וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטלמו בעירום והאשימו את פייסבוק בסקסיזם

קבוצת חותרות הצטלמה בעירום ללוח שנה, בכדי לגייס כסף למרכז לחקר סרטן, אולם התמונות שלהן נמחקו מפייסבוק בטענה שהן "תוכן מיני בוטה". החותרות מחו: "תמונות של גברים לא נמחקו. זו אפלייה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורנו או אומנות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת חותרות מקצועניות, שהצטלמה לאחרונה בעירום ללוח שנה למטרות צדקה, זועמות לאחר שהתמונות שלהן הוסרו מפייסבוק וקוטלגו כ"תוכן מיני בוטה". בתמונות נראות החותרות הבריטיות בשלל תנוחות, כשהן ערומות כמעט לגמרי - אבל החזה שלהן מכוסה בחגורות הצלה או מוסתר באמצעות זוויות מצלמה. באמצעות התמונות, שרוכזו בלוח שנה מיוחד, הצליחו החותרות לגייס סכום של 3,400 ליש"ט (כמעט 20 אלף שקלים) עבור מרכז לחקר סרטן, באמצעות פרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לוח שנה למטרות צדקה, אז איך זה יכול להיות פורנו?"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת מהחותרות, סופי בל בת ה-20, תקפה את הנהלת פייסבוק וטענה כי הם פוגעים בסיכוייהן לגייס כסף למטרות טובות. "הם אמרו לנו שזה בגלל העירום, אבל לא עברנו על שום חוק שלהם והתמונות שעלו לפייסבוק לא כללו משהו בלתי הולם. ישנם עשרות לוחות שנה בעירום שיש להם עמודי פייסבוק – אז למה לא מוחקים גם אותם? זה לוח שנה למטרות צדקה, אז איך זה יכול להיות פורנו?", תוהה בל ומוסיפה: "לוח שנה דומה, של חותרים גברים, לא נמחק למרות שהוא זהה לשלנו. זהו סקסיזם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הטי ריד בת ה-22, שהצטלמה ללוח השנה, הבהירה כי "כל הנשים שמצולמות מכוסות בצורה אסטרטגית וזכינו לשבחים על הדרך האומנותית שבה הצטלמנו. התמונות לא שונות מתמונות שאנשים מצלמים בחוף הים ומעלים לחשבון הפייסבוק שלהם".

זו לא הפעם הראשונה שמגבלות הצנזורה של רשתות חברתיות מעוררות דיון על סטנדרטים כפולים. בשבוע שעבר גולשת האשימה את אינסטגרם על שמחקו תמונה שלה בחזיה ותחתונים, וטענה שהפלו אותה בגלל משקלה הכבד - שכן בחורות רזות מופיעות בבגדים תחתוניים באינסטגרם בלי שימחקו להן את התמונות. במקרה אחר, מחו גולשות כנגד המדיניות של פייסבוק לצנזר תמונות עם פטמות נשיות, גם בהקשר לא אירוטי כמו הנקה. והבת של ברוס וויליס הובילה מחאה נגד צנזורת הפטמות הנשיות באינסטגרם, והצטלמה בחזה חשוף.

בעקבות הטענות על סקסיזם, והכתבות בתקשורת הבריטית בנושא, הודיעה הנהלת פייסבוק כי "התמונות נמחקו בטעות" והעמוד חזר לרשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully