וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מערכון פלסטיני על חטיפת הנערים

ברשת מסתובב מערכון היתולי פלסטיני, המתאר בצורה נלעגת את חטיפת הנערים בחברון ואת התגובה של הישראלים

מערכון פלסטיני על חטיפת הנערים. יוטיוב, צילום מסך
שלושת הנערים החטופים, כפי שהם מוצגים במערכון/צילום מסך, יוטיוב

קבוצת יוטיוב פלסטינית בשם Pal Tube העלתה אמש לרשת שני סרטונים שלכאורה מתארים את חטיפת הנערים בחברון - רק שמדובר במערכונים הומוריסטיים, שמטרתם ללעוג לישראל.

בסרטון הראשון, הנקרא "רגע חטיפתם של שלושת המתנחלים בחברון - וידאו שדלף ממצלמות מעקב בישראל" מופיעה חבורה של שלושה פלסטינים, שמזכירה קצת גרסה ערבית של הגשש החיוור, כשהם מחופשים לחרדים כדי "לחטוף" שלושה נערים שעומדים בתחנת האוטובוס. אחד החוטפים נשכב על הרצפה והשני מתחיל לצעוק בעברית "בן שלי, בן שלי, תעזרו לו הוא מת", ומזעיק לעזרה את שלושת הנערים שבתחנה. לאחר שאלה עוזרים לו לטפל באביו, מתנפלים עליהם השלושה בתרסיסי פלפל זעירים ומכניסים אותם לתוך תא המטען.

בסרטון השני העניינים הופכים למוזרים אף יותר. בסרטון, שני החוטפים מצטלמים עם הנערים הקשורים ומציגים את הדרישות שלהם בשם החוטף שנקרא "אבו סאקר אל-ח'לילי", כשה"צבא הישראלי" צופה בצילומים. לפתע נכנס אל החדר גמד חרדי עם פאות ארוכות שמתחיל לצרוח על המסך, תחילה בעברית: "אבו סאקר אל-ח'לילי חטף שלוש (=שלושה נערים, ר"ר)?" ואחר כך ממשיך לצעוק בערבית: "אני מפחד מאבו סאקר אל-ח'לילי ! אני כל כך מפחד מאבו סאקר אל-ח'לילי!" וברגע דרמטי זה יוצא מהחדר והמערכון מסתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שני הסרטונים צברו עשרות אלפי צפיות בתוך מספר שעות, והם מופיעים באתרים פלסטיניים שונים תחת הכותרת "סרטון מצחיק".

"המטרה בסרטונים הללו היא ללעוג לישראלים", מסביר ד"ר עידו זלקוביץ' ממרכז עזרי והחוג להיסטוריה של המזה"ת באוני' חיפה, שצפה במערכונים, "להוציא אותנו טיפשים. בדמות של 'אבו סאקר אל-ח'לילי' הם מנסים לפרוט על הפחד של שתי ההנהגות והתפשטות התופעה הסלפית. אפשר לראות את זה באמצעות הטרמינולוגיה שלו וההודעה שהוא מפרסם. הסרטון גם מלא במוטיבים דתיים עם נגיעות אנטישמיות".

"עוד נקודה מעניינת היא שערוץ היוטיוב הזה נפתח במיוחד עבור שני הסרטונים שהועלו בו בנושא החטיפה", ממשיך זליקוביץ', "והם נהנים לחזור בסוף הסרטון על האמירה 'שלושה שליטים' עם הסימן (=מלשון "גלעד שליט" - ר"ר), וזאת כדי לזרות מלח על הפצעים של החברה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully