וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד קטן לאפל, צעד גדול לצרכן

אירוע ההשקה של אפל אתמול בלילה אולי היה סולידי ובלי גימיקים מרהיבים, אבל זה גם סוד החוזק של של החברה ושל ליין המוצרים היציב שלה. פרשנות

אייפד אייר 2. GettyImages
אייפד אייר 2/GettyImages

אייפדים חדשים, מק חדש, מק מיני חדש ושדרוגים למערכות ההפעלה של אפל עליהם שמענו כבר לא מעט - אלה היו הבשורות העיקריות באירוע של אפל אמש. אבל חוץ מההכרזות צריך גם לדבר קצת על מה שאפשר ללמוד מהן, ואולי גם על הכיוון בו צועדת אפל.

נתחיל מתזכורת: אירוע אפל לא-מלהיב אינו אירוע מאכזב, וגם לא כזה שמסמל היעדר כיוון או צרות מתקרבות עבור אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם. כשאפל אומרת שהדור החדש של אייפד אייר דק ב-18 אחוזים מהדור הקודם, ויש בו כעת מצלמת 8 מגהפיקסל, זה לא נשמע נורא מלהיב על הנייר. אבל באמצעות השדרוגים הללו אפל תצליח למכור את הדור החדש של האייפד אייר ללקוחות. טאבלט בעובי 6.1 מילימטרים? זה נורא מרשים מבחינה הנדסית, ואם ההישג יתורגם לשימושיות טובה יותר עבור הצרכן הסופי - זה יהיה שווה יותר ממנגנון חדשני אך לא מאוד שמיש.

וזו גם לא דרכה של אפל. סמסונג יכולה להרשות לעצמה לזרוק לאוויר חידושים, להצמיד אותם לאחד מעשרות הדגמים שהיא משיקה בכל שנה, ואז לראות מה תופס. אפל לא נוהגת להעלים יכולות ממכשיריה, ואם היא כבר משיקה משהו, זה צריך להיות מבחינתה מוכן לשוק. אז זיהוי טביעות האצבע סוף סוף הגיע גם לאייפד, שנה לאחר הופעתו באייפון 5S, והעובי ירד, והמעבד טוב יותר - זה מספיק לשנה הקרובה.

פיל שילר מציג את דגמי האייפד איר 2 ואייפד מיני 3. GettyImages
פיל שילר מציג את דגמי האייפד איר 2 ואייפד מיני 3/GettyImages

סוף סוף - מצלמה נורמלית לאייפד

לכו לאתר תיירותי, שבו על ספסל והביטו באנשים שמצטלמים על רקע האתר. יש את מי שעושים סלפי סלולרי, יש מי שמסתובבים עם מצלמות ריפלקס דיגיטליות, מעטים יהיו עם מצלמת פוקט. אבל יש גם את האנשים האלה, שמשום מה רוצים לצלם באייפד. המוזרים האלה, שמוכנים להתמודד עם איכות צילום לא גבוהה במיוחד, רק כי באייפד נוח יותר למסגר את התצלום כי המסך שלו גדול - הם בכל מקום. וארבע שנים לאחר שהציגה את הדור הראשון של אייפד, אפל סוף סוף מקשיבה לאנשים האלה.

מצלמה הוכנסה לאייפד עוד בדור השני שלו, ב-2011, אבל במשך כשלוש שנים הייתה לא מאוד שמישה. אפל, שמשקיעה המון זמן ומאמץ במצלמת האייפון, לא באמת דמיינה את הטאבלט הגדול שלה כמצלמת כיס, אבל הקהל קבע אחרת. וכך, המצלמה של אייפד אייר 2 לא רק קיבלה שדרוג ל-8 מגהפיקסלים (מ-5 של אשתקד) אלא גם זמן מסך באירוע ההשקה של המכשיר. אנשי אפל מוכנים, סוף סוף, להתגאות בתמונות שמתקבלות באמצעותה, וזו בשורה מעולה עבור צלמי האייפד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איפה הטלוויזיה?

בעוד חודשיים וחצי ימלאו 10 שנים מאז הושק מק מיני הראשון. המחשב השולחני הקטן של אפל ננטש כמעט בשנתיים האחרונות, מה שהוביל לגל של שמועות על ביטול אפשרי של המותג הזה. אבל הוא לא מת, הוא מק! (סליחה). המק מיני החדש זול יותר מקודמיו - מחירו מתחיל ב-$499. אפל שוב מוכנה להילחם על השולחן שלכם בכל טווח המחירים - ממק מיני, דרך iMac (כולל הדגם עם מסך הרטינה המדהים-על-הנייר) ועד למק פרו. וזו בשורה מעניינת עבור כל מי שעדיין לא מוכן לנטוש את קונספט המחשב השולחני, אך גם לא רוצה לשלם יותר מ-1,000 דולרים על מחשב.

בכלל, אפל שוב מדגימה שיש לה אסטרטגיה מאוחדת לכל המכשירים שלה - מהשעון, דרך הטלפון, הטאבלט וקופסת ה-AppleTV, ועד למחשב. הם כולם לומדים לאט לאט לדבר אחד עם השני יותר טוב, בחלק מהמקרים אפילו בלי להסתמך על רשת ביתית מאוחדת, ולהקל על המעבר שלכם ממכשיר למכשיר. השאלה האמיתית היא איפה המסך הגדול-באמת - הטלוויזיה? והתשובה היא שאפל, כנראה, עוד לא פיצחה את הנוסחה, בין אם זו נוסחה טכנולוגית או חוזית מול חברות התוכן.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully