וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובייל מה?

זיו קיטרו

10.8.2008 / 12:32

אז מה זה בדיוק MobileMe של אפל? זיו קיטרו מספר ומדריך על השירות המקוון החדש

בשבוע שעבר רחשו אתרי החדשות העוקבים אחרי הנעשה באפל בעקבות מכתב שהוציא סטיב ג‘ובס לכלל החברה. במכתב הזה מציין ג‘ובס שהייתה זו טעות להשיק את שירות MobileMe יחד עם האיפון החדש ואולי חשוב מכך, שהשירות עדיין אינו עומד בסטנדרטים של אפל.

מה הוא בדיוק שירות MobileMe? ובכן זוהי למעשה אסופת שירותים שפונה לשוק הרחב: גם משתמשי מק וגם משתמשי חלונות. השירותים כוללים תיבת דואר עם הסיומת ‎@me.com, מקום אחסון (המכונה iDisk) של 20 ג‘יגה, ספר כתובות ולוח שנה מקוונים אותם ניתן לסנכרן עם iCal ו-Address book על פני מספר מחשבים (ואייפונים למיניהם), גלרייה של תמונות וסרטים אותם ניתן לייצא באופן ישיר ממספר תוכנות ולהציגם בצורה נוחה ואסתטית. בנוסף ישנה האפשרות לבנות אתר פרטי שיהיה תחת שם המשתמש שלכם ועם הסיומת me.com. כל זאת ועוד מספר אפשרויות נוספות עולים למשתמש 100$ וישנה אפשרות לשלם סכום נוסף על מנת לקבל מקום אחסון נוסף.

בעוד שכמעט לכל אחד מהשירותים האלו יש מקבילה במחיר נמוך ולרוב אף בחינם, MobileMe נראה אטרקטיבי תודות לכך שכל השירותים נמצאים במקום אחד והם נוחים לתפעול. למי שיש מק השירות אטרקטיבי עוד יותר תודות לאינטגרציה בין MobileMe ומערכת ההפעלה ותוכנות iLife המגיעות בחינם עם כל מחשב חדש.

הבעיה העיקרית שלי כמשתמש אינה המחיר. עבור נוחות וקלות השימוש אני מוכן לשלם. העובדה שאני יכול לסנכרן את הכתובות שלי, הפגישות והמיילים בין המחשב הנייד לבין ה-ipod touch ואם אי פעם יהיה לי אז גם מול מחשב נייח כלשהו וכל זאת בלי לחבר שום כבל לשום מקום, היא תענוג.

לא, הבעיה שלי, נכון לרגע זה, היא עם מהירות ואמינות המוצר.

עבור מי שהאמינות אינה מספקת לו ולמי שמחיר השירות אינו מתקבל על הדעת, הכנו את המדריך הזה שיציג את כל הגורמים במערכת MobileMe ואת האלטרנטיבות הקיימות, אך קודם נבחן את המוצר עצמו.

תיבת המייל

לאחר שתרשמו לשירות (ותזכו ל-60 יום של התנסות בחינם) תוכלו להיכנס אל האתר עם שם המשתמש והססמה שלכם. בחלון הבא ייחשף לפניכם האתר הפרטי שלכם ובו גישה לכתובת האימייל של MobileMe, ספר הכתובות, לוח השנה, אלבום התמונות שלכם, הדיסק שלכם והגדרות המשתמש.

החלון הראשון הוא המייל וכאן תמצאו ממשק פשוט ונוח שיאפשר לכם לכתוב מיילים, לקרוא אותם, לפתוח תיקיות חדשות כדי לארגן את המייל ובקיצור לעשות כל מה שהייתם מצפים שניתן יהיה לעשות באימייל מקוון.
גודל התיבה נקבע על ידכם דרך חלון ההגדרות (צלמית האיש על רקע האפור) והוא חלק מ-20GB שיש לכם.

ניתן לקרוא מיילים בעברית ללא בעיה ואפשר אף לכתוב בעברית, אלא שאף אחד לא יקבל את האימייל בשפה ברורה. משהו בקידוד נהרס כאשר אימייל בעברית יוצא ונכון לרגע זה מי שיקבל מכם אימייל בעברית יקבל רק ג‘יבריש.

בעיה מעצבנת נוספת קשורה לבחירת הכתובת אליה תשלחו. MobileMe לא יודעת להשלים לכם את הכתובת כך שאם תכתבו שם של אדם לא תקבלו את הכתובת שלו. לחיצה על כפתור ספר הכתובות בתוך חלון כתיבת האימייל יאפשר לכם לבחור מתוך הרשימה (בה ניתן לחפש בקלות רבה) מי תרצו שיהיה ב-To ומי תרצו שיהיה ב-CC. נחמד, אבל הרבה פחות נוח. בנוסף, נראה שב-MobileMe לא שמעו על BCC וחבל.

אם תגדירו את חשבון ה-MobileMe שלכם (המוגדר כ-IMAP, קרי אתם לא מורידים את האימיילים אל התיבה שלכם אלא רואים את האימיילים בשרת דרך תוכנת האימייל שלכם) בתוכנת האימייל המועדפת עליכם תוכלו לראות כל אימייל שנכנס ויצא ובנוסף, תוכלו לכתוב אימיילים ב-BCC.

למי שמשתמש ב-iPhone או ב-iPod Touch, שירות הסנכרון של MobileMe עושה שימוש בטכנולוגית Push גם במייל וגם בלוח השנה. ברגע שיכנס מייל אליכם תראו אותו מייד במכשיר כף היד שלכם.

ספר הכתובות

ין הרבה מה לומר על השירות הזה. כל הכתובות שלכם מהנייד מסונכרנים כאן. יש לכם אפשרות לחפש על פי סדר ה-ABC והאלף-בית. יש אפשרות חיפוש יעילה מאוד בחלקו העליון הימני של החלון וכל עדכון שתעשו או איש קשר שתוסיפו יועבר אל שאר המכשירים המסונכרנים עם חשבון ה-MobileMe.

לוח השנה

אחד הכלים החשובים בחייו של כל אדם בוגר הוא לוח השנה וקביעת פגישות. הלוח מסתנכרן עם iCal על גבי המק ועם Outlook כל גבי חלונות בכל 15 דקות בערך ומול ה-iPhone וה-ipod Touch באופן כמעט מיידי (מצד אפל טועניםש הם עובדים על שיפור זמן ההמתנה מול המחשבים). לוח השנה ב-MobileMe הוא כלי נוח לשימוש עם ממשק יפיפה כמו שמשתמשי מק רגילים. אפשר ליצור קבוצות על פי נושאים: בית, עבודה, משימות ועוד. כל קבוצה מקבלת צבע אחר כך שיהיה קל לזהות מה קורה במהלך השבוע. ניתן לראות יום, שבוע או חודש ובכל מקרה, בחלקו השמאלי התחתון ניתן לראות את הלוח החודשי.

יצירת אירוע חדש נעשית פשוט על ידי הצבת העכבר ביום ובשעה בה מתחילה הפגישה וגרירתו למטה עד לשעת הסיום. אז ניתן יהיה לתת שם לאירוע או ללחוץ עליו לחיצה כפולה כדי להכניס פרטים נוספים (קבוצה, זמן, הערות, מיקום וכדומה). בחירת האירוע ולחיצה על Backspace תמחק אותו.

לוח השנה כולל גם רשימת מטלות אותו ניתן לעדכן (וכמובן לסנכרן חזרה למחשב) ולסדר על פי סדר חשיבות או תאריך יעד ובקיצור, כל מה שהייתם מצפים מרשימת מטלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האלבומים

שירות נוח מאוד הוא שירות האלבומים. ניתן לפתוח אין סוף גלריות (כל עוד שטח האחסון מספיק) ובהן כמה תמונות שרק תרצו. מעבר לממשק הנוח בזמן יצירת הגלריות תוכלו להציג את התמונות האלו באתר נפרד לכל המשפחה. הגלריות עושות שימוש באותה הטכנולוגיה של iPhoto המאפשרת למשתמשים להעביר את סמן העכבר מעל אחת הגלריות ולצפות במהירות בגרסאות מוקטנות של התמונות שבגלריה.

כניסה לאחת הגלריות תאפשר למשתמש לבחור באיזו דרך לראות את התמונות: אם בצורה רגילה בה כל התמונות לפניו, בצורה של מצגת, פסיפס שיאפשר להם לראות בצד אחד את כל התמונות, לבחור באחת ולראות אותה בגודל מלא או בצורת קרוסלה, מראה המוכר לכל מי שיש לו iPod מהדור החדש. בנוסף ניתן לשנות את צבע הרקע, להירשם לקבלת עדכונים דרך RSS לשלוח לחברים נוספים את הגלריה ואם הרשיתם זאת, אז המשתמשים בגלריה שלכם יוכלו אף להוריד את התמונות אליהם למחשב.

כמו בגלריית התמונות, לאלבומים ניתן להוסיף סרטים. אם אתם משתמשים ב-iMovie תוכלו להכין סרט ולהעלותו לחשבון ה-MobileMe שלכם ישירות מהתוכנה. אם לא, ניתן להשתמש בממשק המקוון כדי להעלותו. גם על הסרטים ניתן להגן על ידי סיסמה.

iDisk

הרעיון שעומד מאחורי iDisk (ומאחורי כל שירות MobileMe) הוא לאפשר לאנשים לגשת לכל המידע שלהם, גם כאשר הם אינם על יד המחשב שלהם. חלקו של ה-iDisk המשוואה פשוט למדי - ניתן להעתיק אליו גיגות שלמות של מידע שישמר על השרתים של אפל בקופרטינו. כשהקבצים שם, למשתמש יש גישה אליהם מכל מקום בעולם בו יש רשת ודפדפן וחשוב לא פחות, למשתמש יש שלוות נפש בידיעה שהמידע שלו מוגן ומגובה. iDisk כולל בתוכו ספרייה ציבורית (public) הכוללת כתובת שתוכלו לתת ללקוחות או חברים על מנת שאלו יעלו אליכם קבצים או יורידו קבצים ששמתם שם. אף אחד (גם לא אתם) לא יכול להיכנס אל שאר התיקיות שלכם ואל iDisk באופן כללי דרך העמוד הזה.

בחלון האחרון נמצאות הגדרות המשתמש. פה תוכלו לשנות סיסמה, לבחור את גודל תיבת האימייל, לשלם על ה-MobileMe בכרטיס אשראי וכדומה. כאן גם ניתן למצוא הודעות מאפל לגבי שינויים ושדרוגים בשירות.

כאמור, החבילה של MobileMe מקיפה מאוד ונוחה לשימוש אך אינה חפה מבעיות. בכתבות הבאות נציג את האלטרנטיבות הקיימות לכל אחד מהשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully