וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חושבת שאמות הלילה": בת 16 מעזה מדווחת בטוויטר על המלחמה

TECH

30.7.2014 / 14:11

עשרות אלפי גולשים עוקבים אחרי הציוצים של פארה בת ה-16 מעזה בטוויטר שלה, שמספרת על החיים תחת ההפצצות הישראליות ומתפללת להצלחת התקפות החמאס. הגולשים מתרגשים: "זה כמו יומנה של אנה פרנק"

פארה בייקר היא תושבת עזה, רק בת 16, וכבר כוכבת רשת ואושיית הסברה פופולרית. בשבועות האחרונים פארה מתעדת בעמוד הטוויטר שלה את מבצע "צוק איתן" - מהצד של עזה: ההפצצות, המטוסים, שגרת החיים הבלתי אפשרית. נכון להיום, עמוד הטוויטר של פארה צבר כמעט 80 אלף עוקבים מרחבי העולם, שחווים את "צוק איתן" דרך העיניים שלה.

מתוך הטוויטר של פארה בייקר. טוויטר, צילום מסך
פארה בייקר. מתוך עמוד הטוויטר/צילום מסך, טוויטר

אחת הסיבות לפופולריות העצומה של העמוד היא האופי הייחודי שלו: דיווחים ענייניים על המתרחש ברחובות עזה משולבים עם תגובות אמוציונליות של ילדה בת 16. אמש, למשל, פרסמה פארה תמונה בטוויטר של מסגד הרוס וכתבה: "המסגד שתמיד אהבתי! למה!!" והוסיפה סמיילי בוכה. באותה שעה צייצה גם: "האוכל במקרר נרקב, המים נגמרים [...] והמטען לטלפון כמעט נגמר".

פארה מתארת בציוצים לילות שבהם היא יושבת עם משפחתה ומאזינה להפצצות שבחוץ. את חלקן היא מתעדת, בווידיאו או בסטילס. באחד הציוצים היא כתבה: "אני רק בת 16 וכבר עברתי שלוש מלחמות. וזוהי הנוראית מכולן". שלשום בלילה, בזמן ההתקפה הכבדה של צה"ל על עזה, צייצה פארה "אני חושבת שאמות הלילה", אך למחרת בבוקר צייצה: "אני עדיין בחיים!".

מתוך הטוויטר של פארה בייקר. טוויטר, צילום מסך
מתוך הטוויטר של פארה בייקר/צילום מסך, טוויטר

חלק מציוציה של פארה מתייחסים גם לחמאס - אותו היא רואה בתור המגן של תושבי עזה, אשר תוקף את ישראל למענם. "אללה וואכבר", כתבה פארה מתחת לתמונה של טיל הנורה מעזה לכיוון ישראל, והוסיפה סמיילי, "אני מתפללת למענם". במקביל, העוקבים שלה כותבים לה דברי חיזוק ועידוד. "לקרוא את הציוצים של פארה זה כמו לקרוא את יומנה של אנה פרנק", כתבה אחת הגולשות.

מתוך הטוויטר של פארה בייקר. טוויטר, צילום מסך
מתוך הטוויטר של פארה בייקר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully