וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ענקי הטכנולוגיה שופכים על עצמם דלי קרח?

TECH

14.8.2014 / 12:24

מנכ"ל מיקרוסופט ומייסד פייסבוק שפכו על עצמם דלי קרח, וכך גם ג'טסין טימברלייק, ג'ימי פאלון ואליזבת בנקס. איך זה בדיוק יעזור לחולי ניוון שרירים, והאם ביל גייטס יצטרף?

אם עדיין לא שפכתם על עצמכם דלי של קרח, תתביישו לכם. כולם, מתברר, כבר עשו את זה, ולמטרה טובה: קמפיין חדש למען חולי ALS (מחלת ניוון שרירים הידועה יותר בכינויה מחלת לו גריג) שרץ ברשת בשבועות האחרונים מציב לאושיות ציבוריות וסתם גולשים נדיבים אתגר: שפכו דלי קרח על הראש או שתתרמו כסף לעמותת חולי ALS. או גם וגם. אחר כך בחרו עוד שלושה אנשים כדי להעביר גם אליהם את האתגר. למה דווקא דלי קרח? אף אחד לא יודע, אבל בזכות הקמפיין גויסו כבר מיליוני דולרים, אז מה זה משנה.

שועי עולם הטכנולוגיה כבר התגייסו: מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה , שקיבל את האתגר משחקן הפוטבול לשעבר סטיב גליסון, שפך על עצמו דלי קרח והעביר את האתגר למנכ"לי אמזון וגוגל:

והבוקר פרסם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג את האתגר שלו, שקיבל מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. הוא שפך על עצמו דלי קרח והעביר את האתגר לביל גייטס , מנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס והקולגה מפייסבוק שריל סנדברג.

בנוסף לסחבקים שמנהלים את האינטרנט, השתתפו באתגר גם ג'סטין טימברלייק, ג'ימי פאלון ומרתה סטיוארט, ואפילו לנשיא ארה"ב ברק אובמה הוצע האתגר - אם כי הוא בחר לתרום בלי לשפוך קרח.

הקמפיין ספג גם לא מעט ביקורת. מאמר במגזין TIME טען שהקמפיין לא מספיק מקדם את העניין של ALS, משהרבה מהמשתתפים בו בכלל לא הזכירו את המחלה אלא סתם ניצלו את ההזדמנות לעשות צחוקים. כמו כן, המאמר ביקר את העובדה שאתגר דלי הקרח בעצם מציע למשתתפים בו לשפוך קרח על ראשם או לתרום לעמותת ה-ALS, כלומר - התרומה איננה מתחייבת מתוך האתגר וסביר להניח שרוב המתלהבים שצילמו את עצמם עם דלי קרח לא תרמו לעמותה כלום. התרומה הכספית היא בעצם החלק הזניח יותר של הקמפיין, והעיקר זה השיגועים הוויראליים.

אבל בסופו של דבר, קשה להתווכח עם הנתונים. גם אם הקמפיין יותר גימיקי מאשר חינוכי, גם אם אינספור הגולשים שהשתתפו בו לא תרמו לעמותה אפילו סנט, אין ספק שעכשיו - כשהדגים השמנים של התעשייה כמו צוקרברג ונדלה (ואולי ביל גייטס) נכנסו לתמונה, גם הכסף הפך פה לאישיו. עמותת ה-ALS גייסה השנה תרומות בגובה חסר תקדים, ואם בדרך לשם צריך לבדר קצת את הגולשים עם סרטונים מצחיקים של אנשים נרטבים - אז הי, למה לא.

אז תיהנו מהערך המוסרי של הסרטון הזה, שבו השחקנית האמריקאית איימי רוסום שופכת על עצמה דלי קרח:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully