וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפייסבוק: פוסט של אורטל בן דיין נגד בית קפה תל אביבי

הפעילה החברתית אורטל בן דיין סיפרה בפייסבוק איך מלצרית ב"בתה וגריגה" גירשה שני לקוחות על רקע גזעני - והסיפור התפשט ברשת במהירות. מבית הקפה לא נמסרה תגובה

פוסט שהעלתה אמש הפעילה החברתית אורטל בן דיין לפייסבוק שלה מאשים את בית הקפה התל אביבי "בתה וגריגה" בגזענות.

בן דיין סיפרה בפוסט כי בשעה שישבה ב"בתה וגריגה" אתמול, נכנסו למקום גבר מזרחי מבוגר ואישה ממוצא רוסי. לדבריה הם התיישבו באחד השולחנות הפנויים והמלצרית ניסתה לסלק אותם, אחר כך העבירה אותם ממקום למקום ולבסוף סירבה לשרתם והזעיקה את האבטחה - כל זאת מבלי שהשניים ינהגו באופן שמצדיק סילוק. בן דיין מתארת איך התעמתה עם המאבטחים שהגיעו ועם המלצרית בנושא, ולבסוף הגיעה בעלת המקום אורית רביבו והציעה להם לשבת בבית קפה אחר בבעלותה, כפיצוי, אך השניים התעקשו להישאר במקום.

עימות גזעני בבית הקפה בתה וגריגה. פייסבוק, צילום מסך
תיעוד העימות עם המאבטחים, מתוך עמוד הפייסבוק של אורטל בן דיין/צילום מסך, פייסבוק

הפוסט זכה ללמעלה מ-2,000 לייקים והוא ממשיך לעורר דיונים עד לרגע כתיבת שורות אלו. הגולשים הגיבו ב"בושה", "מזעזע" ו-"זה קורה הרבה בתל אביב רק שכולם עוצמים עיניים", חלקם הציעו לתבוע את המקום או דרשו לדעת מה שמה של המלצרית. אחרים צידדו דווקא בבית הקפה: "זכותו של כל מלצר, בעיקר כשמדובר על מקום ללא מאבטח, לסרב לתת שירות כשהוא חש בחוסר נוחות או מרגיש מאויים בטיחותית", כתב אחד המגיבים, ומגיבה אחרת האשימה את בן דיין שהסיפור אינו אמין ופרסומו סתם מלבה שנאה.

"זו הייתה זו חוויה קשה, לראות את העלבון וההשפלה שחשו השניים לעיני כל הסובבים", מספרת בן דיין בשיחה לוואלה!טק, "ולא פחות קשה היה לראות את השתיקה של אורחי בית הקפה מסביב, רובם מתיימרים להיקרא 'שמאל'. אני יודעת שזו לא המדיניות של בית הקפה, מדובר במלצרית ובהחלטה שלה לסרב לתת להם שירות ללא כל סיבה עניינית. הם לא היו אלימים, לא היו שתויים ושום תירוץ לא יתפוס כאן".

מבית הקפה "בתה וגריגה" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully