וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופות mobileme: מיילים

זיו קיטרו

24.8.2008 / 9:55

מה הם פתרונות המייל הטובים ביותר שמתממשקים עם המק ואינם השירות הבעייתי והיקר של אפל?

שירות MobileMe ממשיך לעשות לאפל צרות והשבוע זכה כל מי שנרשם לשירות לפני ה-19 לאוגוסט בחודשיים נוספים במתנה, כפיצוי על עוגמת הנפש. החלק העצוב הוא שכפי הנראה אפל בעצמם לא יודעים מה הבעיה עם המערכת כך שיש סיכוי שגם בעוד חודשיים נקבל הארכה לשירות החינמי. בין הסובלים נכללים משתמשי המייל שחלק, קטן אמנם, עדיין מאבד מיילים ואחרים לא מצליחים לשמור על קשר עם השרת. בעבור אותם מסכנים ובעבור משתמשי מק שלא רוצים להוציא כסף (או להתחבר לשירות הזה בכלל) יש חלופה נוחה, אמינה שרבים מכם כבר משתמשים בה - gmail. בעזרת כמה הגדרות פשוטות תוכלו לדאוג שהמייל שלכם יהיה מסונכרן על המחשב, באייפון/אייפוד טאצ‘ וזמין על הרשת מכל מחשב אליו תגיעו.

mail

גוגל מספקים בשנים האחרונות שירות שרק הולך ומשתכלל כל הזמן, במקביל להתרחבות היכולות של השירות מתרחב גם שירות האחסון שלהם והיום עומד על כ-7 גיגה. היתרון הבולט ביותר של שירות כמו גוגל הוא נוחות הגישה - כל מקום בו יש אינטרנט אתם יכולים להיכנס לתיבה ולקרוא את המיילים שלכם. אבל לא תמיד זה הדבר שאתם רוצים לעשות. יש משהו נוח בשימוש בתוכנה פשוטה כמו mail כדי לנהל את התכתובות שלכם. MobileMe מספקת שירות דחיפה וסנכרון מלא בין תוכנת mail לבית התוכנה המקוונת. את אותה החוויה תוכלו לקבל גם דרך mail המובנה של המק ודי בקלות.

נכנסים ל-Preferences ומוסיפים מייל חדש - מכניסים את שם המשתמש והסיסמה ותכנת mail מזהה את כל ההגדרות לבדה. זהו זה, אתם מחוברים לחשבון ה-gmail שלכם וכל המיילים יזרמו אל המחשב שלכם או ישלחו ממנו דרך השרתים של גוגל.

כמובן שזה אומר שמהר מאוד יהיו לכם הרבה יותר מידי גיגות של מייל על המחשב. אך גם לזה יש פתרון.

גוגל מאפשרים להתחבר אל חשבון gmail דרך imap. מה זה אומר? זה אומר ש-mail משקף את חשבון ג‘ימייל מבלי להוריד את כל האימיילים אליו. מצד אחד זה אומר שיש לכם גישה מלאה אל האימיילים עם אפשרות שליחה וקבלה מלאה של מיילים. מצד שני, בלי חיבור לרשת לא תוכלו לראות מיילים. בכל מקרה השירות הזה מחליף באופן מלא את MobileMe, למעט העיצוב השיקי המדליק של היישום המקוון. אחרי הכל גוגל לא ידועים ביכולות העיצוב המרהיבות שלהם.

Fluid

למרות ש-mail היא תוכנה נוחה המגיעה עם המערכת, משתמשים רבים לא אוהבים אותה. אלו משתמשים ב-gmail אבל הם עושים את זה כמו כל המשתמשים האחרים בעולם ומשתמשי מק צריכים לזכור שלהם יש דרכים נוספות לעשות דברים.

מי שעובד עם מיילים אוהב שיש לו גישה מהירה וקבועה לשירות בו הוא משתמש. אם אתם משתמשים ב-gmail זה אומר שאתם תעשו שימוש בדפדפן. הבעיה עם דפדפן היא שאם אתר כלשהו מרסק אותו, כל הטאבים והחלונות שהיו פתוחים לכם יתרסקו ויכבו יחד. מה עושים? יוצרים תוכנה ייעודית ל-gmail בעזרת Fluid.

הרעיון מאחורי Fluid הוא SSB‎‎‏ - Site Specific Browser או בעברית, דפדפן ייעודי לאתר מסוים. בעזרת התוכנה הפשוטה הזו תוכלו לבנות אין ספור תוכנות שישבו בתיקיית Applications ויופיעו ב-Dock כאשר תפעילו אותן. התוכנות האלו לא יעבדו בלי חיבור לרשת אבל אם תבנו תוכנה שכזו ל-gmail, האייקון הקטן שב-Dock יציג לכם את מספר האימיילים החדשים שהגיעו. אם תחליטו לבנות לכם תוכנה ייעודית ל-Twitter תוכלו לומר ל-fluid לשים אותה ב-menubar, לראות את ההודעות שיש לכם ולהגיב במהירות חזרה. טוד דיצ‘טנדורף, המתכנת, עוקב אחרי רוב הרשתות החברתיות ושירותי הרשת ומוסיף ללא הרף יכולות, עיצובים והתאמות נוספות של התוכנה כך שזו תמנף כראוי את מה שיש לאותן רשתות להציע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

mailplane

מי שמחפש ערך מוסף ייהנה מאוד מ-mailplane שבימים הקרובים ישודרג לגרסת 2.0 ששיפרה את התוכנה הזו משמעותית. כמו Fluid גם פה יש לכם למעשה תוכנה שיושבת ב-Dock ועובדת מול gmail - מציגה לכם חלון כפי שהיה נראה בתוך דפדפן ספארי. ההבדל המשמעותי הוא שמכל בחינה אחרת mailplane מתנהגת כמו תוכנת mail. אפשר לגרור לתוכה קובץ והיא תפתח חלון חדש לכתיבת אימייל. היא משתלבת עם imedia, רכיב שמאפשר לכם לעיין בספריית המדיה שלכם וכך לשלוח בקלות סרטים, שירים או תמונות. בעזרת Mailplane תוכלו לנהל במקביל מספר חשבונות (רק של gmail) ולקבל התראה (עם מספר) בכל פעם שיש לכם אימיילים חדשים באחד מהחשבונות. גרסת 2.0 תומכת באופן מלא ב-gmail 2.0 עם אפשרות של תיוג בצבע לאימיילים, היא מאפשרת לתת שם לכל אחד מהאימיילים כדי שיהיה לכם קל יותר לזהות אותם ואף להוסיף צליל אחר לכל אימייל כך שבשמיעה בלבד תדעו לאן קבלתם את האימייל. כמובן ש-google talk מובנה אל תוך החלון ויש גם אפשרות לפתוח אותו בחלון נפרד.

התחנה הבאה: לוח שנה

יש כמובן עוד מספר שירותים המציעים מייל בחינם וללא הגבלת אחסון אך השירות שמספק אינטגרציה מלאה ביותר עם מגוון הפתרונות הגדולים ביותר מתוך אפל ומתוכנות צד שלישי הוא השירות של ג‘ימייל. בשבוע הבא נראה מה יכולים לעשות מי שמעונינים לסנכרן את לוח הפגישות שלהם בין מחשבים שונים ובין האייפוד או האייפון.

  • עוד באותו נושא:
  • mobileme

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully