וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן חסמה את הגלישה ב"יוטיוב"

5.12.2006 / 23:13

אחמדינג'ד ואנשיו דאגו לחסום גישה גם לאתרים ויקיפדיה ואמזון. הכל כדי לטהר את אירן מחדירה של "תרבות המערב המשחיתה"

הגרדיאן מדווח שאירן חסמה השבוע את הגישה לכמה מהאתרים הפופולריים והבולטים ביותר ברשת. לדברי העיתון הבריטי, נסיונות להיכנס לאתרים גרמו להופעת הודעה ש"העמוד המבוקש אסור". בין האתרים שנחסמו: יוטיוב, אמזון, [[ניו יורק טיימס]], ויקיפדיה ו-IMDB.

החסימה התבצעה להוראתם של פקידים בכירים במערכת המשפט האירני כחלק מקמפיין במסגרתו גם נחסמה גישה מהירה לאינטרנט בניסיון לעצור את חדירת סרטים ומוזיקה "משחיתים" מארצות זרות. הקמפיין האינטרנטי הוא חלק מקמפיין כולל של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד לטהר את הארץ מהשפעות המערב.

אירן נמנתה על 13 מדינות שצוינו על ידי ארגון זכויות האדם "עיתונאים ללא גבולות" כ"אויבות האינטרנט", בשל חסימת אתרים ומסעות הפחדה ומעצרים של בלוגרים.

מבקרים מאשימים שאירן היא הארץ המגבילה ביותר את הגישה לאינטרנט פרט לסין. עד כה חסמה המדינה בעיקר אתרים הקשורים למתנגדים למשטר או כאלה שנתפסו כ"לא מוסריים" על פי החוק המוסלמי.

טכנאי בכיר בחברת האינטרנט האירנית דאטאק, מצוטט על ידי הגרדיאן: "שאלנו את הפקיד שאחראי על הפילטרים להסביר מדוע כל האתרים האלה נחסמו, אבל עד כה התגובה היחידה לה זכינו היתה אישור לכך שויקיפדיה נחסם. אנחנו לא יודעים מדוע".

אירן היא המדינה בעלת שיעור המחוברים לאינטרנט השני במזרח התיכון אחרי ישראל. יש במדינה 7.5 מיליון גולשים וכ-100 אלף בלוגרים, שרבים מהם מתנגדים למשטר האירני.

לצד החסימה האינטרנטית, גוברת באירן המגמה לצנזור הוצאות ספרים, שגרמה לכך שמאות ספרים נאסרו לקריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully