וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרצה סירי - מערכת השליטה הקולית של אייפון 4S

30.10.2011 / 14:00

צמד האקרים הצליחו לפרוץ את מערכת השליטה הקולית של האייפון 4S ולאפשר לה לעבוד גם על מכשירי אפל אחרים

סירי: לא רק באייפון 4S. האקרים הצליחו להשמיש את מערכת השליטה הקולית החדשה של אפל גם במכשירים שאינם האייפון החדש – האייפון 4 הרגיל והאייפוד טאץ'. המפתח סטיב טרגטון-סמית נעזר בחברו – האקר המתכנה chpwn ויחד הם הצליחו לא רק לגרום לסירי לעבוד על מכשירים אחרים – אלא גם לתקשר עם שרתי אפל ולקבל מהם מידע.

הצלחתה של הפריצה מעידה שסירי יכולה לעבוד גם על מעבד חלש יותר ממעבד ה-A5 שמותקן באייפון 4S. עם זאת, השניים ציינו שקשה לעבוד עם סירי באייפוד, שכן המיקרופון של המכשיר חלש ויש לדבר אליו חזק ומקרוב. למרות ההצלחה, הצהירו צמד הפורצים שלא יפיצו לציבור את קובץ הפריצה ושהעניין יישאר ברמת פרויקט אישי, אך הם מניחים שיהיו מי שימכרו את הקובץ לאנשים או יעלו אותו לחנות האפליקציות Cydia, הפתוחה למשתמשי אייפונים פרוצים.

"מדובר בתהליך של כ-20 צעדים, שכדי שיעבוד יש להשתמש בקבצים של האייפון 4S שאינם קיימים במכשירים האחרים. נראה שהכל עובד 100% ללא מגבלות", הסביר טרגטון-סמית', והתפאר בכך שלאחר שהבין מה עליו לעשות כדי לפרוץ את סירי – לא היו דרושות יותר מעשר דקות כדי לבצע זאת, ושהפריצה עבדה כבר בניסיון הראשון.

אפל השיקה את סירי בהכרזה על האייפון 4 באוקטובר. מדובר במערכת שליטה קולית שמבינה ולומדת את המשתמש, זאת על ידי שליחת שתי זרועות: האחת פנימה והאחת החוצה. הזרוע שנשלחת פנימה מתחברת לכל התוכנות שאפל שמה על האייפון והזרועה השנייה נשלחת החוצה ומגיעה לשרתים של סירי כדי להבין את המשתמש. השרתים מנתחים את קולכם, ומנסים לתרגם את שפתכם לשפה שהתוכנה תבין. סירי נחשבת לפיצ'ר המרכזי ביותר באייפון החדש, שאינו שונה חיצונית מקודמו – אך מכיל חומרה מעודכנת.


עוד בנושא:

- סירי של אפל: המהפכה הגדולה הבאה היא דיבור עם המחשב
- אייפון 4S: רשמים ראשונים

סירי רצה על אייפון 4

סירי רצה על אייפוד טאץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully