וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

קסדת משחקים טלפטית, ונדליזם פוליטי ב-Second Life ועוד. כל אלה מתגמדים לעומת שלוש אותיות: GTA

לא האמנתי שיגיע היום בו אגיד את זה, באמת שלא האמנתי, אבל הנה: S.T.A.L.K.E.R עבר לשלב השכפול ההמוני. אני בטוח שאצטרך לאכול איזה כובע או שניים כשאנשים יתחילו להזכיר לי שהתערבתי איתם על זלילת פריטי לבוש שהמשחק הזה לא יגיע אף פעם, אבל מסתבר שגם אחרי שש שנות פיתוח ואינספור דחיות אפשר להוציא מוצר לשוק. האם הוא יהיה טוב? את זה נראה בסוף החודש כשהוא ינחת בחנויות העולם, אבל כבר עכשיו אפשר להגיד שאם הכותר הזה הצליח לשרוד את תהליך הפיתוח, גם לדיוק ניוקם יש עוד תקווה. עכשיו נשאר לחכות עד שהמהומה סביב S.T.A.L.K.E.R תירגע, כי השם הזה הוא אחד המעצבנים יותר לכתיבה אי פעם.

אבל לא רק זה קרה השבוע, היו עוד כמה דברים.

לעצלנים בלבד

קונסולת ה-Wii של נינטנדו עשתה מהפכה של ממש כשיצאה לשוק. מעבר להיותה פופולרית עד מאוד, היא שינתה את עולמם של גיימרים רבים בעקבות הבקר עם גלאי-התנועה בו משתמשת. חוץ משטיחי הריקוד, לא ראינו כמעט מכשירים שנכנסו למיינסטרים ושילבו משחקים עם תנועה, עד שה-Wii הראתה לעצלנים שגם אם הם לא אוהבים לרקוד, משחק קונסולה יכול להיות פיזי מאוד.

כקונטרה מסוימת, נודע לנו השבוע על פרויקט בשם Epoc – מכשיר חדשני שמעודד עצלנות וחוסר תנועה בזמן משחק. מדובר בקסדה המתלבשת על ראשו של השחקן, אשר משתמשת במספר רב של חיישנים בשביל להבין מה אנחנו רוצים לעשות ומה אנחנו מרגישים. תיאורטית, אמורה הקסדה לאפשר לשחקן לשלוט במשחקי הקונסולות או משחקי המחשב בעזרת המחשבות בלבד, בלי להניד עפעף.

מסתבר שכבר עכשיו יש דגמים עובדים של Epoc, והם יוצגו בתערוכת ה-GDC המתקיימת השבוע, מאחורי דלתיים סגורות. יצרנית הקסדה מתכננת לשווק גם דגם לצרכן הפשוט בעתיד, מה שעלול להעלות את המשקל הממוצע של הגיימרים לגבהים חדשים.

קמפיין מסוכן

כשג'ון אדוארדס, אשר הכריז על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית ב-2008, פתח לפני זמן מה קמפיין בעולם הוירטואלי של Second Life, הוא ואנשיו ציפו לקבל נקודות זכות על היותו של המועמד מגניב ועדכני. הם לא צפו את תגובתם של משתמשי SL רפובליקנים אשר הגיעו בשבוע שעבר למטה של אדוארדס ב-SL והשחיתו אותו עם סיסמאות קומוניסטיות ותמונות מעליבות.

השאלה הנשאלת היא איך להתייחס לאירוע הזה? אחרי הכול, Second Life הוא עולם וירטואלי וההתקפה הזאת לא באמת הזיקה לאדוארדס. אם כבר, זה רק נתן לו עוד כמה דקות של תהילה אצל מי שקורא בלוגים ואתרי חדשות המתמקדים במשחקי מחשב. ואם מסתכלים על כל הנושא עם עין אחת, אפשר אפילו לראות במה שנעשה מחאה לגיטימית ואומנותית.

ומצד שני, אנשים עמלו על המטה הוירטואלי הזה, וגם בשביל לנקותו בטח נדרש זמן, אז אולי זה ונדליזם בדיוק כמו ריסוס סיסמאות על הבניין הפיזי של מטה הבחירות? אני באמת לא מצליח להחליט מה אני חושב על זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שילוש האותיות הקדוש

אחד המשחקים להם אנשים הכי מצפים השנה (כי לכתוב משחקים מצופים זה לא טוב אם אין להם ציפוי שוקולד!) הוא Grand Theft Auto IV. לא ממש מפתיע, בהתחשב בכך שזוהי אחת הסדרות המפורסמות ביותר של משחקי פעולה אי פעם, וכנראה גם הכי שערורייתית שבהן. אז בשביל שג'ק תומפסון יתחיל למרוט את שערותיו כבר בסוף החודש הזה, הודיעו אנשי חברת רוקסטאר, אשר מפתחת את המשחק, כי ב-29 במרץ יעלה לרשת הטריילר הראשון שיראה את המשחקיות ב-GTA 4. בינתיים זוכים המבקרים באתר לשעון הסופר אחורה לתאריך המיוחל.

Grand Theft Auto IV יראה אור באוקטובר השנה, כשהוא מגיע בשתי גרסאות, האחת לאקס-בוקס 360 והשנייה לפלייסטיישן 3. למרות שמרב האלמנטים במשחק יהיו זהים, לכל גרסה יהיה גם תוכן בלעדי ויכולת להוריד תכנים נוספים מהרשתות המקוונות של הקונסולות. אם ההיסטוריה תחזור על עצמה, כשנה לאחר צאת המשחקים לקונסולות נוכל ליהנות מהם גם על המחשב האישי, בתקווה עם החומרים הבלעדיים משתי גרסאות הקונסולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully