וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידה כנגד מידה

30.4.2014 / 16:34

האתר הימני "מידה" פרסם היום ידיעה בולטת שקשרה את סרטון השואה הפרובוקטיבי שהופיע בימים האחרונים ברשת לארגון הקרן החדשה. להבהרה שפורסמה באותיות הקטנות אחר כך, כבר לא היה סיכוי

אתר האקטואליה הימני-שמרני "מידה" פרסם היום הודעת התנצלות בעקבות אייטם של עורך המשנה של האתר, עקיבא ביגמן, שבו ניסה להציג את הקרן החדשה לישראל כמי שעומדת מאחורי סרטון פרובוקטיבי שצילמה השחקנית נטלי כהן וטקסברג ברחבת יד-ושם ופורסם בערב יום השואה.

בניסיון לקשור את הקרן החדשה ליוצרי הסרטון ציין ביגמן כי היוצרים פעילים בארגונים שונים המקבלים בין היתר מימון גם על ידי הקרן ("בסרטון פרובוקטיבי שהופץ לרגל יום השואה מביאים פעילים בארגונים נתמכי הקרן החדשה לישראל את השנאה העצמית לשיאים חדשים", היא כותרת המשנה של האייטם) - אולם לאחר שהקרן הבהירה לאתר "מידה" כי אין קשר בינה לבין יוצרי הסרטון, פרסם האתר התנצלות והוסיף הבהרה בראשית האייטם.

לראות ולא להאמין?

"בעקבות פניות שקיבלנו עקב הפרסום, אנו מבקשים להבהיר כי בשום מקום בכתבה לא נטען כי הקרן החדשה לישראל הייתה מעורבת במימון הסרטון המדובר ובהפקתו", הבהירו באתר. "הקרן החדשה לישראל הבהירה ל'מידה' באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי היא סולדת מהמסרים שבסרטון ומתנגדת לטענות האמורות בו. אנו מתנצלים אם הובן אחרת על ידי מי מקוראינו".

עם זאת, נוסח ההתנצלות היה הרבה פחות נחרץ מהפרסום הראשוני (מה שעורר אף פארודיות אודותיו בפייסבוק), והגיע מאוחר מדי: בין הקוראים היו גם יו"ר תנועת "אם תרצו" רון שובל וחברת הכנסת איילת שקד ממפלגת "הבית היהודי". שקד כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי מדובר ב"עוד מופע חסר גבולות מבית היוצר של הארגונים נתמכי הקרן החדשה. לראות ולא להאמין". היא לא פרסמה תיקון לדברים בעקבות הודעת "מידה".

"התנהלות אשר אינה עומדת בשום מבחן עיתונאי"

גורם בקרן החדשה אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "אתר 'מידה' והכתב ביגמן שמו להם למטרה להכפיש ולפגוע בקרן החדשה לישראל, ואינם מתביישים להפיץ שקרים ברשת בלי לברר את העובדות או לבקש תגובה חלילה. גם לאחר שהובהר להם שמדובר בשקר וגם לאחר שפרסמו הבהרה בגין הידיעה, הם אינם טורחים לעשות את הדבר המתבקש ולהסיר אותה מהאתר, וזאת בזמן שגורמים אחרים ממשיכים לשתף את הידיעה השקרית. אנחנו נדהמים מהתנהלות זו אשר אינה עומדת בשום מבחן עיתונאי מתקבל על הדעת, ובוודאי לא ממי שמגדיר את עצמו כ"אתר חדשותי-אינטלקטואלי".

"לנושא עצמו", הוסיף הגורם, "אין לנו שום קשר לסרטון מזעזע ומעורר שאט נפש זה, הוא לא הופק על ידי הקרן, הוא לא הופק על ידי הארגונים נתמכי הקרן, האנשים שלקחו בו חלק אינם אנשי הקרן ובניגוד לטענה האחרונה שהעלו מידה, הם גם לא עובדים באף אחד מהארגונים הנתמכים על ידי הקרן".

"האייטם אומר שאלו האנשים שהיא מתעסקת איתם"

בתשובה לשאלה לאופן שבו נערך האייטם, אומר ביגמן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי בעקבות ההתערבות של הקרן החדשה "הטקסט דויק קצת יותר כדי שיהיה ברור שהקרן החדשה לישראל לא היתה מעורבת באופן ישיר בהפקת הסרטון".

כלומר בדיעבד, קיבלתם באופן מלא את הטענות שלהם נגד האייטם?

"שמע, הם גם אומרים שהם לא ידעו על הסרטון הזה ואני מאמין להם. מה שכן, הקרן החדשה מממנת את הארגונים שהאנשים האלה פעילים בהם".

אבל האייטם הוא על הסרטון מעורר הפרובוקציה עצמו, לא? אם הקרן לא עומדת מאחורי אז למה היא מצוינת בכותרת של הידיעה?

"כי האייטם אומר שהחבר'ה שקשורים לקרן החדשה, זה מה שהם עושים. הוא לא אומר שרחל ליאל (מנכ"ל הקרן החדשה, ד.א.) הפיקה את הסרטון. האייטם אומר שאלו האנשים שהיא מתעסקת איתם. הטלוויזיה ההחברתית, למשל, הסרטון הזה נמצא אצלם באתר".

גם אצלנו בוואלה! הוא נמצא. גם אנחנו מואשמים?

"בסדר, גם אצלי הוא נמצא. אבל תראה את הטקסט שמלווה אותו שם, הם מתגאים שהם פרסמו דברים קודמים שלה (כהן-וטקסברג, ד.א). אני לא טענתי שום דבר על כסף או שהקרן מימנה או שהם עובדים בקרן. אמרתי שהאנשים האלה פעילים בארגונים שהיא מממנת. להגיד שהם לא פעילים - זו היתממות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully