וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך כותבים את פוסט הפייסבוק המושלם?

TECH

10.8.2014 / 11:50

כמה מילים צריכות להיות בו, מתי כדאי להעלות אותו ואיך לעודד גולשים להגיב אליו? חברת מדיה שערכה מחקר בנושא מפרגנת לכם כמה טיפים

כפתורי לייק ושייר בפייסבוק. ShutterStock
כפתורי לייק ושייר בפייסבוק/ShutterStock

איך מקבלים הרבה לייקים? נדמה שזו השאלה שטורדת יותר מכל את מנוחתם של גולשי פייסבוק ללא הבדל גזע, מין או גיל. אין מראה מדכדך יותר מפוסט מושקע עם חצי לייק מהסבתא, בזמן שאיזה קשקוש ב"סטטוסים מצייצים" מקבל 3,000 לייקים ואייטם בצינור. האם יש איזו נוסחת קסם לפוסט פופולרי?

חברת המדיה trackmaven חקרה בדיוק את הנושא הזה. היא ניתחה 1.5 מיליון פוסטים ב-6,000 עמודי מותגים שונים בפייסבוק, כדי לגלות מה המאפיינים של "פוסט מושלם" - פוסט שמקבל הרבה לייקים, הרבה חשיפה, הרבה תגובות ומגיע ליותר אנשים. trackmaven ניסחה "מדריך" לשימוש מוצלח בפייסבוק לפי תוצאות המחקר, אבל הנה כמה מעיקרי המדריך למי שאין לו כוח להוריד.

כמות מילים - לפי המחקר, פוסטים עם יותר מ-80 מילים קיבלו פי 2 יותר חשיפה והשתתפות של גולשים מאשר פוסטים קצרים. אז אל תחששו מתגובות של "איזו חפירה", כי החפירה הזאת תשתלם לכם.

תמונה - פוסט עם תמונה מפעיל את הגולשים להגיב ב-37% יותר מאשר בפוסטים עם טקסט בלבד.

שעה - בשעות 5 אחה"צ עד 1 בלילה הפוסט שלכם ייחשף ליותר אנשים מאשר כל שעה אחרת. הזמן הכי גרוע להעלות פוסט - בין 1 בלילה ל-8 בבוקר.

יום - אם תעלו את הפוסט שלכם בסוף השבוע, הוא יקבל 25% יותר לייקים ושיתופים מאשר בכל יום אחר.ימי חמישי הם הכי עמוסי פוסטים בפייסבוק - כך שאם אתם רוצים שהפוסט שלכם יבלוט ולא ייעלם בתוך הבלגן, הימנעו מלפרסם בו פוסט חשוב.

האשטאג - הוספתם האשטאג לפוסט? תקבלו 60% יותר חשיפה והשתתפות, בהנחה שתייגתם כראוי ובחוכמה ולא סתם חירבשתם משהו עם סולמית.

שאלות - פוסטים ששואלים שאלה מקבלים בממוצע 23% השתתפות גולשים יותר מפוסט רגיל, אז תתחילו לשאול.

ומה לגבי התוכן עצמו? זה כבר סיפור אחר, וקשה להצביע על מה אתם צריכים לכתוב כדי לקבל הרבה לייקים. נחכה למחקר הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully