וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף ה-PS3 בארה"ב

17.11.2006 / 13:16

הקונסולה החדשה של סוני הושקה בארצות הברית. קונים עמדו בתור במשך ימים כדי לרכוש אותה

חובבי משחקים עמדו בתור באלפיהם בלילה בין חמישי לשישי, במטרה להיות בין הראשונים באמריקה לרכוש את הפלייסטיישן 3, מכונת המשחקים והמולטימדיה שבה תלוי עתידו של תאגיד האלקטרוניקה והמדיה.

כמה מבין הקונים העייפים עמדו בתור במשך יומיים ויותר מחוץ לחנות של סוני במנהטן ואלתרו לעצמם אביזרי נוחות מזבל שנמצא ברחוב. הם הפכו שקי נייר משרדי גרוס לכיסאות, ואחד מהם השתמש באהיל כהגנה מפני הגשם.

הנימה החגיגית האפילה על מה שהיתה שנה קשה לסוני, שנאלצה לאחזר כמעט 10 מיליון סוללות מחשבים, סבלה מעיכובים בהשקת PS3 וממלחמת מחירים בתחום הטלויזיות הדקות.

אין ספק שסוני תזכה להכנסות של מיליוני דולרים היום, שכן כ-400 אלף יחידות של הקונסולה צפויות להיות זמינות למכירה שבוע לאחר ההשקה הראשונית ביפן. בהתאם לגודל הכונן הקשיח, כל יחידה תימכר במחיר של בין 500 ל-600 דולרים.

אבל סוני צפויה להפסיד בשלבים הראשונים כסף על כל יחידה של PS3, מכשיר שיכול לגלוש ברשת, להוריד וידאו ומוזיקה ולנגן סרטים בכונן הבלו-ריי. נגן הבלוריי ורכיבים אחרים העלו את עלות היצור וגררו את חטיבת המשחקים של סוני להפסדים.

יוצרים סטנדרט חדש

מומחים טוענים שכל מכשיר יכול להחזיק מעמד 10 שנים ושהקונסולה תסייע מאד לסוני לשמור את מעמדה בראש שוק המשחקים, שוק ששוויו 30 מיליארד דולרים. הקונסולה עשויה גם להפוך את בלוריי לסטנדרט בדור הבא של ה-DVD.

משחקים הם המוקד שלנו, אבל PS3 עושה כל כך הרבה שהיא יכולה להפוך למרכז מערכת הבידור הביתי, אמר קאז היראי, מנכ"ל חטיבת המשחקים האמריקאית של סוני לפני הארוע.

יש אנליסטים שאומרים שמחירה הגבוה של PS3 עשוי להרתיע צרכנים שאינם גיימרים ולהחליש את אחיזתה בשוק הקונסולות, שוק בו ניצבת בפני סוני תחרות עזה מה-Xbox 360 של מיקרוסופט ו-Wii של נינטנדו.

למרות ההשקה הדרמטית, יחידות של PS3 עשויות להיות מחזה נדיר לעומת מכונות יריבות. מיקרוסופט מצפה למכור 10 מיליון יחידות של הקונסולה שלה עד סוף השנה, ונינטנדו תפיץ 4 מיליון יחידות Wii. זהו מספר כפול מהיחידות שסוני צפויה להפיץ. Wii יצא למכירה בסוף השבוע הזה.

סוני אמרה שהיא מקווה למכור מיליון יחידות של PS3 בארצות הברית עד סוף מרץ.

רק 500 יחידות של הקונסולה עמדו למכירה בארוע הרשמי, מה שהותיר מאות בגשם, נאחזים בהטחה שיחידות נוספות יוצעו למכירה כשהחנות תיפתח מחדש עם שחר.

תורים ארוכים נוצרו בחנויות אלקטרוניקה גם בערים אחרות בארצות הברית ויפן.

אנג'ל םארדס, שהמתין ארבעה ימים, במהלכן היו מספר סופות גשמים, היה הראשון שקנה PS3 בארצות הברית ואמר שאין בכוונתו למכור אותה. זאת למרות שרבים במקום שיערו שיוכלו למכור את היחידות שלהם ברווח של עד 2000 דולרים.

קמאו רומרו, מורה בן 24 שהיה השלישי בתור, לא היה כל כך בטוח. "יידרש הרבה כדי שאוותר על הקונסולה, אבל זה לא בלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully