וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסטה לא סוחבת?

IDG

22.2.2007 / 10:16

יועצים ממליצים להתקין מערכת ההפעלה במחשבים בעלי זיכרון של 4 ג'יגה בייט כדי לאפשר ביצועים מיטביים

בניית מפרט מחשב על פי דרישות החומרה המינימליות של יישום או מערכת הפעלה זה די כמו להסכים לגור בדירת מרתף. בהחלט אפשר לגור בה - במידה והטחב ותנאי המחיה הגרועים לא מפריעים לכם. זה המצב לגבי הדרישה המינימלית של חלונות ויסטה, לזיכרון של 512 מגה בייט.

דרישת המינימום של מיקרוסופט, כפי שהיא מצוינת על גבי האריזה, "פשוט איננה מציאותית", כל אומר דייוויד שורט, יועץ של יבמ העובד בחטיבת השירותים הגלובאליים של החברה. לדבריו, כדאי למשתמשים לשקול להתקין זיכרון בגודל 4 ג'יגה בייט אם הם מעוניינים בביצועים המיטביים של ויסטה. עם 512 מגה בייט זיכרון, ויסטה תספק ביצועים "מתחת לרמה של XP", הוא מזהיר.

שורט, היה מבוחני הבטא של ויסטה במשך שנתיים והשתתף לפני שבוע בוועידת קבוצת המשתמשים Shareשנערכה בטאמפה, פלורידה ודנה בדרישות המערכת של ויסטה ובביצועיה. במחשב ה-XP שלו יש 2 ג'יגה בייט זיכרון, ולדבריו זה "בדיוק נכון" למערכת ההפעלה הזאת, אך לוויסטה, 4 ג"ב זיכרון עשויים להיות מתאימים יותר.

הסיבה, בין היתר, נעוצה ב-Windows SuperFetch, הלוקחת נתונים מהכונן הקשיח, שומרת אותם בזיכרון הפנוי ומאפשרת למעבד נגישות אליהם. יכולת הנגישות המוקדמת תלויה מאוד באפשרות חיזוי המשתמש והיא עוקבת אחרי פעילות המשתמש. אם המערכת קובעת שיישום מועלה בזמן מסוים, היא תטען אותו בזיכרון הפנוי. ככל שיש יותר זיכרון, יש יותר טעינה מוקדמת ותגובה טובה יותר של התוכנות, אומר שורט.

יצרניות החומרה, כמובן, מציעות מערכות הבנויות על פי דרישות החומרה המינימליות של מיקרוסופט, מה שנקרא "מאופשרי ויסטה" (Windows Vista Capable), עם זיכרון מערכת של 512 מ"ב ומעבד במהירות שעון של לפחות 800 מגה הרץ. אך הן לא ממש מאמינות בתצורה של המערכות הללו.

יצרנית המחשבים האמריקאית דל מציעה תצורה של "מאופשרי ויסטה" שלא מסוגלת להרבה. על פי דברי דל באתר שלה תצורת המחשב: "נפלאה לאיתחול מערכת ההפעלה, מבלי להפעיל יישומים או משחקים", וממליצה על 2 ג'יגה בייט זיכרון מערכת.

מיקרוסופט משתמשת, ככל הנראה, במחשבים עם 4 ג'יגה בייט זיכרון לחלק מהדגמותיה. זה, לפחות, מה שמדווחת אן וסטרהיים, נשיאת חברת איקרו (Ekaru) ממסצ'וסטס, המספקת שירותים טכנולוגיים לעסקים קטנים ובינוניים. נציג של מיקרוסופט הדגים לאחרונה את ויסטה במחשב עם 4 ג'יגה בייט זיכרון לכמה מלקוחות החברה, והביצועים היו כל כך מרשימים, עד שהקהל הגיב בהתפעלות רבה, אומרת וסטרהיים. וסטרהיים מציינת שלצרכיה האישיים היא עשויה להשתמש במערכת עם 2 ג'יגה בייט זיכרון, רק בשל העלות הכרוכה בהתקנת 4 ג'יגה בייט במחשב נייד.

מואיז דין, מנהל זכרונות מסך ומחשב לצרכנים בסמסונג אלקטרוניקס, ממליץ אף הוא על 2 ג'יגה בייט זיכרון, והוא מגדיר את כמות הזיכרון הזו ככמות "האופטימלית לחוויית השימוש המלאה בוויסטה, הן כלכלית והן טכנולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully