וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PS3 בדרך. יגיע במרץ

סוני הודיעה אתמול בלילה שהקונסולה החדשה שלה תופץ מחוץ לארה"ב ויפן ב-23 במרץ. תגיע גם לכאן

אתמול בלילה זה קרה. כשמרבית אזרחי אירופה נמצאו במיטותיהם בציפייה ליום עבודה נוסף, הוציא הסניף האירופאי של סוני הודעה לעיתונות, ובה הפרטים הרשמיים על השקת הפלייסטיישן 3 בשטחי שוק המשחקים הגדול בעולם, אשר כולל את אירופה, אפריקה, המזרח התיכון, אסיה ואוסטרליה. אמנם הכל עוד יכול להשתנות, אך כפי שנראה עכשיו, 23 במרץ הוא התאריך המיוחל בו תגענה כמיליון יחידות לאזורים הללו, במחיר לא שווה לכל נפש.

קודם כל, נבהיר ונאמר, רק הגרסה היקרה יותר של הקונסולה, זו עם הכונן הקשיח של 60 גיגה תגיע לאירופה בזמן ההשקה. הגרסה הזולה יותר, ובכן, סוני לא אוהבים אותה, ולכן אמרו שתגיע בהמשך השנה אם יהיה ביקוש. והמחירים, בהתאם. בשטחי האירו יהיה מחיר הקונסולה כ-599 אירו (כ-3,285 ¤ נכון להיום), בבריטניה היא תעלה 425 פאונד (כ-3,521 ¤ נכון להיום) ואילו האוסטרלים ייאלצו לשלם עליה 1,000 דולר אוסטרלים, שהם כרגע כ-3,294 ¤.

יחד עם הקונסולה יושקו באירופה לא פחות מ-36 משחקים, רובם מבוססי דיסק והאחרים ניתנים לרכישה והורדה דרך הרשת המקוונת של סוני – ה-Playstation Network. המשחקים הבולטים בהשקה הם Resistance ו-MotorStorm מבית סוני, Marvel: Ultimate Alliance מאקטויוז'ן, Splinter Cell: Double Agent, The Elder Scrolls IV: Oblivion ו-Enchanted Arms של יוביסופט, The Godfather: The Don's Edition ו-Need for Speed: Carbon מאלקטרוניק ארטס וה-F.E.A.R של ויונדי (ממה כבר יש להם לפחד, עם הרווחים המטורפים של World of Warcraft?)

אז כן, תיאורטית אנחנו כלולים באזורים שיקבלו את הפלייסטיישן 3 במרץ, וחברת ישפאר מתכוננת לצאת בשבועות הקרובים עם הודעה רשמית על ההשקה בישראל, אבל כבר עכשיו אפשר לנסות ולהעריך כמה דברים שוליים, כמו מחיר.

הפלייסטיישן 3 היא קונסולה יקרה, אין על כך ויכוח. הבעיה היא שבישראל, היא תהיה כנראה יקרה עוד יותר. עלויות הייבוא, הרווח של ישפאר ושל הרשתות המפיצות – כולם עלולים לגרום לזינוק של מחיר ה-PS3 בשביל הצרכן הישראלי אל מעבר ל-4 אלף שקלים, אולי אפילו יותר.

בעיה נוספת שתפקוד את הקונים הפוטנציאליים של הקונסולה קרוב לתאריך ההשקה היא הזמינות. רק מיליון יחידות הוקצו ל-23 במרץ, ומרביתן תלכנה ללא ספק למדינות אירופה ולאוסטרליה, כשכל השאר ייאלצו לריב על השאריות. כתוצאה מזה, הגיוני שישראל תקבל אלפים בודדים (או, אם להיות פסימיים, מאות בודדות) של יחידות ה-PS3 במרץ, ואם הביקוש יהיה גבוה מההיצע, יישארו כאן אנשים לא מרוצים.

לפחות בתחום המשחקים כנראה שלא נהיה מקופחים. מהד-ארצי ואטארי נמסר כי הם צפויים להתחיל ולהפיץ משחקים לחנויות כבר בסוף מרץ וישפאר כנראה תעשה את אותו הדבר – אך את זה נדע בוודאות רק כשתתקבל ההודעה הרשמית מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully