וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה מושון: הסרטונים הוויראליים שהתגלו כמזוייפים

29 חיקויים? זו בכלל הקלטה. חזרזיר מציל עז? ביימו אותו. שוטרים מפספסים שוד? זאת פרסומת. בחורה נופלת לתוך אש? זאת מתיחה. קבלו את הסרטונים הוויראליים המדהימים שהתבררו כמזוייפים

החיקוי לא באמת חיקוי

בעולם החיש-מהר, הלא הוא האינטרנט, אנחנו עושים לייקים ומעבירים סרטונים בלי לעצור ולבדוק אם יש אמת מאחורי ההיא שהאשימה את החומוסייה בגניבה, ההוא שהציל צב ואז קרה לו משהו מדהים חובה לראות, או האוגר שאוכל טורטיות (זה דווקא אמיתי). האחרון ברשימת המזויפים הוא סרטון ויראלי של אמן בשם רוב קנטור, שמציג חיקויים של 29 סלבס. עד שאנחנו מגליםפ, למרבה הזוועה, שמדובר במתיחה.

בראשון ביולי, עם תחילת החופש הגדול, העלה קנטור סרטון ליוטיוב ובו הוא מחקה 29 דמויות שונות בדייקנות מדהימה - ביניהן ג'ק בלאק, בריטני ספירס, קרמיט הצפרדע ושאקירה. הצופה חד האבחנה תהה אמנם כיצד בחור צעיר וגברי מצליח להוציא מגרונו את הקול הנשי של כריסטינה אגילרה, אך שבעת מיליון הגולשים שצפו בסרטון בעשרת הימים הראשונים שלו, בעיקר התלהבו מהכישרון:

לזכותו של רוב ייאמר שהוא לא ניסה להסתיר את הזיוף. כעבור שבועיים הוא הוציא סרטון " מאחורי הקלעים", החושף את העובדה שמדובר בעצם ב-12 חקיינים שונים, כשקנטור רק עושה עם השפתיים. האינטרנט געש בתירוצים כמו "לא חשדנו כי הוא ממש מעולה בליפסינק", אבלזה לא משנה. הבחור כבר גרם למיליוני אנשים לשמוע את השיר המקורי שלו, ונותר רק לראות אם מישהו יסכים להקשיב לשיר הבא שלו.

29 חיקויים - האמת נחשפת:

החזרזיר האמיץ לא באמת חזרזיר אמיץ

זה לא הסרטון הוויראלי הראשון שבונה על הונאת הגולשים. לפני כשנתיים יצר הקומיקאי הקנדי ניית'ן פילדר תכנית טלוויזיה שבה הוא נותן עצות גרועות לבעלי עסקים. כשהתבקש לעזור לחוות ליטוף כושלת למשוך לקוחות, החליט לצלם סרטון שבו אחד החזרזירים בחווה קופץ לאגם כדי להציל את חייה של עז – ובכך לקדם את החווה. כמובן שהחזרזיר ממש לא הציל שום דבר, אבל הסרטון המזוייף הפך במהרה ללהיט רשת מטורף והוקרן אפילו במהדורות החדשות, כשכולם מתרגשים עד דמעות מהחזרזיר האמיץ. השקר נחשף כשהתכנית של פילדר שידרה את הפרק על חוות הליטוף, ובו רואים את פילדר רוקח את המזימה ומביים את הסרטון. התעלול הזה לא ממש עזר לקדם את חוות הליטוף הכושלת, אבל הוא בהחלט עזר לקדם את התכנית של פילדר.

החזרזיר שריגש מיליונים:

קטע מתוך התכנית של פילדר, בו הוא מזייף את סרטון החזרזיר:

מגיש הטלוויזיה לא באמת מגיש טלוויזיה

אוקיי,יש מצב שזה הולך להפתיע כמה מכם. או שלא. בימים שלפני פייסבוק, כשסרטונים עוד הועברו במייל, הייתה פנינת וידיאו אחת שהצחיקה במיוחד. בסרטון נראה מגיש טלוויזיה בלגי מנסה לראיין אנשים שחלו בסרטן הגרון, והקול שלהם - שנדפק בגלל ניתוחים - פשוט קורע אותו מצחוק. הוא מנסה להפסיק, מתנצל, אבל לא מצליח. "ענק, מדהים, חובה לצפות", כתבנו בכותרת והעברנו הלאה.

אלא שמי שפשפש בנושא, גילה כי מדובר בעצם במערכון של חבורת קומיקאים בלגית בשם IN DE GLORIA, אשר הציגו כתבות מזויפות שנראו אמיתיות. אפילו ג'יי לנו נפל בפח והציג את הסרטון בתוכנית שלו כאמיתי. טוב, מי ידע אז על ויקיפדיה?

אוהבת החתולים לא באמת אוהבת חתולים

ב-2011 התפרסם ביוטיוב סירטון שדלף לכאורה מאתר ההיכרויות E HARMONY, ובו בחורה בשם דבי שרק רוצה להכיר נפש תאומה שכמוה אוהבת חתולים.מאוד אוהבת חתולים. עד כדי בכי.

הסרטון הפך ויראלי מיד, כשמיליוני הצופים דואגים לדבי ולועגים לה. אפילו ב-CBS התייחסו לעניין, וזה אומר משהו על תחקירני הערוץ - בירור קצר בדף היוטיוב של בעלת הסרטון היה מגלה להם סרטונים משעשעים נוספים שעשתה. עם זאת, גם היום עדיין כותבים לה "מי ירצה לצאת עם מישהי כזו". אנשים לא לומדים.

השוטרים לא באמת שוטרים

טוב, זה מביך לישראל במיוחד. מדובר בסרטון שעלה ב-2009, ובו ניתן לראות שודדים יוצאים מבנק, רכב משטרה עוצר לידם, שוטרים נכנסים לבנק, ולא מבחינים בשודדים. איזה טמבלים.

משום מה, כמו שקורה פעמים רבות, הסרטון זכה לעדנה לאחרונה והופץ שוב, במיוחד בקרב ישראלים להפיץ אותו עם הכיתוב "וואלה, כמו המשטרה שלנו". אז לא. הסרטון הוא בכלל צילום מהצד של פרסומת לשברולט. אם מקשיבים היטב לסרטון שהופץ, אפשר ממש לשמוע את הבמאי ברקע נותן הערות כמו "cops, come out”.

הנה היא במלואה:

הטוורקינג לא באמת טוורקינג

טוב, זה כל כך מוכר שכל מי שקורא את זה אומר: ”טוב,זה מוכר". כשהטוורקינג, אותו נענוע ישבן מבחיל, היה בשיאו, צץ ברשת סרטון של בחורה מנסה לשלב טוורקינג עם עמידת ידיים - ואז נופלת על נר ועולה באש. הסרטון ,שנקרא WORST TWERK FAIL EVER, היה כה פופולרי שלא הייתה מהדורת חדשות בעולם שלא דיברה עליו. ואז הגיע ג'ימי קימל, אולי מגיש הטוק-שואו המעצבן ביותר שיש, והודיע שזו מתיחה שלו.

בהמשך הוא עשה זאת שוב עם סרטון של זאב מסתובב במלון בסוצ'י. יופי קימל, אף אחד לא אוהב אותך עכשיו. סתם, נו. MEAN TWEETS זה אחד הדברים המבריקים.

הנשר לא באמת נשר

נשר יורד מהשמיים ומרים תינוק. מי לא יעביר את זה הלאה?

אז מסתבר שהסרטון היה חלק מתרגיל בקורס תלת-מימד בקנדה, בו המרצה נתן משימה: ליצור סרטון שישיג יותר מ-100,000 צפיות. מטרת התרגיל הייתה לא רק לבחון את היכולת לעבוד עם תלת-מימד, אלא גם לגלות מה מדליק אנשים. עם 43 מיליון צפיות, כנראה שארבעת התלמידים שעשו את הסרטון בהחלט הצליחו במשימה.

ההאברבורד לא באמת האברבורד

אוי, כמה קיווינו שזה אמיתי: כריסטופר לויד מגיש לאגדת הסקייטבורד טוני הוק את ההאברבורד הראשון. סוף סוף , שנים אחרי הסרט "בחזרה לעתיד 2", חברה בשם HUVRTEC הצליחה לייצר את הסקייטבורד המרחף. לא ברור למה אנחנו כל כך רוצים מוצר שמרחף רק כמה סנטימטרים מעל הקרקע - אבל אנחנו רוצים אותו! ואיתנו כל הסלבריטאים הנוספים שהופיעו בסרטון.

כמה ימים אחרי הפצת הסרטון, אתר ההומור FUNNY OR DIE הודיע שמדובר במתיחה מעשה ידיהם, וטוני הוק אפילו פרסם התנצלות שבה הוא אומר שאף אחד לא חשב שאנשים יאמינו לזה. יאללה, מי באמת האמין לך? (סניף סניף, בוכה חרישית כי עדיין אין האברבורד)

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully