וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "אינסטגרם מפלה אותי כי אני שמנה"

TECH

16.7.2014 / 15:33

תמונות בחורות בחזייה ותחתונים מציפות את האינסטגרם בלי בעיה - אבל כשסטודנטית מלאה בת 19 מאוהיו עשתה זאת, היא דווקא נחסמה. אינסטגרם: "נעשתה טעות"

תמונה של סאם ניומן באינסטגרם. http://www.nbc4i.com, אתר רשמי
התמונה של ניומן, מתוך האתר http://www.nbc4i.com/אתר רשמי, http://www.nbc4i.com

רשת אינסטגרם שוב מסתבכת עם מדיניות הצנזורה של עצמה: מגזין ה-nbc4 מדווח כי סטודנטית נחסמה מהרשת לאחר שהעלתה תמונות של עצמה בתחתונים וחזייה. הצנזור, היא טוענת, נעשה רק בגלל משקלה.

סאם ניומן בת ה-19 ממכללת אוהיו, ארה"ב העלתה לעמוד האינסטגרם שלה סלפי בחזייה ותחתונים, כחלק מקבוצת אינסטגרם של נשים העוסקת בחיזוק הדימוי העצמי. לאחר שבילדותה עברה התעללות ואף פגעה בעצמה בגלל מראה גופה, ניומן סוף סוף העזה להעלות תמונה חושפנית של עצמה לעמוד ולהראות שהיא לא חוששת מהתגובה של סביבתה. אבל מתברר שלמישהו כן היה אכפת - לאינסטגרם. התמונה הוסרה בנימוק של "הפרת כללי האתר" והחשבון של ניומן נחסם - אז היא החליטה לא לשתוק לבריונים הפעם.

"שמנה זו לא קללה", אמרה ניומן ל-nbc4, "איך אפשר להיות בטוחה בעצמך ובגוף שלך אם את צריכה לצנזר את עצמך מול אנשים?"

חשוב להדגיש כי אינסטגרם אינה חוסמת תמונות חושפניות שבהן המצולמת לבושה בתחתונים וחזייה. הגבול הוא בדרך כלל פטמות, ונגד המדיניות הזאת מנוהל מאבק נפרד לגמרי, אבל במקרה הזה גם פטמות חשופות אין. "הלבוש שלי בכלל לא היה בעייתי, הוא כיסה את המקומות הנכונים וראיתי תמונות כאלה בכל רחבי אינסטגרם". לטענת ניומן, הצנזורה במקרה שלה נובעת אך ורק מתוך אפלייה נגד שמנים. תמונה של דוגמנית בתחתונים וחזייה לא תצונזר מהאינסטגרם. ניומן הצהירה שהיא נאבקת לשנות את התפיסה הזאת, לפיה רק אם יש לך גוף מסויים מותר לך להראות אותו.

בעקבות פרסום המקרה מיהרה רשת אינסטגרם להחזיר את החשבון של ניומן לפעילות. "כשהצוות שלנו מתמודד עם כל כך הרבה דיווחים על תמונות, לפעמים נעשית טעות", נמסר מהחברה, "במקרה הזה, הסרנו בטעות תוכן ופעלנו להשיבו ברגע שהתגלתה הטעות. אנו מתנצלים על אי הנעימות".

גם פייסבוק נכנעה למחאת הצנזורה: מותר להראות פטמות

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully