וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקרים: מסרים מיידיים

16.11.2006 / 16:58

הצבעתם והבעתם עמדה בנוגע לתוכנות מסרים מידיים. התוצאות היו חד משמעיות עם מנצחים ברורים ומובסים ברורים

קצת קשה להגדיר מנצחת בסקר תוכנות המסרים המיידיים שלנו. מצד אחד, [[ICQ]] ניצחה עם 38 אחוז מהקולות. מצד שני, שני סוגי המסנג'ר של מיקרוסופט הגיעו יחדיו ל-59 אחוז. מצד שלישי, מדובר בסקר לא מדעי ולא מייצג.

אנחנו הולכים להכריז על מסנג'ר כמנצח, כי בסה"כ מדובר בשתי גרסאות של אותה התוכנה. היינו מוסיפים גם את אחוז המשתמשים של [[AIM]], התואמת את ICQ, אבל זו קיבלה 0 אחוזים. 36 מהמצביעים משתמשים ב-MSN מסנג'ר, ו-21 שדרגו כבר ל-Live או ערקו מתוכנות אחרות. או התחילו להשתמש בתוכנות מסרים מידיים ממש לאחרונה.

הדומיננטיות של מסנג'ר לא מפתיעה. אחרי הכל, מדובר בתוכנה שמגיעה כחלק מחלונות. ובגרסאות האחרונות שלה מדובר גם בתוכנה טובה מאד.

קצת מפתיע היה לראות את 0 האחוזים של AIM, לאור העובדה שמדובר בתוכנה שתואמת את ICQ ומציעה מאפיינים מתקדמים יותר ויכולות שיחות קוליות. אבל ICQ, החלוצית והמקומית (במקור) זכתה לנתח ניכר ויפה מאד מההצבעות. כאמור, 38 אחוז.

שאר המועמדים זכו באחוזים זניחים. המסנג'ר המצוין של יאהו הגיע לאחוז אחד, וכמוהו [[GAIM]] החינמי ומרובה הפלטפורמות ו-Trilian המסחרי מרובה הפלטפורמות. גוגל טוק זכה לשני אחוזים. לא מרשים, אבל לא מפתיע בהתחשב בנתונים העולמיים של התוכנה.

VOIP

סקר ה-VOIP, שיחות קוליות על גבי האינטרנט, זכה כצפוי לחצי מכמות המצביעים של סקר המסרים. שמחנו לראות שאנשים רבים יותר מבין המצביעים משתמשים בתוכנה כלשהי (במקרה זה, סקייפ) מאשר טוענים לבורות בנוגע ל-VOIP.

הזכייה של [[סקייפ]], התוכנה שיצרה במידה רבה את שוק ה-VOIP האינטרנטי הנוכחי, היא הזכייה הכי פחות מפתיעה שהיתה לנו אי פעם. ויכול מאד להיות שסקייפ היתה גם זוכה למקום יפה בסקר המסנג'רים לו היתה נכללת בו. מדובר בתוכנה מצוינת, רבת פיצ'רים, שראויה למעמדה.

29 אחוז לא ידעו מה זה VOIP. אז, לידיעתכם, [[VOIP]] זה ראשי תיבות של Voice over IP, כלומר טלפוניה אינטרנטית. זה מה שמאפשר לשוחח בחינם עם מחשבים אחרים ובעלות נמוכה יחסית עם טלפונים ברחבי העולם.

28 אחוז (כל כך צמוד) הלכו לשני סוגי המסנג'ר. הגיוני. מדובר בתוכנת המסרים הפופולרית בשוק, והיא כבר נמצאת במחשב, כאמור. ועושה עבודה סבירה פלוס. ושוב, שאר התוצאות היו זניחות. 2 אחוז לגוגל, אחוז אחד ליאהו.

4 האחוזים ל"אחר" סקרנו אותנו. נשמח לשמוע מה הן התוכנות בהן משתמשים אלו שבחרו באפשרות הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully