וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: MotoKRZR K1m

דידי חנוך

5.3.2007 / 12:41

הלא יאומן קרה: יש בפלאפון מכשיר שנראה סקסי להדהים, ונמנה על המכשירים הטובים בארץ. ציפיות נמוכות, או מציאות מוצלחת?

מערכת וואלה!

צילום ועריכה: דניאל יעקובוביץ'

לפני מספר שנים הומצא באתר הקולנוע עין הדג קונספט גאוני: הציפיותומט. המכשיר התיאורטי הנהדר אמור להיות ממוקם מחוץ לאולמות קולנוע (ליד הכרטיסומט) ולהוריד ציפיות לפני הכניסה לסרט. כך יכול אדם להנות באמת גם מסרט שאחרת עשוי היה לאכזב אותו עקב ציפיות מוגזמות.

קשה לדעת האם התגובה שלי למוטו KRZR החדש של פלאפון נובעת מאפקט ציפיותומט שנוצר עקב המכשירים הקודמים שלהם שבדקתי ואלה בהם השתמשתי כמכשיר הראשי שלי בעבודה.

אחרי הכל, כתבתי הרבה דברים רעים על הסלולריים של פלאפון בחודשים מאז התחלתי לכתוב כאן ביקורות סלולר. כתבתי שהמכשירים שלהם גרועים, שהם לא מעודכנים, שהם לא סקסיים.

כשקיבלתי את הקרזר, היה לי ברור מיד שמדובר במכשיר בליגה אחרת יחסית למכשירים האחרים ברשת פלאפון. לא מושלם, ודאי. אבל מוצלח, ללא ספק.

עיצוב - מבנה

ה-KRZR הוא מכשיר מעט עבה יותר ממכשירי ה-RAZR, ומעט כבד יותר. אבל הוא צר יותר במידה משמעותית ונוח יותר ביד ובכיס. והוא, אין מילה אחרת, יפהפה. הקווים החלקים, הגימור המבהיק, שבכת המתכת העוטפת - כל אלה גורמים לתחושה שמחזיקים ביד מוצר שהגימור שלו הוא לעילא ולעילא.

כמו V6 MAXX שנסקר כאן לאחרונה, גם הקרזר מצויד במקשי מגע חיצוניים לניגון מוזיקה. היתרונות והחסרונות של המקשים האלה זהים לאלה שבאח מדור 3.5: הם נוחים לשימוש ומגיבים היטב, אבל אין אפשרות לשנות את ספריית ברירת המחדל שנפתחת עם הקשה על כפתור Play החיצוני.

מקשי החיוג של KRZR K1m קטנים יותר ונוחים פחות מאלה שבמכשירי RAZR השונים. עם זאת, ניתן לחייג בהם בנוחות סבירה. לא למשתמשים בעלי אצבעות גדולות במיוחד, אבל בסדר גמור לרוב האוכלוסייה.

שוב, כמו V6, גם ה-KRZR מצויד במשטח חיצוני חלק ויפה שמהווה חלק משמעותי מהחזות המרשימה של המכשיר. אבל כמו ב-V6, גם הפעם מצאתי את עצמי מנגב את קדמת המכשיר לעתים תכופות מאד. המשטח החלק מתלכך בקלות רבה מאד.

ממשק

בכל הנוגע לממשק, מדובר במכשיר מוטורולה קלאסי. נאמר כבר הכל: זה ממשק לא טוב, לא אינטואיטיבי, לא נוח, לא נעים לשימוש. מצד שני, זה כבר ממשק נפוץ מאד. מי שרגיל אליו ממכשירי מוטורולה אחרים יימצא שהכל עדיין באותו המקום. זאת הדרך החיובית היחידה לראות את העובדה שמוטורולה עדיין לא שינתה (ושיפרה) את הממשק שלה.

הבדל אחד מצאתי בין הממשקים של V6 ו-KRZR. בקרזר, כשהמסך החיצוני נכבה לאחר מספר שניות, הוא נכבה לגמרי. אין כאן את השעון המואר באור קלוש שחיבבתי מאד ב-V6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גלישה

תשמעו. יש קישור לסקירה על V6 בתחתית הפסקה הזאת. ותוכלו גם למצוא את הסקירה של V3c אי שם במערכת. חוויית הגלישה היא אותה חוויית גלישה גם כאן: הדפדפן עושה עבודה סבירה בפורטל הסלולרי, אבל הוא גרוע עד בלתי שמיש ברגע שמנסים לצאת מגבולות הגן הסגור.

לא רבים בישראל משתמשים כיום באינטרנט הסלולרי מעבר לגבולות הגן הסגור. מכשירים כמו זה, ידאגו לשמור על המספר הנמוך הזה.

מצלמה

המצלמה של ה-KRZR לא משתווה לזו של V6 MAXX. מצלמת 2 מגפיקסל היא המינימום הנוכחי למכשירי דור 3 מתקדמים, אבל ל-KRZR יש מצלמת 1.3 מגפיקסל. וכמו זו של ה-V6, גם זו מצלמת גרוע בתנאי תאורה פחות מאידיאליים, ועושה עבודה סבירה בחוץ, באור יום.

מולטימדיה ותוספות

בהשוואה עם מכשירי RAZR, המסך של KRZR קטן יותר, כתוצאה ישירה מהמבנה הצר יותר שלו, וזה בהחלט משפיע על איכות הצפייה. המכשיר מצויד בנגן mp3 ובנגן מולטימדיה. פרט לממשק הבעייתי, שני אלה עושים עבודה סבירה, ואיכות הצפייה (יחסית לגודל המסך הקטן) והשמיעה סבירה. לא הייתי צופה בו בתוכנית טלויזיה, אבל ניתן לצפות בו בקליפ מוזיקה, לדוגמה.

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין ה-KRZR ל-V3C של פלאפון הוא קיומו של חריץ הרחבה לכרטיסי מיקרוSD. מכיוון שזה אחד ההבדלים התהומיים ביותר בין V3C לבין V3X ו-V3I ברשתות המתחרות, מצוין לראות שהפעם אין פער (אם נתעלם לרגע מכך שהמכשיר של פלאפון אינו דור 3.5 כמו המכשירים של סלקום ואורנג' שהושקו לאחרונה. עוד נחזור לזה). מבחינת שימושיות ויכולות בסיסיות, KRZR הוא יישור קו עם המכשירים המקבילים ברשתות האחרות.

זה נכון לכל מכשירי הדור השלישי של פלאפון, אבל שווה לציין את זה: יש ל-KRZR יתרון מובנה על מקבילותיו אצל המתחרות, עקב העובדה שהוא כולל ניווט לווייני מובנה בארץ. הניווט, שמתבצע באמצעות תוכנת טלמאפ נביגייטור המצוינת, עובד היטב ומספק ערך מוסף משמעותי למכשיר.

סיכום

מוטורולה KRZR K1m הוא כנראה המכשיר הסלולרי היפה ביותר שנמכר בישראל. הוא מכשיר שמסובב ראשים וסוחט קריאות התפעלות. הוא - ואני יודע שכמה מקוראינו נוטים למחות על השימוש במונח - סקסי בטירוף. המכשיר הושק בארה"ב בסתיו שעבר ומושק רק עכשיו ברשת T-Mobile האמריקאית, כך שזמן ההגעה שלו לשוק הישראלי הוא סביר מאד יחסית לפלאפון.

מחירו של KRZR מעט גבוה יחסית לרשת. 69.90 לחודש (2516 סה"כ) לפני זיכויים, ו-39.90 למדברים בעלות 200 ש"ח ומעלה בחודש.

אולי הציפיותומט מדבר מגרוני, אבל בעיני, KRZR הוא אחד המכשירים המרשימים ביותר בישראל כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully