וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופילים מזוייפים של החייל אורון שאול הופצו בפייסבוק

TECH

22.7.2014 / 13:43

עמוד הפרופיל של החייל הנעדר אורון שאול הוסר מהרשת, אך במקומו צצו פרופילים מזויפים המשמשים למעשה כעמודי תעמולה של החמאס. הנהלת פייסבוק טרם הסירה אותם, על אף דיווחי הגולשים

בזמן ששמו של החייל הנעדר אורון שאול עדיין היה חסוי, הוסר עמוד הפייסבוק האישי שלו מהרשת. אולם ביומיים האחרונים הופצו בפייסבוק פרופילים מזוייפים שלו, ככל הנראה על ידי גורמים מטעם החמאס. לא פחות מ-10 פרופילים תחת שמו ותמונתו של שאול צצו ברשת, אשר מטרתם למשוך אליהם גולשים שיחפשו מידע על החייל הנעדר.

עמודי פייסבוק מזוייפים שנפתחו לחייל ההרוג אורון שאול. פייסבוק, צילום מסך
כמה מהפרופילים המזוייפם בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

אחד מהפרופילים הללו התחזה לפרופיל אותנטי לכל דבר - כולל תמונות של חברים, תמונת קאבר שלו בבית הכנסת וההצהרה Works at Golani. אחרים משתמשים בדמותו כעמוד תעמולה, ומכילים בתוכם תמונות, קריקטורות וסרטונים של החמאס, כמו גם דיווחים בערבית על הפעולות נגד ישראל. בחלק מהעמודים מופיעות קריקטורות לעגניות שבהן מופיעה דמותו המצולמת של החייל אורון שאול.

אחד מהפרופילים המזויפים משמש דווקא כעמוד שמצהיר על רצונו בשלום בין שני הצדדים, ואף שיתפו סטטוס של בת דודתו של שאול, שכתבה "אחד הימים הקשים ביותר בחיי" וכתבו מעליו "זו הסיבה שאנחנו רוצים שלום".

כחלק מהניסיון ללעוג לחייל הישראלי, בחלק מהעמודים מוגדר שאול כ"קומיקאי" או כ"חיית מחמד". הגולשים הישראלים שהגיעו לעמודים הללו ניסו לדווח עליהם לפייסבוק כעל מזוייפים, וגם בת דודתו של שאול הפיצה אותם בבקשה לדווח ולמחוק אותם. אך נכון לעכשיו הפרופילים המזויפים עדיין באוויר, והם צברו עד כה אלפי לייקים במצטבר. בתגובת נגד, פתחו גולשים ישראלים עמוד פייסבוק בשם "תפילה למען סמל שאול אורון".

מפייסבוק נמסר: "הנושא נמצא בטיפול ובחברה פועלים כעת להסרת עמודים פוגעניים".

עמודי פייסבוק מזוייפים שנפתחו לחייל ההרוג אורון שאול. פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפרופיל המזויף/צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully