וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה שאף אחד לא יודע מה יקרה לישראבלוג?

מנהלי "נענע10" מתחמקים, לעורכת המפוטרת לא נתנו תשובות והבלוגרים פשוט מגבים ומקווים לטוב. מה יעלה בגורל "ישראבלוג"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה הולך לקרות ל"ישראבלוג"? נדמה שלאף אחד אין באמת מושג. מרגע שנודע לנו לפני שבוע שהעורכת של "ישראבלוג", מריאט כהן, הוזמנה לשימוע שלפני פיטורין ושכנראה לא תהיה לה מחליפה, ניסינו לברר מה יעלה בגורל אתר הבלוגים המיתולוגי – אך לשווא. אנשי נענע10 התחמקו שוב ושוב מלתת לנו תשובה, מה שמעלה את החשד שגם הם - פשוט לא יודעים.

"הבלוגים לא ייעלמו, לא במשמרת שלי"

אבל גם בלי התשובות של הנהלת נענע10, בסופ"ש האחרון פרסמה מריאט בעצמה פוסט בישראבלוג שבו חשפה שאכן, "ישרא-בלוג נמצא בסכנת סגירה ממשית". האם זה אומר שישראבלוג ייסגר, או יחליף פלטפורמה? מה בעצם התכנית לגביו? מתברר שאפילו עכשיו, אף אחד לא יודע. "גם אני לא מקבלת תשובות", היא אומרת בראיון לוואלה!טק, "אני יודעת בדיוק כמוך. רק ביום חמישי, כשיהיה השימוע שלי, אני אדע בוודאות. הם הרי יהיו חייבים להסביר לי מה הולך לקרות עכשיו לישראבלוג".

מה התסריטים האפשריים?
"אין תסריטים. כרגע אני מנסה לגייס את הישראבלוגים כדי שניקח את האתר על עצמנו, או שנעביר לגוף אחר שיתמוך בנו. או שנענע תמשיך להחזיק באתר, אבל אני עדיין לא יודעת את הכוונות שלהם כלפי ישראבלוג".

יש מצב שישראבלוג פשוט ייעלם מעל פני האדמה? על כל הבלוגים שבו בעבר ובהווה?
"אין אופציה כזאת, לא קיימת מבחינתי. הבלוגים לא ייעלמו, זה תרחיש אפוקליפטי ואני לא אתן לזה לקרות, לא במשמרת שלי. יש מספיק אנשים שאכפת להם מישראבלוג, ואנחנו כרגע מדברים על להמשיך ולקיים את האתר. אחרי השימוע חייבים לי חודש עבודה שבו אמשיך להפעיל את האתר, וזה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות טכנולוגיים ויצירתיים להציל את האתר".

ואם לא ימצאו?
"אם לא יימצא פיתרון תוך חודש, ישראבלוג יישאר ללא תמיכה - ואני לא יודעת מה יהיה מצבו לאחר מכן".

בינתיים בלוגרים שונים מתגייסים לקמפיין המאבק: הבלוג "קימורים פוטוגניים" יזם פרויקט צילום ובו הבלוגרים מצטלמים עם השלט "אל תסגרו אותי"; באתר "עצומה" נפתחה עצומה לתמיכה בישראבלוג וכרגע רשומות בה כ-1,600 חתימות; ובלוגים שונים באתר פרסמו פוסטי תמיכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"נענע מתנהל בלי אחראי, מהרגע להרגע"

קצת מוזר שאתר כמו ישראבלוג, שהוא אבן דרך חשובה בהיסטוריה האינטרנטית הישראלית, נמצא בכזה משבר – ואף אחד לא יודע להגיד מה קורה שם בעצם. שהעורכת עצמה מגששת בחשכה בלי שיתנו לה תשובות, ושעשרות אלפי בלוגרים שכל החיים שלהם מאוחסנים באתר נשלחים לגבות את החומרים שלהם ליתר ביטחון כי אף אחד לא יודע מה יהיה איתם. אם יש למנהלי נענע10 תכנית פעולה מסודרת לגבי ישראבלוג – סגירה, אירכוב, העברה לפלטפורמה אחרת – למה הם מתחמקים מלדבר עליה? ואם אין להם – לא הגיע הזמן שתהיה? הרי מדובר באתר עם כמות עצומה של תכנים, עם סנטימנטים אישיים או היסטוריים, ואי אפשר פשוט לזרוק אותם לפח ה"נראה".

"כבר כמה חודשים שהעובדים בנענע10 מסתובבים בחוסר ודאות", סיפר לוואלה!טק גורם המעורה בפרטים, "אף אחד שם לא מדבר על התחייבויות עתידיות, הכול נעשה מהרגע להרגע. מעכשיו לעכשיו. האתר מתנהל בלי אחראי, באינרציה, יד ימין לא יודעת שיד שמאל בכלל קיימת. זה לא מפתיע שאף אחד לא יודע מה יהיה העתיד של ישראבלוג, מפני שסביר להניח שרק כעת גילו שישראבלוג קיים".

"ישראבלוג" הוקם בשנת 2001 על ידי יריב חבוט, ובמשך שנים תפקד כאתר הבלוגים הפופולרי בישראל. בשנת 2006 נרכשת על ידי אתר נענע. לצד אינסוף בלוגים טינאייג'ריים שפיתחו את שפת ה"פקאצות" המפורסמת, צמחו באתר גם כותבים בראשית דרכם (כולל הח"מית הנאמנה), שכלי התקשורת היו דגים אותם מהבלוגים היישר לכתיבה מקצועית אצלם. ישראבלוג שימש כחממה קדם-פייסבוקית לכותבים ישראליים שביקשו לקדם אג'נדה בכל תחום שהוא, מקום בו אפשר – מחוץ למעגל הסגור של העיתונות המקצועית – להציף נושאים לדיון.

בשנים האחרונות החשיבות של ישראבלוג פחתה, בעיקר באשמת הפייסבוק שמציע במת כתיבה הרבה יותר משוכללת שגם משתלבת בסדר היום שלנו יותר בטבעיות. רק בתחילת החודש, למשל, הודיע רביב דרוקר שהוא עובר דירה מישראבלוג לבלוגיה אחרת, וכותבים אחרים כבר עפו משם לפני שנים. אך עדיין מדובר במוסד משמעותי שדורש טיפול רציני יותר מצד אלה שמחזיקים בו. ואולי כיום כבר לא כותבים בו סלבריטאי-רשת או עיתונאי-שוליים נחשבים, אבל גם הבלוגרים הצנועים של היום זכאים לדעת מה יעלה בגורל הבית הווירטואלי שלהם.

מנענע10 לא נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראבלוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully