וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 4 - ככה זה נראה

29.6.2010 / 20:27

בילינו מספר שעות עם אייפון 4, וחזרנו עם תובנות על המכשיר החדש, כמו גם על המותג עצמו, שחוגג שלוש שנים לקיומו

עוז מרון

צילום: עוז מרון
עריכה: לירז ליבנה

אייפון 4 כבר הגיע לארץ. פחות משבוע לאחר ששיווקו החל, היחידות הראשונות של iPhone 4 זולגות כבר אל מדפי חנויות הסלולר בארץ, כמו גם אל משרדי חברות הסלולר המקומיות, שמתכוננות להשקה הרשמית של המכשיר. מתי היא תתרחש? ספטמבר, כנראה, למרות שאפל עוד עשויה להפתיע ולהשיקו מוקדם יותר. או, כמובן, מאוחר יותר.

כמו בכל הדורות הקודמים של הטלפון, יש ריח כבד של היסטריה באוויר. שרתי ההזמנות של רשת הסלולר האמריקאית AT&T קרסו בו היא החלה לקבל הזמנות מוקדמות של האייפון, במדינות בהן הושק נצפו תורי ענק מול החנויות, והרשת התמלאה בדיווחים על תקלות שונות ומשונות במכשיר.

לקנות או לא לקנות?

נקדים ונאמר – יש לנו את האייפון 4 רק כמה שעות. אפילו שהשגנו מיקרו-סים, אפילו שניסינו אותו בשלל תסריטים, אפילו שאנחנו בערך יודעים איך הכל אמור לעבוד, אי אפשר לכתוב סקירה אמיתית אחרי כמה שעות שימוש בלבד. כך, אין אנו יודעים עד כמה הסוללה שלו טובה, וגם לא יצא לנו להתנסות באפליקציית שיחות הוידאו FaceTime. כל אלה הנם דברים חשובים, והם יגיעו רק בסקירה המלאה.

מה שכן יש לנו כאן, הוא מבט ראשון לטלפון החדש של אפל, יחד עם מספר מחשבות על קו המוצרים הזה – שהוצג לראשונה רק לפני שלוש וחצי שנים (והושק ביוני 2007). אנחנו לא ממליצים לכם להחליט על סמך הכתבה הזו האם לקנות את האייפון 4 או לוותר עליו, אבל אולי היא תאפשר לכם לעשות החלטה יותר מושכלת ביום הפקודה.

אייפון 4. דניס ויטצ'בסקי
וואלה, אייפון!/דניס ויטצ'בסקי

פחות חללית, יותר טלפון

כמעט כל החידושים המשמעותיים ביותר באייפון 4 נשמעים משעממים למדי. מעבד חדש וחזק יותר? זה נתון שמעניין מעטים מאוד מקוני הטלפונים האלה. יותר זכרון? נו שוין. למצלמה האחורית יש עכשיו פלאש? וואו, מדהים! כמעט כמו הוספת המצלמה הקדמית. אה, ואל לנו לשכוח שבאפל הוסיפו עוד מיקרופון! זה, ובכן, מעלה את מספר המיקרופונים ל-2!

החידוש הראשון אליו שמים לב באייפון 4 הוא העיצוב שלו. בקרב חברי מערכת וואלה! ישנו קונצנזוס – העיצוב החדש הרבה פחות יפה מהקודם. באפל זנחו את העיצוב העתידני, נטול הפינות החדות של שלושת האייפונים הראשונים לטובת מארז שנראה יותר כמו זה של טלפון סלולרי מהשורה.

נדמה כי מדובר בהחלטה מאוד מודעת של החברה, לשנות את נקודת האיזון בין הגאדג'ט שבאייפון, לבין הטלפון שבו. המארז החדש הינו, אמנם, צעד אחורה בתחום העיצוב, אך הינו צעד קדימה בכל הקשור לשימושיות. קחו, למשל, את כפותרי הצד ששולטים בעוצמת צליל: העיצוב החדש אפשר לאפל להפוך אותם ליותר נוחים. ודבר משמעותי יותר הן האנטנות, שמיקומן החדש אפשרי רק בזכות העיצוב הזה. וזוהי, בדיוק, הנקודה: אפל כבר לא צריכה למכור את האייפון באמצעות העיצוב שלו, לא כשאנשים כבר מכורים לממשק המשתמש וחנות האפליקציות שלו – עכשיו צריך לשפר את ה"פון" באייפון.

אייפון 4. דניס ויטצ'בסקי
רזולוציה גבוהה מתמיד/דניס ויטצ'בסקי

יותר דגש על חומרה

והשיפור הזה מגיע, כאמור, באמצעות שדרוגי חומרה מאסיביים יחסית. על פי דיווחים חיצוניים, יש לאייפון החדש 512 מגהבייט זכרון, זאת בנוסף למעבד ה-A4 החזק-יחסית שמפעיל גם את האייפד – מחשב הלוח של אפל. שינוי מיקום האנטנות נועד לטפל בבעיות הקליטה של הטלפון, ואכן, אייפון 4 הצליח להחזיק אצלנו שיחה גם במקומות בהם קודמו התנתק. הוספת מיקרופון נוסף נועדה לשפר את איכות הצליל, וגם פה אנחנו רואים שיפור משמעותי.

למעשה, ניסינו לשחזר את "אחיזת המוות" - דרך החזקת המכשיר בה הקליטה יורדת, על פי דיווחים זרים, לאפס. לא היה לנו הרבה מזל - רק אחרי כ-10 דקות הצלחנו להחזיק אותו בצורה שתוריד את הקליטה, והדבר לא חזר על עצמו לאחר מכן.

במקומות אחרים, אפל שדרגה דברים באייפון רק כדי לא להשאר הרחק מאחורי המתחרים. באייפון 3GS, למשל, הייתה רק מצלמה אחת, וגם היא די מיושנת. באייפון 4 המצב שונה לגמרי – המצלמה האחורית שלו (5 מגהפיקסל) מבוססת על חיישן מעולה, מסוגלת לצלם וידאו בהפרדה גבוהה וכוללת פלאש חזק.

אבל גולת הכותרת בשיפור החומרה היא המסך. גם אם נתעלם מהסופרלטיבים שהרעיף עליו ג'ובס במהלך השקת הטלפון, מדובר באחד המסכים הטובים ביותר שראינו בטלפון סלולרי. למעשה, המתחרה ההגיוני היחיד שלו הוא מסך Super AMOLED של סמסונג, שנכלל בטלפון ה-Wave, כמו גם ב-Galaxy S. הוא פועל היטב באור שמש, נראה מעולה בתאורת חדר ומציג רמת חדות מרשימה.

אייפון 4. דניס ויטצ'בסקי
דומה, אך שונה/דניס ויטצ'בסקי

האייפון הטוב ביותר

ובכל זאת, חווית השימוש שלנו באייפון 4 לא הייתה שונה בצורה משמעותית מזו של הדורות הקודמים. השיפורים והשינויים – הם שם, אבל הם לא מאוד בולטים לעין. מערכת ההפעלה iOS4 זמינה, הרי, גם לדורות הקודמים של הטלפון, כשאת הדברים הייחודיים, כמו שיחות הוידאו, לא הצלחנו לבצע.

אבל חייבים להבין, אפל משחקים פה במשחק שנמשך המון שנים, וכשהם עושים את המהלך שלהם פעם בשנה, אי אפשר להתרשם ממנו כמו שצריך בלי להסתכל על התמונה הגדולה. והתמונה הזו, מראה כי ב-3 השנים הצליחה החברה לשפר את הטלפון שלה פלאים – ההבדלים בין iPhone 2G לבין iPhone 4 הם דווקא כן מאוד משמעותיים.

סטיב ג'ובס לא חושב שאתם תקנו אייפון חדש בכל שנה. ובאמת, אם קניתם בשנה שעברה את iPhone 3GS, רוב הסיכויים הם שלא שווה לכם לשדרג לאייפון 4. אבל אם יש לכם את הדור הראשון, או השני של המכשיר, השדרוג הזה כבר יותר הגיוני.

זה אמנם נשמע בנאלי, אבל אייפון 4 הוא האייפון הטוב ביותר שיש כיום בשוק. ואולי גם הסמארטפון הטוב ביותר – זה כבר תלוי ביכולת שלכם להתמודד עם הייתרונות (ממשק) והחסרונות (גן סגור) שמאפיינים כל טלפון בקו הזה.

*לצערנו, נפלה טעות בוידאו. מעבד ה-A4 מיוצר על ידי חברת סמסונג.



תודה לחנות ומעבדת הסלולר V-Mobile על יחידת הבדיקה של אייפון 4

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully