזו. אשמח לענות גם במייל לכל שאלה שתעלה לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • mac osx

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully