וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: לא עוקבים אחריכם, אבל נתקן

27.4.2011 / 17:06

בהתייחסות רשמית ראשונה לטענות על שמירת מיקום באייפון, מבטיחה אפל לתקן באג ששומר מידע על איזור המשתמש

אפל מודה בטעות, ומודיעה שתוציא תוך מספר שבועות עדכון תוכנה שיגרום להפסקת גיבוי קובץ נתוני המיקום של האייפון והאייפד. בהתייחסות נדירה החליטה החברה לשפוך אור על המנגנון שגרם לביקורת ציבורית ופוליטית – כמו גם לתביעה ייצוגית, כאשר נחשף בשבוע שעבר. נזכיר כי מספר מומחי אבטחה חשפו כי מכשירי אייפון ואייפד שומרים קובץ לא מאובטח עם היסטוריה של מיקומים בהם היה המכשיר. מומחים אלו אף הציגו כלי שמאפשר לכל אחד לראות את המידע השמור על המכשיר. אפל העלתה לאתר שלה עמוד של שאלות ותשובות בנושא, בו היא מכחישה חלקית את הטענות על מעקב אחר משתמשי המכשירים שלה, ומנסה להסביר את הנושא כפי שהיא רואה אותו.

"האייפון לא שומר את מיקומכם", טוענת אפל. "הוא מתחזק בסיס נתונים של נקודות חיבור וויי-פיי ואנטנות סלולר באיזור בו אתם ממוקמים (שחלקם נמצאים במרחק של יותר מ-100 מייל ממיקומכם), כדי לעזור לאייפון שלכם לחשב בדיוק את מיקומכם כאשר יש צורך בכך. חישוב כזה יכול לקחת מספר דקות כאשר הוא נעשה על ידי לוויין GPS, והאייפון יכול להפחית את פרק הזמן הזה לכמה שניות בלבד בעזרת השיטה שצוינה. החישובים הללו מבוצעים בזמן אמת על האייפון בעזרת בסיסי הנתונים ומיקום האנטנות. שליחת המידע על ידי האייפונים נעשית בצורה אנונימית ומוצפנת לאפל. אפל עצמה לא יכולה לזהות את מקורו. בסיס הנתונים גדול מדי כדי להיות מאוחסן על האייפון עצמו, אז אנו מורידים קובץ קטן לתוך כל אייפון. הקובץ הזה מוגן אך לא מוצפן והוא מגובה בתוכנת אייטונס כאשר אתם מגבים את האייפון שלכם. הגיבוי מוצפן או לא מוצפן, בהתאם להגדרות המשתמש".

זה לא פיצ'ר, זה באג

בתשובה לשאלה "למה האייפון שלי צריך כל-כך הרבה מידע על מיקומי בעבר כדי לסייע במציאת המיקום שלי היום?" כותבת אפל: "הסיבה לכך שהאייפון צובר מידע רב כל-כך היא באג שגילינו ומתכננים לתקן בקרוב. איננו חושבים שהאייפון צריך לאחסן יותר ממידע של שבוע ימים". גם המשך עדכון הקובץ לאחר שמכבים את אפשרות שירותי המיקום במכשיר מוגדרת על ידי אפל כבאג.

אפל אף מודה שהיא מנטרת תעבורת מידע כדי לבנות בסיס נתונים שמטרתו לספק למשתמשי אייפון שירות העברת נתונים משופר בשנים הקרובות, אך לטענתה מידע זה נאסף באנונימיות. "איננו מעבירים מידע מיקום לגורמי צד-שלישי או למפרסמים אלא אם המשתמש אישר זאת בפירוש", כותבת החברה. החברה מצהירה על החשיבות הרבה שהיא רואה בשמירה על פרטיות ומכריזה שתמשיך "להיות מהמנהיגים של חיזוק הפרטיות והשמירה על המידע".

אפל לא לבד

לאחר שבסיס הנתונים הבעייתי נחשף, הופיעו דיווחים הטוענים שגם גוגל ומיקרוסופט אוספות מידע על מיקום הטלפונים. בגוגל לא הכחישו כי הם עושים זאת, אך הצביעו על כך שמדובר באפשרות בחירה, לה המשתמש צריך להסכים כדי לקבל את שירותי המיקום. בחברה אף הסבירו כי לא מדובר באיסוף של מידע אישי. לטענתה, הקישור בין המכשיר לבין אדם לא מעניין אותה, והיא מעוניינת (בדומה לאפל) ליצור מפת רשתות וויי-פיי כדי לעזור באיכון הטלפונים ומתן שירותים מבוססי מיקום יעילים יותר. היום (ד') אף הסתבר כי המעקב לא מוגבל לטלפונים סלולריים – גוגל ואפל אוספות מידע על רשתות אלחוטיות בסביבת המשתמש גם ממחשבים בעלי כרטיסי רשת אלחוטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully