וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מבני הנוער בישראל קיבל באינטרנט תמונה חושפנית של מכר

TECH

16.7.2014 / 16:11

מהסקר שערך איגוד האינטרנט הישראלי עולה גם כי רוב בני הנוער מתעדכנים בנעשה ברשת כמעט מיד לאחר שהם מתעוררים וחצי מהם מקבלים למעלה מ-100 הודעות סמס ביום

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בסקר שערך איגוד האינטרנט הישראלי ופורסם היום, עולה כי 31 אחוזים מבני הנוער בגילאי 16-18 קיבלו תמונות חושפניות של משהו שהם מכירים במייל, ווטסאפ או סמס. בקרב הגילאים 13-18 מדובר ב-24 אחוזים. הסקר בוצע על ידי חברת זטה טולס עבור המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, ובוצע בקרב 300 בני נוער באמצעות שאלון אינטרנטי, והוא נועד לחקור את הרגלי הגלישה של הנוער בישראל ולהגביר את המודעות לגלישה בטוחה.

בכל הנוגע לצריכת תוכן באינטרנט, פייסבוק מובילה עם שיעור החשיפה הגבוה ביותר מבין הרשתות חברתיות - 91% מכלל בני הנוער,כשאחוז המשתמשים בקרב הבנים גבוה יותר, ועומד על 97% לעומת הבנות עם 85%. ישנה גם נוכחות מרשימה של כ-67% באינסטגרם (72% בקב הבנות לעומת 62% בקרב הבנים) ו-32% בסנאפצ'אט.

באופן מובהק למדי, מרבית מבני הנוער מעידים שהשימוש העיקרי שלהם באינטרנט הוא ברשתות החברתיות (55%) ולאחר מכן חיפוש מידע (20%), צפייה בסרטים (16%) ומשחקים (9%). כ-84% מהמשתתפים ציינו כי היקף השימוש שלהם ברשתות החברתיות ובאינטרנט יגדל בשיעור של 20% ויותר מתקופת הלימודים.

88% מבני הנוער גם משתמשים בווטסאפ וקרוב למחצית (49%) מהם מדווחים כי הם מקבלים בו למעלה מ-100 הודעות ביום (52% מהבנות לעומת 47% מהבנים). עד 75% מהם מתעדכנים בנעשה ברשת עד שעה מהרגע בו הם מתעוררים, מתוכם 49% כבר ברבע השעה הראשונה לאחר שהם קמים.

בחורה עם מחשב. ShutterStock
בחורה עם מחשב/ShutterStock

אורנה היילינגר מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח: "הממצאים של הסקר מאוששים את העובדה כי בני הנוער מחוברים למסכים, ובאופן טבעי בתקופת החופש הגדול ובמיוחד לאור המצב הביטחוני היקף השהייה ברשתות החברתיות עולה. אין בכך שום פסול, אך על ההורים והמחנכים להכיר בעובדה כי יש צורך להתעניין במעשיהם של בני הנוער במרחב הדיגיטלי וברשתות החברתיות ממש כפי שהם מתעניינים בפעילותם ברחובות ובמסדרונות בית הספר. כמובן שגם בני הנוער צריכים להבין כי למעשיהם ברשתות החברתיות ישנן לעיתים השלכות בדיוק כמו בכל זירה אחרת.

בתקופת הקיץ ישנה עלייה בהיקף הפניות אל המרכז לאינטרנט בטוח מצד בני נוער והוריהם כתוצאה מאירועים שהתרחשו ברשת הקשורים למיתוג עצמי מוגזם, ויתור על פרטיות, בריונות רשת וחרמות. לכל אלו ישנם דפוסים חוזרים השונים במידה מסוימת מהמתרחש בעולם 'האמיתי'. אך בהחלט ניתן למנוע אותם מבעוד מועד על ידי העלאת המודעות לתופעות אלו ולשימוש מושכל".

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי מטפל בפניות רבות בנושאים השונים של פגיעה ברשת וביניהן: תכנים פוגעניים, אלימות ברשת, חרמות, הפצת תמונות מביכות, פריצות לחשבון ועוד. הנפגעים ברשת יכולים לפנות לקו הפתוח בטלפון 03-9700911 או בדוא"ל safe@isoc.org.il 24 שעות ביממה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully